Groen/Rood - Elf/Giant (voorlopig) Lorwyn only deck...

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Groen/Rood - Elf/Giant (voorlopig) Lorwyn only deck...

Bericht door Ramon »

okee gaat ie, work in progress, tips welkom...

groen:
4x Elvish Handservant word gepumpt door giants
3x Wren's Run Vanquisher is gewoon de bom
3x Elvish Harbingerelfjes zoeken en mana generator
2x Leaf Gildermana
1x Imperious Perfectearly game defense (ik heb er maar 1, moeten er eigenlijk 4 in...)
1x Wren's Run Packmaster heerlijk kaartje om het veld een beetje leeg te maken
1x Jagged Scar Archers tegen flying...
1x Immaculate Magistrate zomaar eigenlijk...
1x Elvish Promenade
3x Lys Alana Huntmasternog meer tokens....

rood:
4x Stinkdrinker Daredevil cheaper giants...
4x Axegrinder Giant
1x Hamletback Goliath
1x Sunrise Sovereign
1x Thundercloud Shaman
1x Hearthcage Giant
3x Blind-spot Giant
2x Tarfire
3x Lashout
1x Crush Underfoot
1x Candra Nalaar
10 Mountain
10 Forest



Het nieuwe deck:


Land:

13 Forest
13 Swamp

Creatures:

1x Nath of the Gilt-Leaf
4x Scarred Vinebreeder
1x Immaculate Magistrate
3x Elvish Eulogist
1x Wren's Run Packmaster
1x Imperious Perfect
3x Wren's Run Vanquisher
2x Jagged-Scar Archers
3x Lys Alana Huntmaster
4x Leaf Gilder
3x Elvish Harbinger

Other Spells:

2x Profane Command
4x Eyeblight's Ending
1x Prowess of the Fair
1x Elvish Promenade

en dan twijfel ik nog tussen Liliana Vess en Dread


naar mijn idee in ieder geval consistenter dan het hierboven geposte deck, en het haalt de vaart er niet zo uit d.m.v dure spells...

eventuele dingen die ik graag zou willen veranderen zijn sowieso Llanowar elves i.p.v. die Leaf Gilder

en misschien nog wat nasty zwarte kaarten eventueel...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom zoveel kaarten maar 1x?

Misschien is het handig om uit te leggen wat je hoopt dat het deck doet. Dan is het namelijk makkelijker om te bedenken welke kaarten dat tegen werken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

tja eigenlijk omdat ik ze maar 1x heb, kan misschien ook beter een deck posten zoals ik het zou willen hebben uiteindelijk, maar dit is hem nu.... zal ff aanpassen hoe het uiteindelijk moet worden..

ik heb er nog niet echt een strategie mee bedacht, maar het zou zoiets moeten zijn dat ik eerst een paar goedkope elfjes speel, zoals die Handservants en Vanquishers, + Daredevils om de giants goedkoper te maken... dan met de harbingers en leaf gilders wat mana acceleraten om de giants te spelen en die nog verder te boosten met Sunrise Sovereign, en dan te winnen haha

tja zou zeggen beurt 1: forest > Elvish Handservant
beurt2: forest > Leaf Gilder
beurt3: mountain > Stinkdrinker Daredevil
beurt4: mountain > Sunrise Sovereign + Blind-spot Giant

tja dan misschien nog een daredevil, goedkope giants en win...

ik weet niet of het allemaal werkt zoals ik het me nu voorstel, maar goed... zwaktes is alles wat vliegt voornamelijk en vast nog een hoop dingen waar ik niet over nagedacht heb...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als dat je plan is dan zou ik meer mana acceleration verwachten. Je zult niet altijd je daredevil pakken en dan zijn je giants aardig duur. Zeker terwijl je eigenlijk niet zo veel landjes speelt (24 is meer normaal).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ja heb inderdaad ff geplay-test tegen een zwart mono goblin deck wat ik ff snel voor mijn broertje in elkaar gezet heb, indd. door tekort aan mana verloren 2 v.d. 3 keer, derde keer liep het perfect, mana acceleration heb ik nu alleen via die Leaf Gilder en via Elvish Harbinger

zit ff te kijken voor andere mogelijkheden, Springleaf Drum heb ik als andere optie...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

weet niet aan welk formaat je je wilt houden, maar misschien is gruul turf iets? Goedkoop, helpt je met je mana, etc.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ik wil het in princpe standard houden om mee te kunnen doen met de FNM hier in de buurt...
heb wel net een Spinerock Knoll foil en een Mosswort Bridge uit een booster getrokken, niet echt mana acceleration maar i.m.o. zeker leuke kaarten..
verder nog een extra hearthcage giant ook leuk kaartje
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je zou ook kunnen overwege iets goedkopere kaarten te spelen. Niet alleen maar dure giants toevoegen dus. Wall of roots is btw type 2 legaal en erg goed voor accelereren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

startpost ge-edit, en ik zou wel eens willen proberen een goed lopend Elemental deck te maken...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

laten we het iig hier op dit deck houden. Waarom heb je deze specifieke wijzigingen aan het deck gedaan?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Van de kaarten heb ik nog weinig verstand, alhoewel het er allemaal wel goed uitziet. Waar ik echter wel een opmerking over heb is de mana-kleuren. Het ziet er eerder naar uit (Zo algemeen naar de kaarten kijkend) dat je zwart veel minder erin hebt zitten! Dat je 26 land hebt is wel goed, omdat je (Zoals je zelf ook al aangaf) veel dure spells hebt. Ik zou je aanraden om je aantal lands een beetje te verwisselen. Misschien ook een idee om wat zwart/groen combo lands toe te voegen?

Leaf Gilder vervangen door elves is ook een goede keuze. :)
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ik wil sowieso ook wel 4 gilt-leaf palace gaan gebruiken maar dan moet ik ze eerst hebben...

het is idd zo dat ik minder zwart er in heb zitten en misschien dat het uiteindelijk ook wel een mono-groen deck gaat worden... maar ik heb nog niet echt efficiente groene non-creature spells kunnen vinden, sowieso is het lastig tegen een deck met grote creatures
als ik geen creature removal heb, daar zitten die 4 Eyeblight's Ending voor in, en profane command 2x.

verder vind ik die nath of the gilt-leaf ook wel een erg goede kaart voor dit deck en daar heb ik nou eenmaal zwart voor nodig, of ik moet er mijn elvish harbingers voor gebruiken...

de giants, en daarmee het rode gedeelte, heb ik er helemaal maar uitgehaald omdat ik merkte dat de meeste power toch in de elven en tokens zit, kwam eigenlijk tijdens het playtesten niet eens aan de giants toe...
waarschijnlijk dat ik nog wat ga proberen met giants/burn spells in een mono rood of evt. rood wit deck, maar eerst ligt de focus hier op.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Het lijkt mij een goed plan om gewoon een groen deck te bouwen, met zwarte removals. Laat ze dan een beetje tellen als soort 'splash', gebruik alleen de beste en vooral diegene met veel collorles mana in de casting kosten. Dan moet het wel leuken met wat minder swamps. Het idee achter de elfen/tokens klopt naar mijn idee wel, daar heb je geen giants voor nodig!

Succes.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

iemand enig idee of het waar is dat Gilt-Leaf Palace te weinig in boosters zou zitten en daardoor extreem rare is? ik zoek er namelijk wel 4 en heb op zich nog wel goeie ruilkaarten ook, planeswalkers, Vigor Extirpate Profane Command en Cryptic command om maar eens wat te noemen...


verder zit ik nog te twijfelen of ik Nameless Inversion en Sudden Death moet gaan spelen in plaats van Eyeblight's Ending

wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

DIe gilt-leaf palace is idd erg kostbaar, en je komt hem echt gewoon nooit tegen. Toevallig heb ik er één uit een tournament pack gevist. :) Ze zijn dik €8,- per stuk, maar zijn het zeker waard in je deck.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Plaats reactie