Ponza deck needs help

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Ponza deck needs help

Bericht door Dexter »

Hoi iedereen!

Het is weeral een tijd geleden dat ik hierop ben gekomen, je kent dat é reizen, studeren, feesten dat soort dingen. Anyway, ik kom niet op dit forum om mijn levensverhaal te vertellen (hoewel... :roll:)
Ik heb namelijk een nieuwe deck gemaakt, een ponza deck. Voor de leken onder ons dit is een mono rode deck waarbij je de tegenstander het leven moeilijk maakt door wat burn damage te doen, zijn landjes kapot te maken en snelle korte aanvallen te organiseren. Nu, ik heb dit idee opgedaan toen ik op wizards of the coast deze deck zag staan. Het had het Pro tour tournament gewonnen in 2003 (of iets later kan ook) Voor de gelegenheid had ik de deck ietwat gekopieerd (met zelf wat wijzigingen aangebracht) en hem getest in mijn omgeving. Wat bleek? Niet slecht, maar zeker ook niet goed. Daarom heb ik de deck opnieuw wat veranderd en het is op dit neergekomen:

4x Avarax
4x Slith Firewalker
2x Arc-Slogger

4x Stone Rain
4x Pillage
4x Molten Rain
4x Lightning Bolt
4x Seething Song
3x Magma Jet
2x Disintegrate

4x Seal of Fire

15x Mountain
3x Ghitu Encampment
2x Blinkmoth Nexus
1x Strip Mine

Ik heb de deck nog niet getest maar dat zal binnenkort wel gebeuren. Laat me alvast weten wat je ervan vindt. Aanpassingen moeten nog gebeuren want ik wil hem onoverwinnelijk maken... :lol: NOT!

greetz
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

ziet er wel leuk uit.. Maar wat is je tactiek voor het deck ? of heb je die nog niet niet? dan zou ik die wel aanmaken want dan heb je een basis voor de deck waar je op kan bouwen.. wat voor tips ik je kan geven .. . pyroclasm + je schietspel.. zou ik persoonlijk liever een fireball of een kaervek's torch gebruiken. vor de rest ben ik aleen niet zo fan van je avarax speel zelf liever
iets van flametongue kavu
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Pyroclasm zit in mijn sideboard. Persoonlijk vind ik de kaart niet goed genoeg om hem mainboard te spelen. En ik speel Disintegrate puur uit nostalgie en omdat ik deze nog heb liggen. De Torch zou ik moeten aanschaffen en dit vind ik precies niet echt de moeite.
Wat die Avarax betreft, ik denk dat deze wel vrij goed is. Eens ik er een kan afspelen, ga ik gwn de drie andere halen en heeft mijn tegenstander er ineens een hoop last mee. Maar ik ben er zeker van dat er betere kaarten in de omloop zijn, alleen weet ik niet dewelke. Tactiek? ponza = burn, land destroy, small attacks.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mist een beetje dingen als chrome mox om te zorgen dat je een beurt eerder je land destruction kunt spelen. Ik zou ook raze overwegen.

@Rhaksha: dit is een heel erg standaard deck, ik zou zeggen dat je dan met iets minder beschrijving toe kan. Hoewel een verwijzing naar zijn bronnen natuurlijk heel mooi was geweest.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja Chrome Mox dat is een leuke, maar o zo dure kaart. Moest ik het mij kunnen permiteren dan zouden er al 4 inzitten maar helaas... :(
Ik moet wel zeggen dat jullie een beetje gelijk hebben: als ik zo mijn deck bekijk dan zit er inderdaad niet echt een tactiek in. :roll: Maar aan de andere kant als je professionele ponza decks bekijkt, is dit niet veel beter. De vraag is natuurlijk hoe zij met hun deck toernooien hebben kunnen winnen, specifieker zonder tactiek. Wat die Raze betreft, aardige kaart maar dan moet ik mijn eigen landjes beginnen op te offeren. Dit is mogelijk maar dan moet ik hoge mana cost kaarten er gaan uithalen, anders is mijn manabase naar de knoppen.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ik heb eens wat sites nagecheckt over ponza decks en de meeste decks bevatten dus idd Chrome Mox. Wat nog meer is, is dat ze altijd de mox spelen in combinatie met Slith Firewalker, en ook vroege land destruction. Ik heb dus duidelijk de keus met mox en slith of zonder mox en slith want slith zonder mox is bijlange niet zo efficient. De tegenstander zal altijd wel iets liggen hebben om deze te kunnen blokken. Is een ponza deck zonder mox wel een degelijke deck vraag ik mij af? 8O
Meer advies hierover is meer dan welkom.
Oh en ik dacht ook mss aan Rorix Bladewing. Deze kaart lijkt me wel fijn om te spelen in een ponza deck. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

@Rorix: te traag.

Naar welke ponza decks kijk je, rond invasion block was ponza ook populair. De raze vergt wat bouwwerk inderdaad, je zal hem niet in elk deck kunnen mikken, aan de andere kant start je beurt 1 met je land destruction en dat heeft ook wel iets. Ik mis trouwens de meest bekende poza achtige kaart in je deck: avalance riders.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ok, vergeet de rorix. Ik heb hem trouwens toch niet in mijn bezit dus.
Als alternatief voor chrome mox heb ik Rite of Flame genomen. Deze is echt buitengewoon goed aangezien ik een eerste beurt slith kan spelen of een tweede beurt LD.
Die avalanche riders lijken me idd wel iets maar ze zullen mijn mana curve upscrewen. Bovendien is het slechts een 2/2 creature dewelke er aan zou gaan door mijn Pyroclasm of Wildfire.
Arc-slogger daarentegen blijft overeind staan. En echo kaarten heb ik persoonlijk niet zo graag omdat je er te veel rekening mee moet houden. Welke kaarten zou jij eruit smijten voor de riders pi?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind avarax iig een gekke keuze.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Avarax had ik eigenlijk gewoon gevonden via Pojo's garage op het internet. Maar dat ponza deckje was block format dus er is zoiezo beter.
Mijn Arc-slogger blijf ik toch wel behouden aangezien deze kaart echt een verschil kan maken.
Plaats reactie