groen/blauw/wit deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

groen/blauw/wit deckje

Bericht door a2thej_b »

hallo allemaal,

ik ben al een tijdje bezig met een groen/blauw/wit deckje, en het is al best aardig, maar ik heb nog een paar problemen, misschien hebben jullie wat tips.

dit is de decklist zoals ik hem nu zou willen hebben, ik mis een paar kaarten en wil die graag los kopen maar aangezien ik nog wat twijfels heb vraag ik eerst jullie hulp.

decklist:
4 mystic snake
2 birds of paradise
4 yavimaya dryad/ wall of roots
1 loxodon hierarch
1 simic sky swallower
2 kodama of the north tree
2 briarhorn
2 faerie harbinger

4 sylvan scrying
4 faerie trickery
3 harmonize
3 crib swap
4 telling time
4 momentary blink
1 garruk wildspeaker

2 breeding pool
2 yavimaya coast
2 brushland
1 treetop village
1 vitu-ghazi, the city tree
1 urza's factory
1 calciform pools
1 azorius chancery
1 selesnya sanctuary
1 faerie conclave
2 forest
2 plains
4 island

ik zal het ff een beetje toelichten. ten eerste speel ik niet alle kaarten heel vaak vooral omdat ik ze niet vaker wil kopen aangezien ze erg duur zijn.

ten tweede wilde ik eigenlijk een deck maken met mystic snake, dat vind ik gewoon een erg leuke kaart, en die combineren met momentary blink leek me een goed idee dus zo kom je op groen/blauw/wit.
ik bedacht eigenlijk om te proberen zoveel mogelijk instants en kaarten met flash te spelen zodat ik al dan niet kan counteren of alsnog iets kan spelen in mijn tegenstanders beurt.
hiervoor heb ik een beetje weinig counterkaarten als ik er nu naar kijk, alhowwel ik er met blink meegerkened op mystic snake toch 12 tel. Maar wel aardig wat flash beesten, waarvan de faerie harbinger me counterkaarten kan leveren. de briarhorn een sterk lichaam en een sterke blok, om niet te vergeten te bouncen met blink om extra damage te doen wanneer er al wat beestjes in het spel liggen.
verder wat kaartpakkaarten en crib swap als removal.
en niet te vergeten de grote beesten om de laatste klap te geven, kodama, hierarch en simic sky swallower. verder speel ik aardig wat landjes die creatures maken en of worden. genoeg gelul, ik wil graag wat tips over de volgende kaarten:

ik weet niet goed of ik yavimaya dryad moet spelen of wall of roots.

eigenlijk zou ik nog meer flash beesten en minder 'finishers' willen spelen. ideaal zou venser, shaper savant zijn, angezien hij kan counteren als dat nodig is, en anders alsnog gespeeld kan worden o een kaart te bouncen, maar die is me echt te duur.

hebben jullie misschien wat tips? ik wil eigenlijk alleen kaarten vanaf 9th edition toevoegen aan het deck, dus geen eerder uitgebrachte kaarten.

bedankt,
mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met het risico op een vastgelopen plaat te lijken, is dust elemental misschien iets voor je? Of eventueel een van zijn vriendjes? Lijkt me wel haast een finisher die een stuk beter in je deck past dan de random grote beesten die je nu speelt.

Ik zou overigens voor de wall of roots optie gaan en kijken voor wat meer goedkope creatures die graag bouncen als je voor de dust elemental weg kiest.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

was ook niet te verwachten va pi ...... :P
misschien wel een goed idee, maar het komt eigenlijk niet zo vaak voor dat ik 3 creatures heb liggen. dit kan natuurlijk wel verholpen worden met die wall of roots. ik kan natuurlijk lianowar elves gebruiken naast BoP, heb ik weer een creature.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jep, al zijn creatues met comes into play effecten dan wel beter. Overigens moet je er vanuit gaan dat de elemental een lange termijn plan is. Verwacht hem niet beurt 4 te spelen, maar meer in de buurt van beurt 6-8.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het lijkt erop dat je deck vooral om "Blink" en cop-effecten draait. Focus je deck daar dan op. De Dryad is in dat geval beter dan de Wall. Verder zou ik denken aan beesten als Riftwing Cloudskate en Venser, Shaper Savant. Je deck gaat dan min of meer richting tempo based. Voor een dergelijk deck heb je niet echt dikke beesten nodig. Indien je wil kun je wel nog wat met morphs doen zoals Brine Elemental, Vesuvan Shapeshifter en Thelonite Hermit. Een tweede route die te bewandelen is, is die van Scryb & Force (Scryb Ranger en Spectral Force). Verreweg de meeste kaarten die ik genoemd heb vallen niet in de categorie "duur" (misschien uitgezonderd de Shapeshifter en Venser). Succes.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

ik vind die 'pickels' combo wel vet, dus het zal dan zoiets worden denk ik:

4 vesuvan shapeschifter
3 brine elemental
4 riftwing cloudskate
4 mystic snake
3 yavimaya dryad
2 birds of paradise
2 thelonite hermit
3 momentary blink
3 sylvan scrying
4 telling time
4 rune snag
2 harmonize
1 garruk wildspeaker

2 breeding pool
2 yavimaya coast
2 brushland
1 calciform pools
1 faerie conclave
1 treetop village
1 selesnya sanctuari
1 azorius chancery
1 vhtu ghazi, the city tree
1 urza’s factory
4 island
3 forest
2 plains
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Plaats reactie