Noob heeft hulp nodig ^^

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Noob heeft hulp nodig ^^

Bericht door Booboo »

Ik heb vrijdag m'n eerste magic kaarten gekocht. Ik speel het mn vriendin en alles is nog niet helemaal duidelijk. Ik heb op het forum rondgekeken en gegoogled maar niet echt een duidelijk antwoord kunnen krijgen.

1. Bij de kaart Vivid Crag heb je 2 abilities, de eerste is duidelijk, tappen en dan krijg je 1 mana (r) Maar wat doet die tweede ability precies en wanneer kun je die gebruiken? En charge counters zijn me ook niet helemaal duidelijk.

2. Bij sommige kaarten staat evoke en dan de mana cost erachter,zoals Briarthorn wat kun je daarmee doen?

3. Bij bijvoorbeeld Spring Cleaning, kun je eerst een enchantment vernietigen, maar daarna moet je "clashen" met je tegenstander, wat is clashen 8)

Alvast bedankt :roll:
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

1. de tweede ability moet je 1 mana betalen, dan tappen, en dan krijg je een mana van welke kleur jij wilt. (rood, groen,zwart,blauw of wit)

2. Evoke wil zeggen dat de kaart in het spel komt, en vervolgens gelijk naar de graveyard (de stapel met gebruikte kaarten) gaat.

vaak gebeurt er iets extra's naast dat er een creature in het spel komt, in het geval van briarhorn krijgt een ander beest +3/+3.

door de kaart voor evoke cost te spelen gebruik je m dus als boost kaart om een ander beest sterker te maken.

3. clashen wil zeggen dat jij en je tegenstander allebei de bovenste kaart van je library laten zien, en degene met de hoogste mana cost heeft gewonnen...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Thx a lot, dat maakt het weer wat makkelijker om te spelen ;)
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

o ik trouwens een foutje gemaakt, bij vivid crag is het zo dat als je hem in het spel legt, er 2 counters (muntjes, dobelsteen, maakt niet uit) op komen te liggen, en voor de tweede ability moet je er dan 1 zo'n counter afhalen om een mana van welke kleur dan ook toe te voegen aan je mana pool.
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Oh ok, maar als je die counter eraf haalt, moet je de kaart dan tappen? Of mag je hem tappen voor 1 mana (r) en dan nog een willekeurige mana nemen door er een counter af te halen?
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Ik heb ook windbrisk heights, de tweede ability is mij onduidelijk welke verwijderde kaart mag je dan spelen? En wat er in cursief gedrukte tekst staat is toch eigenlijk heel slecht. Dan ben je sowieso 1 kaart kwijt en je hebt de kans dat je 3 goede kaarten onderop moet leggen....
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je goed naar de kaart kijkt zie je dat de ability van Vivid Crag die je een counter eraf laat halen ook het tap-symbooltje heeft. Je moet voor die ability dus tappen. Je kunt het dus niet tegelijk gebruiken met die andere ability waarvoor je ook moet tappen.

En bij Windbrisk Heights is de verwijderde kaart die je mag spelen de kaart die je volgens jou "kwijt" bent vanwege de cursief gedrukte tekst.
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Aah zo, dat is dan best wel goed ;) Bedankt voor de hulp
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

als je van die windbrisk heights af wilt, ik zoek er nog 3 :D
(sorry voor het hijacken evt. ) :P
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Booboo
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 12:58 pm

Bericht door Booboo »

Hehe, ik heb 2 rare kaarten en die ga ik nog maar niet weg doen :P Ik hoop dat ik niet ondankbaar over kom :P
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

nee hoor, was het proberen waard he ;)
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Plaats reactie