Two-Headed Giant Sliver Combo

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Two-Headed Giant Sliver Combo

Bericht door True Believer »

Beatdown Slivers
Green
2x Gemhide Sliver
3x Might Sliver
4x Search for Tomorrow
2x Squall Line
1x Hurricane

White
4x Sidewinder Sliver
4x Sinew Sliver

Red
3x Bonesplitter Sliver
4x Incinerate
4x Shock
4x Rift Bolt

Multi-coloured
3x Spined Sliver

Land
9x Forest
6x Plains
7x Mountain

Counter-Poison Slivers
Green
4x Virulent Sliver
2x Gemhide Sliver
4x Search for Tomorrow
2x Squall Line
3x Naturalize

Blue
4x Shadow Sliver
4x Rune Snag
4x Negate

Black
4x Frenzy Sliver
4x Dash Hopes

Multi-Colour
3x Darkheart Sliver

Land
8x Forest
7x Island
7x Swamp

Met deze 2 decks plan ik zaterdag een 2HG toernooi te spelen. Zoals jullie wel zullen doorhebben, is het natuurlijk erg budget gebouwd, aangezien het a/ook bedoeld is om een nieuwe speler (die met slivers wil spelen) te introduceren, en b/ik de 2 decks zelf moet betalen. Nog geen kans gehad dom ze uit te testen, maar ik heb wel dringend feedback nodig.

EDIT: Dit had blijkbaar onder 'deck lists', niet 'deck hulp' moeten staan. Kan iemand zo vriendelijk zijn deze thread te verplaatsen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hangt er een beetje om, wil je hulp? Indien dat het geval is dan is het wel handig voor welk formaat de decks legaal moeten zijn (er zijn 2HG varianten).

mazzel

pi (die voor nu het topic nog ff laat staan waar hij staat)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Standard 2HG
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

type 2 bedoel je dna neem ik aan? (Ik meende dat het vaker in extended gespeeld werd, dus ´standard´ kan de standaard variant zijn (type 1.x) of standard (type 2)).

Maar stond je nou nog open voor suggesties voor de decklist? In dat geval staat je deck hier net zo goed als bij de decklists, laat even weten of je nog voorkeuren hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Type 2 / Standard. Ik sta zeker nog open voor suggesties, aangezien ik dit deck waarschijnlijk nog voor meerdere 2HG toernooien wil gebruiken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien iets om slivers mee te zoeken, summoner´s pact of zoiets? Misschien lastig in te passen, maar de necrotic sliver kan ik me best wel indenken als een goeie keuze voor in een van de decks. Ik zou in ieder geval wat multicolored landjes overwegen, er zijn ook goedkopere variaties. Btw, had 2HG niet de limiet van 4 kopietjes max verdeeld over 2 decks? Je searches voldoen daar niet aan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Volkomen gelijk.
Beatdown: -2 Search for Tomorrow/+1 Spined Sliver/+1 Hurricane
Counter-Poison:-2 Search for Tomorrow/+2 Woodland Changeling

Necrotic: Hij is goed, maar kost ook 3 om te leggen, en 3 en een sliver om hem te activeren. Dat lijkt me vrij veel eer je er iets hebt uitgehaald. Dan blijf ik liever sliver na sliver casten en het threat level verhogen.
Om te zoeken had ik evt. gedacht aan Homing Sliver, die je perfect kan spelen in elk van de 2 decks, aangezien de slivercycling cost kleurloos is en je hem dus eigenlijk nooit hoeft te casten. Maar het lijkt me dat, buiten de Naturalize, je nooit echt een dead draw kunt hebben, en je dus ook nooit echt de behoefte hebt om iets te gaan zoeken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar er zijn toch zat slivers die in een specifieke situatie goed zijn, zoals bv de necrotic of een harmonic sliver? Voor dat soort situaties is het vaak handig om goed voorbereid te zijn zonder meteen heel veel slivers te spelen die er wat aan kunnen doen.

Overigens, wat is eigenlijk de combo in de decks?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Necrotic Sliver vind ik nauwelijks de moeite waard om bovengenoemde redenen. Harmonic is niet slecht, maar aangezien het toch evengoed 3 mana (waarvan dan nog eens 2 verschillende) is voor een 2/2, ga ik liever voor een simpele oplossing zoals Naturalize. En nee, er zit geen combo in de decks, het is gewoon een combinatie van 2 sliver decks. Hence, sliver combo.

ps: Wat ik vooral zou willen weten is of ik er goed aan doe om de mana-fixers (Gemhide Sliver en Search for Tomorrow) gelijk te verdelen over de 2 decks, of ik ze beter meer naar één bepaald deck kan schuiven.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

4 in 1 deck betekent dat je een kans van 1 op 15 kaarten hebt om ze te pakken. Theoretisch pak je dus er eentje binnen de eerste 15-7=8 beurten. Bij 4 in 2 decks heb je een kans van 1 op 30 om ze te pakken per deck, 30-14=16 verdeeld over de 2 decks die beide kaarten aan het pakken zijn is ook 8. Kwa kansen maakt het dus geen ene mallemoer uit. Ik zou dus meer kijken of het ene deck meer acceleratie nodig heeft dan het andere en het daar mee samen laten hangen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
True Believer
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 05, 2008 4:29 pm

Bericht door True Believer »

Bedankt om de kansen even uit te rekenen; ben daar zelf niet zo goed in. :? Ik veronderstel dat m'n vraag dus inderdaad is of er één het meer lijkt nodig te hebben. Het poison deck heeft meer kaarten met dubel-gekleurde cost (Dash Hopes), maar het beatdown deck heeft maar 6 plains, wat theoretisch wel klopt, maar toch... het lijkt me iet of wat riskant. Suggesties?

Edit: Oh, en voor ik het vergeet: het effect van Spined Sliver is niet cumulatief, of wel?
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

is niet cumulatief denk ik.

stel je hebt er 1 in het spel dan krijgen alle slivers die ability. stel je hebt er 2 dan krijgen alle slivers die ability...

het keywoordje is hier: when, wat triggert. en iets kan slechts 1 keer triggeren.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

True Believer schreef:(...)

Edit: Oh, en voor ik het vergeet: het effect van Spined Sliver is niet cumulatief, of wel?
Ik vind dit erover:
Spined Sliver

Creature - Sliver
STH,TSB
Whenever a Sliver becomes blocked, that Sliver gets +1/+1 until end of turn for each creature blocking it.

2/2
If two Spined Slivers are in play then each blocked sliver gets +2/+2 for each creature blocking it. D'Angelo 1998/10/27
Is dat wat je bedoelt?


En zie ook hier: http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDet ... x?&id=5190
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ze zijn inderdaad cumulatief. Flanking en poison zijn bv ook cumulatief.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

excuses :x :P
Plaats reactie