Hulp nodig bij token's
Moderator: Admins & Moderators
Hulp nodig bij token's
1
ik maak met een (bijv.)fungus een sapro token, vervolgens speel ik life and limb, (hij word forest en een saproling creature), ik speel Golgari Germination
en sacc de sapro
telt hij dit dan mee?
want het is als het ware een nontoken creature omdat life and limb hem ook een normale creature maakt toch?
2
stel ik heb geen golgari germination maar wel een Bloodbond March (en life and limb). blijven die creatures dan in de gy liggen en kan ik ze dus ook (bijv) 3 beurten erna nog eruit halen, zonee kan het dan wel nog diezelfde beurt?
eigenlijke vraag dus, gaan tokens na de graveyard en blijven ze daar liggen als je ze een normale creature maakt met life and limb
alvast bedankt.
----
edit
----
1 als iemand een shock op een sapro gooit, kan ik hem daarvoor nog saccen zodat er als het ware niks gebeurt?
2 werkt dit hetzelfde als met -1-1 kaarten?
ik maak met een (bijv.)fungus een sapro token, vervolgens speel ik life and limb, (hij word forest en een saproling creature), ik speel Golgari Germination
en sacc de sapro
telt hij dit dan mee?
want het is als het ware een nontoken creature omdat life and limb hem ook een normale creature maakt toch?
2
stel ik heb geen golgari germination maar wel een Bloodbond March (en life and limb). blijven die creatures dan in de gy liggen en kan ik ze dus ook (bijv) 3 beurten erna nog eruit halen, zonee kan het dan wel nog diezelfde beurt?
eigenlijke vraag dus, gaan tokens na de graveyard en blijven ze daar liggen als je ze een normale creature maakt met life and limb
alvast bedankt.
----
edit
----
1 als iemand een shock op een sapro gooit, kan ik hem daarvoor nog saccen zodat er als het ware niks gebeurt?
2 werkt dit hetzelfde als met -1-1 kaarten?
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
1: het is nog steeds ene token, pas wanneer het daadwerkelijk een echte magic kaart is dan is het geen token.
2: tokens worden geremoved from the game als ze de in play zone verlaten, na 3 beurten zijn ze dus al lang foetsie.
----
edit
----
1: je kunt niet spontaan iets saccen, maar als je bv een phyrexian ghoul hebt liggen dan kun je wel het token in reactie op de shock sacrificen. In dat geval is de shock countered on resolution (vroeger ook wel fizzled genoemd).
2: werkt hetzelfde, het gebruikt allemaal de stack, dus kun je reageren voor het resolved.
Tip: als je kaartnaam tikt dan wordt van de naam van de kaart die je daar neerzet in je post een mooie link gemaakt naar een uitleg van wat die kaart doet. Dit is makkelijker voor je mede forumgebruikers. Deze hoeven dan niet zelf te zoeken.
mazzel
pi
1: het is nog steeds ene token, pas wanneer het daadwerkelijk een echte magic kaart is dan is het geen token.
2: tokens worden geremoved from the game als ze de in play zone verlaten, na 3 beurten zijn ze dus al lang foetsie.
----
edit
----
1: je kunt niet spontaan iets saccen, maar als je bv een phyrexian ghoul hebt liggen dan kun je wel het token in reactie op de shock sacrificen. In dat geval is de shock countered on resolution (vroeger ook wel fizzled genoemd).
2: werkt hetzelfde, het gebruikt allemaal de stack, dus kun je reageren voor het resolved.
Tip: als je kaartnaam tikt dan wordt van de naam van de kaart die je daar neerzet in je post een mooie link gemaakt naar een uitleg van wat die kaart doet. Dit is makkelijker voor je mede forumgebruikers. Deze hoeven dan niet zelf te zoeken.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
2: even verduidelijken: tokens gaan weldegelijk naar je GY, maar verdwijnen daar dan ook meteen. bij een kaart als grave pact werkt een token dus wel.
re
bedankt voor de uitleg.
ik vind het wel jammer eigenlijk, meerdere combo's die nu weg gaan .
en sorry voor het niet gebruiken van de codes.
ow en ik snap dat je niet iets niet spontaan kan saccen, maar met een fungus in play zou je dan dus wel voordat de shock hem raakt, het beestje kunnen saccen
ik vind het wel jammer eigenlijk, meerdere combo's die nu weg gaan .
en sorry voor het niet gebruiken van de codes.
ow en ik snap dat je niet iets niet spontaan kan saccen, maar met een fungus in play zou je dan dus wel voordat de shock hem raakt, het beestje kunnen saccen
re
maar als je een skullclamp onder een 1/1 creature doet. kan je hem dan vervolgens ook nog saccen.?(dus dat je zowel de abillity triggert van het saccen, en de skull), als dit niet zo is, graag goede uitleg. een vriend van mij is er namelijk vol van overtuigd dat dat mag.
Ik weet niet zo heel erg van al die regels, maar als ik het nalees dan denk ik dat je dat creature niet kunt sacrificen omdat je pas prioriteit krijgt als het 0-toughness effect afgehandeld is.
Dit zijn de regels die ik gevonden.
420.5. The state-based effects are as follows:
...
420.5b A creature with toughness 0 or less is put into its owner's graveyard. Regeneration can't replace this event.
...
420.3. Whenever a player would get priority (see rule 408, "Timing of Spells and Abilities"), the game checks for any of the listed conditions for state-based effects. All applicable effects resolve as a single event, then the check is repeated. Once no more state-based effects have been generated, triggered abilities go on the stack, and then the appropriate player gets priority. This check is also made during the cleanup step (see rule 314); if any of the listed conditions apply, the active player receives priority.
Dit zijn de regels die ik gevonden.
420.5. The state-based effects are as follows:
...
420.5b A creature with toughness 0 or less is put into its owner's graveyard. Regeneration can't replace this event.
...
420.3. Whenever a player would get priority (see rule 408, "Timing of Spells and Abilities"), the game checks for any of the listed conditions for state-based effects. All applicable effects resolve as a single event, then the check is repeated. Once no more state-based effects have been generated, triggered abilities go on the stack, and then the appropriate player gets priority. This check is also made during the cleanup step (see rule 314); if any of the listed conditions apply, the active player receives priority.
je kan het niet saccen. als je skullclamp aan een 1-toughness-creature hangt, sterft dat onmiddellijk en kan je in de tussentijd geen spell of ability spelen.
rules: When you put Skullclamp on a creature with 1 toughness, the creature dies immediately, before you have a chance to play a spell or do anything else.
rules: When you put Skullclamp on a creature with 1 toughness, the creature dies immediately, before you have a chance to play a spell or do anything else.
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
alleen de rules zijn die die MarinV net geeft . Maar inderdaad, een 1/1 clampen betekent dat de 1/1 dood gaat voordat je de mogelijkheid hebt om hem te saccen aan iets anders.
mazzel
pi
alleen de rules zijn die die MarinV net geeft . Maar inderdaad, een 1/1 clampen betekent dat de 1/1 dood gaat voordat je de mogelijkheid hebt om hem te saccen aan iets anders.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.