Zwart deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ten eerste een verzoek, wil je de kaartnamen tussen en tags zetten. Dan wordt er namelijk meteen een link gemaakt naar een beschrijving van de kaart. Erg handig voor mensen die niet meteen al je kaarten uit hun hoofd kennen.

Verder zou ik eens kijken naar mijn artikel hier waar ik een aantal fouten beschrijf die vaak gemaakt worden bij het maken van decks. Vooral de consistentie mist erg in je deck, speel je goeie kaarten vaker en je slechte kaarten niet min of meer.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Leuk dat je een eigen deck hebt gemaakt! Als eerste: Je hebt het verkeerde haakje gebruikt. Je moet '/' gebruiken en niet '\'. :wink:

Verder valt meteen op dat je alle kaarten maar 1/2 keer speelt. Persoonlijk vind ik het nog geen ramp als je een kaart 2x speelt als uitzondering, maar als je een kaart 1x speelt is het fout! Dan moet je hem of eruit halen of meer ervan spelen. Ik raad je aan eens kritish naar alle kaarten te kijken om te zien welke nu echt niet kunnen, en kijk vooral naar de kaarten die je 1x hebt. Gooi er een boel uit of speel er meer van. Probeer alle kaarten 3 of 4 keer te spelen.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je niet eens zou willen investeren in 4x een sudden death bijvoorbeeld vraag ik me een beetje af waarom je om suggesties voor je deck vraagt. Als budget een probleem is voor je deck dan moet je dat aangeven, dan krijg je suggesties die binnen je budget passen (alleen niet eens 3x een kaart willen aanschaffen die waarschijnlijk al voor 50 cent te vinden is dat is echt een te strikte budget restrictie). Daarnaast gaan de meeste mensen er vanuit niet hele dure kaarten te hoeven suggereren, maar binnen die grenzen zullen mensen suggesties doen om je deck beter te maken. Meer consitentie maakt dat je daadwerkelijk strategisch kunt spelen omdat je weet wat je van je deck kunt verwachten. Dit is zo ongeveer de beste suggestie die ik ken voor beginners, maar die moeten het dan natuurlijk wel willen proberen.

Een kaart 1x spelen is echt zinloos*, zelfs als je een 2e kaart speelt die in hele grote lijnen hetzelfde doet dan is het nog onbetrouwbaar. Zelfs een kaart 4x spelen is in veel gevallen minder dan je zou willen. De assassinate is in 90% van de gevallen bij lange na niet zo goed als de sudden death en voor de andere paar gevallen wil je hem eigenlijk niet spelen. Instant tegenover sorcery maakt echt heel erg veel uit.

* tenzij je een deck speelt dat werkt volgens het silver bullit principe.

Ik zou overigens 2 kleuren niet 50/50 over een deck verdelen, zeker als je niet veel goeie landjes hebt die beide kleuren mana leveren. Iets als 30/70 of 20/80 is dan een beter idee.

mazzel

pi

p.s. je moet de andere slash gebruiken voor je tags.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

mijn bestelling is binnen en dit is hoe mn deck er nu uit ziet. ik heb nog wel wat twijfels, misschien hebben jullie nog tips? Ik zit nog te denken over liliana vess

20 swamp

==creatures==
1 mortivore
3 highway robber
1 shimian specter
3 severed legion
4 looming shade
4 drudge skeletons
2 ascendant evincar

==other==

3 hoarder's greed
3 sudden death
4 consume spirit
3 terror
4 tendrils of corruption
1 cruel edict
1 demon's horn
1 paradise plume
2 phyrexian totem

Nog tips? ze zijn zeer welkom namelijk! :)
Plaats reactie