Timedeck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Timedeck

Bericht door Yoris »

Dag iedereen, ik heb een deck van mij virtueel aan zitten passen en ik ben van plan de kaarten die ik erbij gedaan heb te gaan kopen, maar eerst wou ik het even aan jullie voor leggen. Misschien hebben jullie nog goede tips.
4 dreadship reef
10 swamp
10 island

4 Deathspore Thallid
4 Infiltrator Il-Kor
2 Nihilith
4 Riftwing Cloudskate
1 Aeon Chronicler
2 Deep-sea Kraken
4 Jhoira's Timebug

4 Clockspinning
4 Paradox Haze
4 Reality Strobe
3 Sudden Death (of Terror)

Ik zit nog te denken over Festering March die in dit deck ook erg goed is. Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Hey, ziet er al wat mooier uit!

Ik ben zelf niet zo'n van van kaarten als dreadship reef, maar ik zou hem er gewoon inlaten. Aeon Chronicler zal denk ik niet zo'n goede kaart worden, aangezien je hem minimaal vanaf beurt 5 kan spelen en zijn P/T gelijk staan aan het aantal kaarten in je hand: Reken erop dat je hand rond die beurten bijna leeg is! (De kosten niet waard) Deep-sea Kraken kan wel een leuke kaart worden, maar echt ALLEEN als je hem suspend. De suspend kost lijkt heel hoog, maar hoe vaak speelt je tegenstander nu een spell, heel vaak dus. Misschien word het wat alhoewel ik het niet zeker weet. Ook Jhoira's Timebug, Clockspinning en Paradox Haze werken heel leuk met al die suspend kaarten van je, maar onthoud dat die suspend toch wel wat beurten vergen, en dat je de eerste 2/3 beurten niets op tafel zult hebben...
De Sudden Death zou ik vervangen door Terror.

Succes!
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou juist sudden death spelen.

Verder niet meteen commentaar, weinig tijd nu.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Oke dan! Bedankt voor de tips. Ik ga even kijken of ik aan extra Deep-sea Kraken kan komen dan. (ik wou gaan bestellen bij www.djinn.nl maar daar is die nu uitverkocht, net als terror overigens...)
Maar waarom is sudden death beter? of waarom is terror beter?
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

tegen zwart/artifact is sudden death beter, tegen non-zwart/non-artifact met toughness meer dan 4 is terror beter... ik speel trouwens eyeblight's ending , dat is een beetje mijn "vervanger" voor terror

en sudden death is niet te counteren als ik het zo bekijk, das ook een voordeel... als jij sudden death speelt op een 4/4 beest en de tegenstander gooit er een giant growth ofzo op, dan resolved de growth eerst, en doet je sudden death niet wat je voor ogen hebt, namelijk het beest afmaken.. .
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sudden death raakt zwart en kan indestructable beesten slopen. In serieus magic kom je bijna geen beesten tegen met een toughness van meer dan 4. (Al zijn ze er wel).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Ik heb nog eens in MWS aan mn deck zitten klieren en besloot het zwarte er eens uit te halen. Nu is het deck dus mono blue.
24 island
4 infiltrator il-kor
4 riftwing cloudskate
3 deep-sea kraken
2 mulldrifter
4 jhoira's timebug

4 clockspinning
4 paradox haze
4 reality strobe
3 dichomancy
4 foresee

Ik vind het toch wel jammer zo zonder het zwart. Deathspore thallid vond ik wel heel erg leuk. en de mogelijkheid om terrors en sudden death te spelen kwam in dit betrekkelijk trage deck. En nihilith was ook wel 1 van de betere kaarten... Dus toch maar weer zwart erin?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Lollol3r schreef:Hey, ziet er al wat mooier uit!

Ik ben zelf niet zo'n van van kaarten als dreadship reef, maar ik zou hem er gewoon inlaten. Aeon Chronicler zal denk ik niet zo'n goede kaart worden, aangezien je hem minimaal vanaf beurt 5 kan spelen en zijn P/T gelijk staan aan het aantal kaarten in je hand: Reken erop dat je hand rond die beurten bijna leeg is! (De kosten niet waard) Deep-sea Kraken kan wel een leuke kaart worden, maar echt ALLEEN als je hem suspend. De suspend kost lijkt heel hoog, maar hoe vaak speelt je tegenstander nu een spell, heel vaak dus. Misschien word het wat alhoewel ik het niet zeker weet. Ook Jhoira's Timebug, Clockspinning en Paradox Haze werken heel leuk met al die suspend kaarten van je, maar onthoud dat die suspend toch wel wat beurten vergen, en dat je de eerste 2/3 beurten niets op tafel zult hebben...
De Sudden Death zou ik vervangen door Terror.

Succes!
uhm, dat ding heeft anders ook suspend en combineert best ok met Dreadship Reef.

Sudden Death is zeer goed tegen bv. Deep-Sea Kraken. Als die op suspend staat en nog 1 countertje heeft, kun je lekker het beest van je tegenstander mollen en blijft de Kraken rfg.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Yoris
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 12:18 pm
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Yoris »

Hey,

Ik kwam opeens langs een zeer grappige kaart.
chronozoa. Is deze kaart de moeite waard voor mijn deck?
Mijn probleem was vooral dat als hij in mn upkeep wordt vernietigd (gewoon door het verstrijken van de tijd, al dan niet met paradox haze dat ik dan niet met hem kan aanvallen. Ookal komen er 2 terug, die mogen dan niet aanvallen, toch?
Maar is deze kaart ondanks dat toch de moeite?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zolang je ze niet zo snel dood maakt dat ze helemaal nooit aan kunnen vallen is het niet zo erg. Je krijgt er wel creatures bij met exponentieel groeiende snelheid...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie