Vraag over Regeneration

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Vraag over Regeneration

Bericht door DYin »

De aura enchantment kaart Regeneration spreekt erg voor zich. Mijn vraag is alleen als volgt:
Als een beest met regeneration op de een of andere manier wordt vernietigd, en de controller van dat beest betaalt een forest om het beest in kwestie te regeneraten. Blijft de aura hierna zitten, of gaat deze weg? In andere woorden, zou je het beest in kwestie iedere keer kunnen regeneraten?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

merk op dat er veel manieren van vernietigen zijn en regeneration niet tegen allemaal werkt, iig kun je regeneraten van destroy of damage effecten, maar bv niet van een sacrifice.

Als je regenerate verdwijnt de aura niet. Dus ja, dit kun je blijven doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Uit mijn hoofd zeg ik dat alles blijft zitten, dus ook counters en zo.

Dit omdat regeneration een replacement effect is. Het creature regenerate (en blijft dus in het spel) *in plaats van* dat hij naar je graveyard zou gaan. Hij gaat er dus niet eerst heen om daarna weer terug te komen. Effecten die op zouden treden als het creature het spel zou verlaten, treden daardoor dus niet op.
DYin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: vr mei 30, 2008 10:12 pm

Bericht door DYin »

altx schreef:Uit mijn hoofd zeg ik dat alles blijft zitten, dus ook counters en zo.

Dit omdat regeneration een replacement effect is. Het creature regenerate (en blijft dus in het spel) *in plaats van* dat hij naar je graveyard zou gaan. Hij gaat er dus niet eerst heen om daarna weer terug te komen. Effecten die op zouden treden als het creature het spel zou verlaten, treden daardoor dus niet op.
Ooh ok. Ik had inderdaad zelf al geinterpreteerd dat het wezen niet vernietigd wordt en dus niet uit het spel gaat. Het eerste staat er ook letterlijk.

Bedankt iedereen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ajb. Wat altx zegt klopt inderdaad.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie