Graag hoor ik alle tips en opmerkingen.
Houd er wel rekening mee dat ik alleen twee core set decks heb ,maar ja ik ga misschien nog wel mortal coil kopen en een beetje mixen.
als je wilt dat we ons houden aan de 2 decks die je al hebt dan is het handig om aan te geven welke kaarten daar in zitten. Probleem is wel dat die 2 decks je niet bijzonder veel opties gaan geven. Als je bereid bent commons bij te kopen of ruilen dan zijn er al veel meer mogelijkheden.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ik sluit me bij Pi aan, want de eerste regel bij het maken van een deck is (vanwege de kans dat je een kaart pakt) om de goede kaarten er 4 keer in te stoppen en de minder goede kaarten eruit te halen.
In een later stadium kun je dan altijd je deck nog verder fine-tunen en sommige kaarten er 2 of 3 keer in stoppen, maar dat heeft weer te maken met wanneer je die kaarten nodig hebt, in het begin van het spel al of later pas. (Of als je kaarten kunt zoeken, hoef je ze ook niet per se er 4 keer in te hebben zitten.)
Maar een deck met allemaal goede kaarten hoeft nog steeds geen goed deck te zijn. Je wilt ook nog eens kaarten die goed met elkaar samenwerken (synergie heet dat).