G/r Elf Storm

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

G/r Elf Storm

Bericht door Ramon »

okee, na gisteravond met mijn G/b Elf storm deck tegen een aantal probleempjes aangelopen te zijn, voornamelijk WoG... hier mijn nieuwe draai aan dit thema...


4x Ashling's Prerogative
4x Shared Animosity
4x Heritage Druid
4x Hunting Triad
4x Elvish Promenade
4x Llanowar Elves
4x Bramblewood Paragon
4x Wren's Run Vanquisher
3x Harmonize
1x Garruk Wildspeaker
2x Overrun
2x Gilt-Leaf Ambush

4x Grove of the Burnwillows
4x Karplusan Forest
4x Fire Canopy (hybrid land SHM)
8x Forest


het idee... z.s.m. 3 elfjes op tafel waaronder 1 Heritage Druid dan de Ashling's Prerogative spelen, 3 elfs tappen voor 3 mana, 1 landje erbij tappen, Hunting Triad spelen, Elvish Promenade spelen , dan hopelijk nog een promenade en dan aanvallen met al je tokens die haste hebben dankzij de prerogative... voor het mooie moet er dan ook een shared animosity op tafel liggen voor MASSIVE damage...

Nu ik het zo neerzet klinkt het allemaal nogal slecht haalbaar, ik heb he took nog niet getest, maar het zou kunnen met de goede mana sources en een beetje geluk...

Gister heb ik zoder de rode kaarten gespeeld, en een keer een turn 4 kill gehad..

turn 1 forest, llanowar elves,
turn 2 forest, bramblewood paragon, heritage druid
turn 3 forest, hunting triad, elvish promenade, elvish promenade... 24x 2/2 elf warriors FTW

Nadelen:
- removal heeft plaats gemaakt voor token engines

- extreem gevoelig voor Wrath of God / Damnation

- ik liep gisteren tegen een Windborn Muse aan...

verder weinig... mocht je de combo niet pakken heb je gewoon een redelijk stabiel elf deck.. .
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk eerlijk gezegd dat je combinatie van kaarten te veel ruimte in neemt, ze zijn op zichzelf niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. Zoals je zelf al opmerkt zit het in de weg van removal.

Ben je bereid meer afstand te nemen van wat je nu bedacht hebt, of wil je juist dat wat je nu hebt verbeteren?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

misschien dat ik het voorlopig toch bij groen/zwart hou, om de removal er weer in te stoppen, of groen rood met iets burn erbij, ten koste van de overruns en garruk die ik in principe niet nodig heb, 9/10 keer speel ik bramblewood paragon gevolgd door 12 warrior tokens... overrun is compleet overbodig in dat geval.
de combo op zich werkt uitermate goed, als alles soepel loopt en ik begin, is wrath of god niet eens zo'n gevaar omdat tegen de tijd dat mijn tegenstander 4 mana heeft liggen hij al kapot is. zat zelfs nog te twijfelen om groen wit te gaan spelen, sowieso goeie optie na shadowmoor en dan kan ik gaddock teeg erin stoppen tegen wrath.
het deck is echt bizar snel, en zoals elk deck heeft het wel wat minpuntjes maar er is niet echt een deck waartegen ik een auto-loss heb volgens mij...
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Plaats reactie