T2 Elf Swarming

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
zharp
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:56 pm
Locatie: Lochem

T2 Elf Swarming

Bericht door zharp »

Bij deze mijn type 2 elf swarm deck. Laat me even weten wat jullie ervan vinden.

15x Forest
10x Swamp

4x Elvish Harbinger
4x Imperious Perfect
4x Llanowar Elves
4x Leaf Gilder
2x Jagged-Scar Archers
1x Nath of Gilt-Leaf

4x Elvish Promenade
4x Rampant Growth
4x Commune With Nature
4x Eyeblight's Ending

De bedoeling is om zo snel mogelijk zoveel mogelijk elfjes te hebben liggen. Dit doormiddel van Elvish Promenade, maar daarvoor proberen zoveel mogelijk elfjes te spelen.

Voorbeeld van in beurd 5 de tegenstander zo goed als dood te hebben.

Beurt 1 --> Forest --> Llanowar Elves
Beurt 2 --> Forest --> Leaf Gilder + Llanowar Elves
Beurt 3 --> Swamp --> Nath the Gilt-Leaf --> -1
Beurt 4 --> Opp. discard + 1/1 token --> (land) --> Elvish Harbinger + zoeken naar Elvish Promenade --> Imperious Perfect --> -5/-7 (licht eraan of je deze beurt wel of geen landje hebt gespeeld)
Beurt 5 --> Opp. discard + 1/1 token --> (land) --> Elvish promenade = +8x 1/1 token --> -15/-17 (licht eraan of er deze of de vorige beurt een land is gespeeld)

Zoals je kan zien is de tegenstander in principe al zijn levenspunten kwijt, maar waarschijnlijk worden er nog wel wat creatures geblocked, dus zal je de tegenstander niet helemaal dood hebben.
De landjes tussen haakjes hoeven niet gespeeld te worden maar het maakt het wel iets makkelijker allemaal.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

is er een reden dat je alleen maar basics speelt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
zharp
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:56 pm
Locatie: Lochem

Bericht door zharp »

omdat de T2 nonbasics geen voordelen hebben
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zie het nadeel van gilt-leaf palace niet echt, maar wel genoeg voordelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Is 25 land niet wat veel in dit deck?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als ik zo zijn ideale 5 beurten zie dan heeft ie wel bij voorkeur veel land. Ik vermoed dat omdat er alleen basics in het deck zitten de grotere hoeveelheid land haast wel noodzakelijk is. Helaas.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
zharp
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:56 pm
Locatie: Lochem

Bericht door zharp »

@pi: gilt-leaf palace, is inderdaad wel een leuk landje, daar heb je gelijk in, die zou er eventueel wel in doen.

@david: neej hoor, dit is een goed aantal, ik moet zo snel mogelijk een redelijk groot aantal landjes hebben liggen, want ik wil ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk elfjes hebben liggen en daar heb je mana voor nodig ook omdat mijn kaarten niet allemaal even goedkoop zijn.

maar ik begrijp dat er over het algemeen wel een goed keuze is gemaakt in de kaarten zelf? ik hoor alleen nog maar wat over de landjes en daar zou eventueel nog wel wat mee gespeeld kunnen worden.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

25 land is toch wel veel. het is een typische reflex van spelers om veel land te spelen als ze veel mana nodig hebben, echter is dit meestal niet zo verstandig en moet je eerder kijken naar mana-acceleratie dan gewoon veel land spelen. lategame ga je immers meer land trekken dan je lief is, op die momenten trek je liever iets nuttigs.

ik zie dat je genoeg mana-creatures speelt; ik zou wat land cutten, eerder 22 ofzo waarvan 11 forest, 7 swamp en 4x dat dual-land.

ik mis toch wel elvish champion in je lijst... al twijfel ik wel of ik die mainboard of op side zou spelen. tegen andere elves-decks kan hij je ondergang betekenen, maar tegen groene niet-elves-decks wint hij je wel spellen...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

eerlijk gezegd is wat mij betreft de voornaamste reden dat je geen reacties krijgt op de kaarten verder het feit dat ik niet zo heel goed de kaarten in type 2 ken. Je zou het een stuk makkelijker maken als je links had gemaakt van de kaarten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie