Mill deck -> hulp tegen snelle decks

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja ik dacht al wel zoiets toen ik mijn reactie schreef. Maar ik kon het altijd eens vragen é. :D
Moest ik aan de damnation geraken tegen een degelijke prijs, dan komen ze zeker in de deck.
Zoals gezegd ga ik mesmeric orb gebruiken als een mill kaart samen met glimpse. Ik heb daarbij gemerkt (via magic apprentice) dat counterspells niet zo effectief hierbij zijn, omdat ik mijzelf vaak op hetzelfde peil mill als mijn tegenstander. Ik dacht daarom om mss wat meer bounce te spelen in samenwerking met de orb. Wat denk je ervan?
Ook denk ik Isochron scepter te spelen. Met de instant kaarten die erin steken kan ik zo leuke dingen uithalen. Bv. met de smother als alternatief voor de damnation.
Ik zal vandaag of morgen nog eens een deckupdate posten zodat iedereen kan zien waar we ergens zitten want het begint wat vaag te worden. :twisted:

greetz
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

scepter kan idd uit een 1:1 kaart meer card advantage halen, dus zo'n slecht idee is dat waarschijnlijk niet. Ik zou dan wel sterk wit overwegen voor orim's chant.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja ik denk dat die scepter echt wel kan werken.
Maar voor wit moet ik spijtig genoeg nee zeggen. Dat zou mijn deck helemaal overhoop halen, om nog maar te zwijgen over mijn millkaarten.
Laten we het bij zwart-blauw houden.
Heb je geen andere ideeën die ik op de scepter kan plaatsen en die uitstekend passen bij deze deck?

ciao
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vision of sapphire charm, beide kunnen je helpen met het millen en hebben verder ook leuke opties. De vision charm is denk ik het best, vooral ook omdat hij je scepter uit kan phasen in het geval van problemen (merk op dat door te phasen de geimprinte kaart niet verdwijnt).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dexter
Advanced
Berichten: 38
Lid geworden op: wo aug 22, 2007 1:56 pm

Bericht door Dexter »

Ja die charm is idd helemaal niet slecht in combinatie met de artifacts die ik heb. Bovendien kan ik ermee millen, kan ik hem imprinten en kan ik een beurt van de tegenstander wegnemen door al zijn landjes van kleur te veranderen.
Voorlopig is dit de deck die ik nu wil maken:

2x Circu, Dimir Lobotomist
2x Dralnu, Lich Lord

4x Glimpse the Unthinkable
4x Arcane Denial
4x Smother
4x Vision Charm
3x Boomerang
3x Brainstorm
3x Recoil
1x Haunting Echoes

3x Ensnaring Bridge
3x Isochron Scepter
2x Mesmeric Orb

4x Underground River
11x Island
7x Swamp

Het ziet er goed uit. :lol: Ik ben plots wel niet meer zo zeker van die brainstorm. Mss moet ik er wat hogere draw insteken?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie