Ongetest post-Shadowmoor Merfolk Miller deck (Standard)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Ongetest post-Shadowmoor Merfolk Miller deck (Standard)

Bericht door True Believer »

Dit is een deck dat maar één doel heeft, en dat zo snel mogelijk wil bereiken, met (hopelijk) genoeg counterspells om lang genoeg in leven te blijven.

18 Island
4 Mutavault

4 Cursecatcher
4 Drowner Initiate
4 Silvergill Adept
4 Drowner of Secrets
4 Grimoire Thief
3 Merrow Reejerey

4 Ponder
4 Memory Sluice
4 Rune Snag
3 Cryptic Command

Nog geen sideboard, maar ik was aan het denken aan Tormod's Crypt, Psionic Blast, misschien zelfs Worldpurge. Feedback iemand?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

gek idee, je ene doel uitleggen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

@pi: Millen, zoals in de titel staat :P
waarschijnlijk door met drowner of secrets, grimoire thief te tappen, of andere mill-merfolks
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Drowner Initiate, Drowner of Secrets, Grimoire Thief, Memory Sluice,... Met twee Drowner Initiates in spel kan één Sluice gelijk twaalf kaarten doorspoelen.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Zat zo te denken... zou een betere verdediging niet beschikbaar zijn in de vorm van Surgespanner? Het probleem is dat ik m'n creatures (en vooral m'n Grimoire Thief) dan enkel nog kan tappen met Drowner of Secrets en Memory Sluice (omdat deze dan m'n Merrow Reejerey vervangt). Misschien Ponder, hoe goed hij ook is, er uit halen en Dolmen Gate erin steken? Of wordt het deck dan te traag? Misschien Ponder eruit halen en vervangen door Surgespanner, en Reejerey erin laten steken? Feedback graag.

P.S. Gezien dit bijna een week na de vorige post is geplaatst, kan men dit nauwelijks een double-post noemen, niet?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou het geen double post noemen nee, en aangezien dat toch uiteindelijk bij mij of The Quizmaster ligt...

Maareh, voor je verdediging op een 2/2 vertrouwen lijkt me best gevaarlijk. Er is toch wel zat burn en andere removal die dat gemakkelijk stuk krijgt? (Ik moet eerlijk bekkenen niet heel goed in type 2 te zetten, maar in het algemeen gaat 2/2 makkelijk stuk). Verder is deze 2/2 4 mana, dus moet je minstens 4 beurten wachten voor je verdediging ligt. Is dat niet vaak te traag?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Zeer degelijk argument. Ik hoop zolang te kunnen overleven op m'n countermagic, evenals deze te kunnen gebruiken om m'n Surgespanner te beschermen. Misschien is voor deze 2 doelen tesamen 11 counters wel wat weinig. Suggesties?

EDIT: Uiteindelijk komt het er toch gewoon op neer om een degelijke verdediging te hebben. Surgespanner lijkt me redelijk goed, maar als er andere suggesties zijn, hoor ik ze even graag.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zou je niet juist een verdediging willen die iets doet tegen de spells die gespeeld zijn voordat je je countermagic paraat had?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie