eerste deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
fat-cat
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 5:22 pm

eerste deck

Bericht door fat-cat »

hey,
ik heb zelf een eens zelf deck ineengestoken en zou graag weten wat jullie er van vinden en wat ik er eventueel aan kan veranderen.

-landen-
2/ Zoetic Carven
13/ basic water lands
13/ basic sun lands

-Creatures-
3/ Blind Phantasm
2/ Blade of the Sixth Pride
4/ Infiltrator il-Kor
3/ Amrou Seekers
2/ Aven Augur
1/ Knight of the Holy Nimbus
1/ Angel of Salvation
1/ Unblinking Bleb
1/ Riftwing Cloudskate
1/ Aven Riftwatcher
1/ Magus of the Future

-Spells-
2/ Venser's Diffusion
2/ Lumithread Field
1/ Frozen Aether
2/ Reality Strobe
2/ Dawn Charm
2/ Bound in Silence
1/ Shapeshifter's Marrow

laat maar weten wat je ervan vind
Groetjes:fat-cat
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Ik ben zelf ook pas begonnen, dus ik weet het niet zo heel erg veel van. :oops: Maar ik heb wel een tip, doe deze tags om de kaarten: (Kaartnaam) [/card ] (Zonder de spaties!) Zo kunnen wij allemaal snel zien welke kaart het is. ;)
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
fat-cat
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 5:22 pm

Bericht door fat-cat »

Ty,
(aangepast)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

welkom :).

Als je zou kunnen beschrijven wat je wilt dat je deck doet dan is het een stuk makkelijker om suggesties te doen. Ik zie in je deck verschillende kaarten die verschillende taktieken aangeven, zonder dat er 1 overkoepelende taktiek is. Dit is iets wat je veel ziet bij mensen die nog niet vaak een deck gebouwd hebben, en een van de eerste dingen die ik aan zou raden om naar te kijken.

Overigens denk ik dat je wat veel land speelt, ook is de 1 op 1 verhouding tussen plains en islands wat onwaarschijnlijk, en als die echt nodig is dan zou ik al snel aanraden om te kijken of je 1 kleur niet wat minder kunt spelen en de andere wat meer. Waarbij dan de kleur die je wat minder speelt vooral kaarten behoort te hebben die je pas later in het potje nodig hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fat-cat
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 5:22 pm

Bericht door fat-cat »

Ty
ik zal de verhouding van men landen veranderen

-maar wat voor wegen kan je uit met dit deck als je het over taktiek hebt?
-en wat voor kaarten moet ik dan eventueel toevoegen/wegdoen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de magus is meer ene combo kaart, de angel is nogal duur en daarnaast speel je vrij veel kleine, goedkope creatures. Als je op dat laatste focust zou je de eerste 2 niet spelen. Verder is het handig om vooral voor jezelf eerst scherp te krijgen wat je wilt en dan vanaf daar verder te kijken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Zoals pi zei: Bedenk eerst wat je zelf wilt! Je bent al voor wit/blauw deck gegaan, dus je vind life gain en kaarten pakken dus een leuke combo. Dan zou ik ook een tactiek verzinnen/bedenken met kaarten die je leuk vind en van deze eigenschappen gebruik maken. Als je meerdere wegen opwilt zal je je kaarten eens moeten gaan bestuderen, en kijken welke effecten leuk zijn en welke goed in samenhang zijn met andere. :wink:
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

overigens zou ik niet uit je deck concluderen dat je kaarten pakken en life gainen leuk vindt, lol. Misschien dat ik kaarten over het hoofd zie, maar zo snel zie ik er geen een in dit deck die kaarten pakt of life gained.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

pi schreef:Oy,

overigens zou ik niet uit je deck concluderen dat je kaarten pakken en life gainen leuk vindt, lol. Misschien dat ik kaarten over het hoofd zie, maar zo snel zie ik er geen een in dit deck die kaarten pakt of life gained.

mazzel

pi
Hehe, ik heb het over de kleur die hij speelt. Maargoed, hij hoeft dat natuurlijk niet persé te vinden hé. :wink:
Plaats reactie