Hoi, ik had een vraag over de verschillende spel soorten in magic.
ik probeer het allemaal te verwerken maar er komt eigenlijk weer wat bij...
hoeveel soorten zijn er?
wat doet het?
en hoe speel je het? zijn er verschillende spelregels?
met de spel soorten bedoel ik vintage, legacy, block, etc etc etc. te veel om op te noemen.
al vast bedankt,
ixo
spel soorten
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
- n
-> Nieuwe soorten worden dagelijks verzonnen, het spel is in weze zo gek als jij creatief bent. Misschien moet je iets beter specificeren wat je bedoelt.
- zie hiervoor
- zie hiervoor
Bedoel je misschien door wizards ondersteunde formaten (die op toernooien regelmatig gespeeld worden)?
mazzel
pi
- n
-> Nieuwe soorten worden dagelijks verzonnen, het spel is in weze zo gek als jij creatief bent. Misschien moet je iets beter specificeren wat je bedoelt.
- zie hiervoor
- zie hiervoor
Bedoel je misschien door wizards ondersteunde formaten (die op toernooien regelmatig gespeeld worden)?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Standard, Bij standaard speel je alle kaarten uit de laatste 3 blocks en de laatste core set. Dat zijn op het moment dus: 10th edition, Timespiral block, en het Lorwyn/Shadowmoor block.
Block, bij block constructed speel je alleen met kaarten uit de laatse uitbreidingsset. Op het moment dus Shadowmoor + Eventide.
Voor Legacy en Vintage verwijs ik je naar deze site om te kijken welke sets meedoen (Block en standard etc staan er ook): Klik
Spelregels verschillen niet tussen deze soorten, alleen het gebruik van kaarten verschilt. In de ene soort zijn bepaalde kaarten verboden of gelimiteerd en in de andere weer niet.
Block, bij block constructed speel je alleen met kaarten uit de laatse uitbreidingsset. Op het moment dus Shadowmoor + Eventide.
Voor Legacy en Vintage verwijs ik je naar deze site om te kijken welke sets meedoen (Block en standard etc staan er ook): Klik
Spelregels verschillen niet tussen deze soorten, alleen het gebruik van kaarten verschilt. In de ene soort zijn bepaalde kaarten verboden of gelimiteerd en in de andere weer niet.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
we hebben op het moment een uitzondering voor standard (ook wel type 2 genaamd), normaal is het de laatste 2 blocks, niet de laatste 3.
mazzel
pi
we hebben op het moment een uitzondering voor standard (ook wel type 2 genaamd), normaal is het de laatste 2 blocks, niet de laatste 3.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.