Zwart/Rood Goblin deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Zwart/Rood Goblin deck

Bericht door Lollol3r »

Hey, ik ben begonnen aan een zwart/rood Goblin deck, Lorwyn block. Ik heb een aantal kaarten geselecteerd, maar ik heb er tot nu toe 2 te veel. Iemand tips over welke ik weg moet doen, meer/minder spelen, of juist welke toevoegen? Dit is het lijstje wat ik in mijn hoofd had: (Zonder lands)

3 Knucklebone Witch
2 Boggart Birth Rite
3 Squeaking Pie Sneak
3 Frogtosser Banneret
2 Pack's Disdain
3 Lash Out
2 Dolmen Gate
3 Mad Auntie
2 Footbottom Feast
3 Fire Juggler
2 Boggart Shenanigans
1 Wort, Boggart Auntie
3 Boggart Mob
2 Caterwauling Boggart
3 Earwig Squad
2 Chandra Nalaar
2 Nettlevine Blight

Ik speel een aantal kaarten idd wat weinig, maar daarover dus graag tips. Hier moeten in totaal nog 2 kaarten af voor het land.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

weg met chandra en blight
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Oké, ik zat precies over die twee te twijfelen... Maar mag ik ook weten waarom? :P
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, de blight is echt te slecht voor woorden, echt altijd en nog een beetje vaker. Veel te duur voor een redelijk makkelijk te ontlopen effect.

Chandra is wel goed, maar een beetje duur wederom. Goblins moet als deck zo aggresief mogelijk en waarschijnlijk met goedkope burn en een handje recursion. Anders wordt je van de tafel geveegd door elfjes en dat mag hoe dan ook nooit gebeuren.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Oké, bedankt! Misschien een idee als ik die 4 er dus uithaal en er dan 2 Cloak and Dagger in doe? Alle creatures in het deck zijn Rogue of Shaman, op één warrior na.

EDIT: Net gespeelt tegen een Treefolk deck (3x raden, met Doran :P ). Eerste potje gewonnen, hij kon niets kasten en had 4 muligans... Tweede potje ging alles goed, ik ston 20 levens hij 12. Toen speelde hij die leuke 2/10 kaarten van Morningtide en daarna Doran... Toen was het over met de pret = Dead.

Ik heb totaal geen removal erin zitten, maakt dit heel veel uit? Want ik kon ook niet goed aanvallen en schade doen doordat hij sterkere verdediging had waar ik niet doorheen kwam... De Boggart Shenanigans bleek wel héél handig, steeds een damage van hem eraf als hij blokte, en ook Dolmen Gate bleek handiger dan ik had gedacht, omdat toen ik hem in de eerste ronde speelde veel profeit had, helaas in de tweede ronde niet kunnen spelen. Ook al die leuke kaarten die +1/+1 aan Goblins geven waren handig, ik had de hele tijd minsters +2/+2 op elke Goblin liggen.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

// Creatures
3 Earwig Squad
3 Mudbutton Torchrunner
3 Squeaking Pie Sneak
3 Boggart Mob
3 Frogtosser Banneret
3 Fire Juggler
4 Mad Auntie
4 Wort, Boggart Auntie

// Instant & Sorchery
3 Lash Out
4 Tarfire
4 Nameless Inversion
2 Fodder Launch

// Land
4 Auntie's Hovel
6 Mountain
11 Swamp

Oké, even goed nagedacht en wat ge-playtest. Hier wat van mijn bevindingen:

De nameless inversion is erg goed, en wil ik dus 4x spelen. (Nu 2x) De knucklebone witch werkt voor geen meter, denk dat die er wel uitgaat. De Wort werkt heel erg goed met bijv. nameless inversion of tarfire, en die ga ik ipv 3x denk ik 4x spelen, voor meer trekkansen.

Ik overweeg ook om de Cloak and Dagger eruit te halen, gewoon omdat ik hem toch nooit wil spelen als ik hem in mijn hand heb zeg maar... Zelfde voor Boggart Mob. Eventuele vervangers: Taurean Mauler... (Ideën plz?)

Ook zat ik nog te twijfelen over deze kaarten, graag meningen: Warren Weirding, Prickly Boggart..

Kritieken?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Is het verstandig om ipv. 21 land 20 land te spelen met dit deck? Bijna alle kaarten kosten 1/2 mana, en er zitten 4 bannerets in (Goblins spells kosten 1 mana minder). Goed plan? Want ik zit vaak dat ik alleen maar land in mijn handen heb... Zo bleek uit de playtests... Ik denk dat ik het zo ga spelen:

7 Mountain
9 Swamp
4 Auntie's Hovel

Goed plan?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Zo, weer een tijdje gespeelt enzo, en nu had ik een vraag. Ik wil graag weirding shaman erin doen, werkt leuk met me mob & wort enzo. Maar nu is de vraag, wat zal ik doen:

Optie 1:
- 2 fodder launch
+ 2 weirding shaman

Optie 2:
- 3 fire juggler
+ 3 weirding shaman

(Of natuurlijk iets anders, zoals bijvoorbeeld 3 fire jugglers eraf en 1 fodder launch en 2 weirding shaman erbij)

Comment?
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Ik zou zeggen dat je beter een Fodder Launch dan een Fire Juggler kunt hebben. Fire Juggler is misschie wel handig als ie geblockt wordt enzo, maar Fodder Launch vernietigt niet alleen een monster (-5/-5, daarmee krijg je zelfs Doran, the Siege Tower dood) maar doet ook nog eens 5 damage op je tegenstander!
Dus mijn mening: Optie 1

Tschus

Yoris
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Optie 2 bedoel je dus? :P Thx voor je mening! En ik heb dit idd toegepast. In mijn ogen ook een veel beter beslissing.
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Weg met de Jugglers en 1 Launch voor 4 Weirdings

Kijk eens serieus naar de Goblin zoek 2/1. Die lijkt me juist heel goed. Changelings zijn bovendien ook Goblins, wellicht wil je Taurean Mauler en Mutavault ook spelen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

ja precies sowieso 4 boggart Harbinger spelen. hoef je er ook geen 4 wort's in te stoppen, kun je er 2 van maken en nog wat anders, ik ben zelf erg fan van Facevaulter lekker goedkoop en op te pompen.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Facevaulter lijkt me een goed idee, maar ik snap niet goed waarom je de Harbringer wil spelen in een goblin deck. de Treefolk Harbringer vind ik bijvoorbeeld wel erg nuttig, maar de boggart is in mijn ogen gewoon te duur, en dan ook nog eens 2/1 Je hebt er veel meer aan om een andere goede en goedkope goblin erin te stoppen denk ik.
Facevaulter vind ik wel erg handig.

Tschus

Joris
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Door het spelen van die 2/1 Harbinger wordt je deck consistenter (het is net alsof je de goede kaarten zoals Mad Auntie ipv 4x 8x speelt). Je kunt bovendien bepaalde kaarten 1x spelen wanneer die in bepaalde situaties geweldig zijn en in andere minder fantastisch. Ik heb het daar met name over kaarten die 4 of meer kosten. Met Harbingers kun je bijvoorbeeld dit spelen:

4 Boggart Harbingers
1 Wort, Boggart Auntie
1 Boggart Birth Rite
1 Fodder Launch
1 Boggart Mob

Dit maakt je deck weer meer flexibel. Die ene Harbinger die je speelt, zorgt de volgende beurt voor 1 van de enkele kaarten die je speelt. Uiteraard zoek je dan net degene die je kunt gebruiken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie