Vraagje Crib Swap
Moderator: Admins & Moderators
Vraagje Crib Swap
Eej,
Mijn boertje en ik hebben nu al een paar ruzies gehad over Crib Swap. Ik zeg dat de gewisselde kaart terug komt na een beurt ook al sterft de token. Hij zegt dat hij helemaal niet terug komt.
Mijn boertje en ik hebben nu al een paar ruzies gehad over Crib Swap. Ik zeg dat de gewisselde kaart terug komt na een beurt ook al sterft de token. Hij zegt dat hij helemaal niet terug komt.
Re: Vraagje Crib Swap
Ik zie nergens dat het creature terug zou komen, dus ik ben geneigd je broertje gelijk te geven. Mag ik vragen waar jij dat op baseert dat hij terug zou komen?Sailor schreef:Eej,
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
niets zegt dat dit tijdelijk is, het is het daarom ook niet. Volg altijd precies wat op de kaart staat, dan zit je bijna altijd goed. Als dingen niet op de kaart staan dan is het of omdat het onderdeel is van een ability die niet uitgeschreven is (je moet dus even de preciese tekst van de ability zoeken) of het hoort simpelweg niet bij de kaart.
mazzel
pi
niets zegt dat dit tijdelijk is, het is het daarom ook niet. Volg altijd precies wat op de kaart staat, dan zit je bijna altijd goed. Als dingen niet op de kaart staan dan is het of omdat het onderdeel is van een ability die niet uitgeschreven is (je moet dus even de preciese tekst van de ability zoeken) of het hoort simpelweg niet bij de kaart.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
dat staat niet op de kaart toch? Op de kaart staat dat het creature weg is, er staat niet dat er iets gebeurt als het token weg gaat, dus gebeurt er dan ook niets. Je speelt dus crib swap op iets vervelends en je bent er dan gewoon vanaf. Hooguit moet je nog even het token probleem oplossen, maar dat is vast een stuk minder moeilijk.
mazzel
pi
dat staat niet op de kaart toch? Op de kaart staat dat het creature weg is, er staat niet dat er iets gebeurt als het token weg gaat, dus gebeurt er dan ook niets. Je speelt dus crib swap op iets vervelends en je bent er dan gewoon vanaf. Hooguit moet je nog even het token probleem oplossen, maar dat is vast een stuk minder moeilijk.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Het monster is al weg, foetsie. Die gaat al weg op het moment dat je crib swap speelt. Dan is hij in wat ze noemen de removed-from-game zone (uit het spel dus). Als je geen andere kaart hebt om een kaart uit de removed-from-game zone te halen, dan zie je die dus nooit meer terug.Sailor schreef:Oké hij heeft gelijk maar wat gebeurt er als de token doodgaat gaat het monster van mij ook weg? Hoe komt hij terug
Ik begrijp een beetje uit je verhaal (wat Pi ook al aangeeft) dat je die kaart op een creature van jezelf gebruikt om dat token erbij te krijgen, maar da's in eerste instantie niet de bedoeling van deze kaart. Je moet 'm op een creature van de tegenstander gebruiken zodat hij die kwijt is. Het enige is dus inderdaad dat hij er als troost een 1/1 token voor terug krijgt, maar die is wel dood te krijgen toch?
Nee, want die stuurt een kaart vanuit het spel terug naar iemands hand. Boomerang kun je gebruiken om een tegenstander mee te pesten of om een creature van jezelf mee te redden als iemand anders het erop gemunt heeft.
Nota bene: Let goed op de terminologie! Er staat "return target permanent". Een permanent is een kaart (creature, enchantment, ...) die zich *in het spel* bevindt. Een kaart die zich in de removed-from-game zone bevindt, is per definitie geen permanent en dus gaat Boomerang daar ook niet voor op.
Waarom zou je dat willen? Het is een prima kaart om je tegenstander mee te pesten, maar wat is er zo speciaal aan dat 1/1 Changeling token dat je die kaart op een creature van jezelf zou willen gebruiken?Sailor schreef:Oow sorry dat wist ik niet en ik vind het al zo vaag .
Is er een kaart die dat effect ongedaan kan maken????(blauw/zwart)
Dat wil ik helemaal niet alleen speelt mijn broertje hem telkens op mijn creaturesaltx schreef:Waarom zou je dat willen? Het is een prima kaart om je tegenstander mee te pesten, maar wat is er zo speciaal aan dat 1/1 Changeling token dat je die kaart op een creature van jezelf zou willen gebruiken?Sailor schreef:Oow sorry dat wist ik niet en ik vind het al zo vaag .
Counteren?Sailor schreef:Dat wil ik helemaal niet alleen speelt mijn broertje hem telkens op mijn creaturesaltx schreef:Waarom zou je dat willen? Het is een prima kaart om je tegenstander mee te pesten, maar wat is er zo speciaal aan dat 1/1 Changeling token dat je die kaart op een creature van jezelf zou willen gebruiken?Sailor schreef:Oow sorry dat wist ik niet en ik vind het al zo vaag .
Ja goed idee alleen vergeet ik dat telkens ofzo en hij heeft 8 kaarten die mijn kaarten wegsturen (ook Oblivion Ring) en ik heb maar 2 boomerangs.
Hoe bedoel je, dat vergeet je telkens of zo???Sailor schreef:Ja goed idee alleen vergeet ik dat telkens ofzo en hij heeft 8 kaarten die mijn kaarten wegsturen (ook Oblivion Ring) en ik heb maar 2 boomerangs.
En wat hebben die Boomerangs met counteren te maken? Of wat bedoel je daar precies mee?