eventide, Restless apparition

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

eventide, Restless apparition

Bericht door ixo »

Card type: Creature

Creature type: Spirit

Power/Toughness:2/2

Casting cost:

Card text: w/bw/bw/b: Restless Apparition gets +3/+3 until end of turn.
Persist (When this creature is put into a graveyard from play, if it had no -1/-1 counters on it, return it to play under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Oracle text: w/bw/bw/b: Restless Apparition gets +3/+3 until end of turn.
Persist (When this creature is put into a graveyard from play, if it had no -1/-1 counters on it, return it to play under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)

Artist: Jeff Easley

Rarity: Uncommon


Hoi,

heb een wit/zwart deck waar ik veel combo's heb op spells met beide kleuren. hij is 3 om te spelen maar nog eens 3 om zijn effect te activeren.

hij is dus eigenlijk veelste langzaam enige goede vervangingen? die beide kleuren zijn en creature type is?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je vraag klinkt een beetje als deck hulp, maar eigenlijk is me niet duidelijk wat je precies vraagt. Zou je misschien een beetje kunnen verduidelijken en als je vraag inderdaad voor een deck bedoelt is, zou je dan je decklist kunnen posten? Het is namelijk behoorlijk moeilijk om anders goede suggesties te kunnen doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ok, hoe post ik de kaart namen met de link combinatie? dan is dat wellicht handiger als ik mijn deck ga posten, al vast bedankt.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kaartnaam.

Ik zal vast even dit topic verplaatsen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

k, hier is hij dan

Landjes:
10xswamp
12xplain

SPells:
4xUnmake
4xedge of divinity
2xrecumbent bliss
1xprison term
1xmass calcify
3xbeseech the queen
2xsyphon life
1xtrip noose

Creatures:
4xnightsky mimic
4xrestless apparition
1xpurity *wil ik gaan vervangen voor een extra deathbringer liege
1xdivinity of pride *is ook een optie voor een vervangende deathbringer liege.
2xvoracious hatchling
3xgwyllion hedge-mage
2xarchon of justice
2xballynock trapper * heeft de nominatie voor 2 extra deathbringer liege's of iets anders.
1xdeathbringer liege


Sideboard:
is nog onder constructie

wat er wel al in zit zijn:

4xSoulreap

blijkbaar gaat het zo niet echt lukken, hehe... al de links pakt hij niet maar je hebt de namen nu wel. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hij pakt ze wel, maar de kaarten zijn te nieuw. Iets waar ik nog achteraan moet.

Heb je ook bepaalde deckbouweisen zoals welk formaat het deck legaal in moet zijn, of het voor single- of multiplayer is bedoelt, budget?

Ik vind persoonlijk je apparition niet bijzonder slecht staan in dit deck. Een nantuko shade is het natuurlijk niet, maar hij is ook zeker niet heel slecht.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

uhm, t2 en block constructed is mijn doel einde, t2 en block constructed hoeft geen grens te zijn voor kaarten, want in t2 is time spiral toegestaan en kan die kaarten er zo weer uit plukken en andere erin doen voor block constructed.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

hoe ziet het deck eruit volgens jullie btw? ben erg benieuwd hoe jullie erover denken.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
denizz
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: wo aug 13, 2008 11:28 am

Bericht door denizz »

even snel gekeken heb je livedrain deck gekocht?
ikzelf heb deze ook gekocht en heb er een zwart deck van gemaakt
(inclusief zwart/witte kaarten)
zelf vind ik resstless apparition wel handige kaart maar ik heb dan ook meestal veel mana opliggen
de link naar deathbringer liege deed niks dus die kaart heb ik niet bekeken maar zelf vind ik divinity of pride een erg handige kaart dus die zou ik erin laten
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is het OF block OF type 2 waar we tips voor moeten geven? Het moet duidelijk zijn waar je deck voor bedoelt is, anders zijn tips nutteloos. Is je doel tournooien spelen of gewoon voor de lol? 1 tegen 1, of multiplayer? heb je een budget om rekening mee te houden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

toernooien, voornameljk type2. budget verschllend
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoe kan je budget verschillend zijn? Het is of laag, gemiddeld, hoog, maar verschillend is wel heel onduidelijk.

Ok, aangezien je op tournooien mikt neem ik aan dat je ook een duidelijk plan hebt voor wat je deck zou moeten doen en hoe je metagame er uit ziet?

Ik zou in de eerste plaats beginnen met verbeteren door eens goed te kijken naar de kaarten die je slechts 1 of 2x speelt. Het is over het algemeen aan te raden om kaarten 4x of 0x te spelen, al zijn er uitzonderingen denkbaar in decks met tutors of bij kaarten met een hoge casting cost. Als je inderdaad kaarten 1/2x speelt om ze op te kunnen zoeken met een tutor dan ben ik neiuwsgierig welke specifieke situaties ze voor je moeten oplossen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ok ik ben niet zo bekent met de term Metagame, wat doet het? of wat is het :).

uhm ben in de GP geweest in Copenhagen en heb me deck aangepast.

ik zal het binnenkort weer posten.

er zitten in iederegeval geen archon of justice in geen trip noose en geen ballynocks in.

profane command x4 zit erin, damnation, 4x voracious hatchling and 4x knight of dusk.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

metagame = +/- de decks waar je verwacht tegen te spelen in een 'gemiddeld' potje. Oftewel als 1 persoon altijs met elfjes speelt, 1 altijd met counters en 1 elke week wat anders dan is het handig om wat tegen elfjes in je deck te hebben, tegen counters en is de steeds veranderende persoon lastig. De metagame is zeg maar wat je normaal tegenover je verwacht te zien.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie