Morningtide deck => advies graag!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Northwest
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 11:34 am
Contacteer:

Morningtide deck => advies graag!

Bericht door Northwest »

Ik ben van plan het Morningtide deck Battalion te kopen met daarbij een Morningtide boosterbox. Nu zou ik graag van jullie horen of het Battalion deck een goede basis vormt, wat leuke combokaarten zouden zijn of synergies en welke kaarten goed passen in het deck. De kaarten moeten van Morningtide zijn, of in ieder geval bij het Lowyn blok horen! :wink:

Het Battalion deck kun je hier bekijken. :)
The people should not be affraid of the government, the government shouuld be afraid of the people.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

wat voor kaarten zitten in dat deck?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een combo die momenteel best veel gespeeld wordt is reveillark, mirror entity en body double (dit produceert basically een hoop comes into play en leaves play activiteit, je moet nog even denken over wat er mee te doen).

Ik zou persoonlijk voor de prijs van het deck en een boosterbox eerder een verzameling over nemen omdat je dan met veel meer kaarten eindigt. Voor 100 euro heb je al heel wat op bv Martkplaats.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Northwest
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 11:34 am
Contacteer:

Bericht door Northwest »

Maar vormt het deck wel een goede basis?
The people should not be affraid of the government, the government shouuld be afraid of the people.
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

Northwest schreef:Maar vormt het deck wel een goede basis?
Alle preconstructed decks vormen een goede basis. De een wat beter dan de ander natuurlijk. Ik heb zelf van de laatste series geen precons (zoals ze ook wel genoemd worden) gespeeld of gespeeld zien worden, dus ik kan hier niet echt over oordelen.
Je moet natuurlijk niet verwachten dat je met een precon meteen van iedereen wint, want de meeste spelers met wat meer ervaring kunnen zelf betere decks in elkaar zetten naar mijn mening.

Zoals pi al zei, je kunt misschien beter een verzameling van iemand overkopen. Daar zitten meestal wel een flink aantal kaarten in waar je wat mee kan. Het nadeel is echter dat er waarschijnlijk oudere series tussen zitten en dus geen Lorwyn block kaarten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou dat eerder een voordeel noemen dan een nadeel, zo zie je een stuk meer van magic. Magic is meer dan tribal.

Maar goed, of het een goeie basis vormt, ik heb nooit zo'n hoge pet op gehad van precons. Ik zou eerder aanranden om, eventueel met hulp van een meer ervaren speler, een deck vanaf begin tot eind te bouwen, omdat je dan (hopelijk) weet wat je waarom speelt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Dragor
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 3:19 pm

Bericht door Dragor »

pi schreef:Oy,

ik zou dat eerder een voordeel noemen dan een nadeel, zo zie je een stuk meer van magic. Magic is meer dan tribal.

Maar goed, of het een goeie basis vormt, ik heb nooit zo'n hoge pet op gehad van precons. Ik zou eerder aanranden om, eventueel met hulp van een meer ervaren speler, een deck vanaf begin tot eind te bouwen, omdat je dan (hopelijk) weet wat je waarom speelt.

mazzel

pi
true, maar het kan ook een nadeel zijn. Mocht je nog ooit een booster willen kopen ofzo, dan sluit zo'n precon uit Morningtide beter aan dan een stel kaarten uit het Urza block bijvoorbeeld ;)
Northwest
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 11:34 am
Contacteer:

Bericht door Northwest »

Ik heb al een aantal vorige edities en uitbreidingen, maar houd ervan om decks te hebben die bestaan uit kaarten van één block. Vind het gewoon meer 'passen'. Het Battalion deck leek mij een vrij goede basis, omdat er een aantal kaarten tussen zitten die voordeel geven aan creatures met hetzelfde type, en misschien dat ik daar een beetje op voort ga bouwen.
The people should not be affraid of the government, the government shouuld be afraid of the people.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een beetje hetzelfde idee als dat ik graag decks met alleen maar commons bouw. Alleen ben ik bang nooit een deck van 1 block op deze manier gebouwd te hebben. Ik zou zeggen probeer het gewoon.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Northwest
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 11:34 am
Contacteer:

Bericht door Northwest »

Thx voor de adviezen!

Wat vinden jullie van Shadowmoor?
The people should not be affraid of the government, the government shouuld be afraid of the people.
Plaats reactie