Rood Groen Deck Shadowmoor

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Rood Groen Deck Shadowmoor

Bericht door Sailor »

Eey,

Ik ben nu al een tijdje aan het nadenken en puzzelen over een goed(koop)deck (kijk maar bij deckhulp :oops: ). Anyway ik heb nu een redelijk goed(koop) deckje gemaakt (denk ik) met de meeste kaarten uit shadowmoor.

12 Forest
12 Mountain
4 Jaws of Stone
4 Elsewhere Flask
4 Gleeful sabotage
4 Puncture Bolt
4 Giantbaiting
4 Juvenile Gloomwidow
4 Scuzzback Scrapper
4 Twinblade Slasher
2 Knollspine Dragon
2 Duskdale Wurm

De tactiek is niet zo heel ingewikkeld namelijk:Burn!! En dan met name met de combo Elsewhere Flask en Jaws of Stone in de late-game. Er zitten volgens mij verder nog wel genoeg kaarten in om mijn tegenstander bezig te houden. Om het potje af te maken heb ik Knollspine Dragon en Duskdale Wurm allebei 2 keer dit is omdat het er maar net aan ligt wat ik meer heb liggen forest of mountains om een van de twee te summonen. Een vervanger voor de dragon en wurm is Loamdragger Giant
Mocht je tips/commentaar hebben houd er dan rekening mee dat ik geen groot budget heb en van plan ben alle kaarten bij djinn.nl te kopen en dat ze daar dus beschikbaar moeten zijn.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Mijn Madness-deck (rond Wild Mongrel en Patchwork Gnomes) zal wellicht wat meer gekost hebben, maar ter vergelijking: Die draait eigenlijk om zo'n beetje dezelfde tactiek, maar die keren dat ik ermee gespeeld heb, had ik het potje gewonnen op het moment dat ik 4 a 5 mana had liggen. Kaarten van 7 mana begin ik niet aan, want de kans dat ik 7 mana op tafel krijg, is vrij klein (op 1 kaart na dan, de Roar of the Wurm, maar die discard ik en speel hem vervolgens voor zijn Flashback cost).

Alleen die Giantbaiting ben ik wel van onder de indruk omdat hij maar 3 mana is en je hem ook nog eens kunt kopiëren. Vooral dat laatste word ik enigszins bang van. Voor 3 mana kan ik zelf namelijk via hun Madness cost creatures als Arrogant Wurm en evt. Reckless Wurm in het spel brengen (en met een kaart als Anger erbij die ik dan doodleuk ook nog even discard, kun je als tegenstander in rap tempo behoorlijk wat voor je kiezen krijgen). Maar als jij die Giantbaiting een keer of wat weet te kopiëren, ben je op dat moment wellicht toch in de meerderheid.


Maar de conclusie: Je deck is - denk ik - te langzaam voor een Burn deck (of je moet die 4 Giantbaitings achter elkaar pakken... ;-)). Ik zou minimaal nog wat kaarten zoeken die relatief veel schade doen voor relatief weinig mana. Iets als een Shock die voor 1 rode mana 2 schade doet aan "target creature or player". Of iets als een Incinerate die voor 1 rode en 1 kleurloze mana 3 schade doet aan "target creature or player" (waarbij als je de schade aan een creature doet, die ook nog eens niet kan regeneraten).


Aan welke eisen moeten kaarten by the way voldoen? Moeten ze legaal zijn in Standard of hoeft dat niet per se?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Ze hoeven niet aan enige eisen te voldoen behalve dat ze niet te veel kosten en beschikbaar zijn bij djinn.nl :D
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat is te veel? (en nee, ik zou niet verwschten dat iemand gaat controleren of een kaart op voorraad is bije en specifieke winkel)

Verder ben ik het met altx eens, wat vind jij van zijn oogpunt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik heb even een beetje zitten spitten naar kaarten die in je deck zouden passen (en daarbij heb ik erop gelet om niet al te dure kaarten uit te zoeken... ;-)):

Spark Elemental (0,50 euro bij CardExchange)
Voor 1 rode mana een 3/1 creature met haste en trample die je helaas wel aan het einde van je beurt moet sacrificen.

Lightning Serpent (1,00 euro bij CardExchange)
Voor 1 rode en X kleurloze mana een 2/1 creature met haste en trample die X +1/0 counters krijgt. Je moet 'm helaas wel sacrificen aan het einde van je beurt.

Stonebrow, Krosan Hero (1,00 euro bij CardExchange)
Voor 1 rode, 1 groene en 3 kleurloze mana een 4/4 (helaas wel Legendary) creature met trample die zegt: "Whenever a creature you control with trample attacks, it gets +2/+2 until end of turn." Als je deze hebt liggen, dan doet zo'n Spark Elemental bijv. nog behoorlijk pijn.

Brawn (0,70 euro bij CardExchange)
Voor 1 groene mana en 3 kleurloze een 3/3 creature met trample (doet het ook goed in combinatie met bovenstaande). Waarbij Brawn ook nog eens een kaart is die je tegenstander niet graag dood ziet gaan, omdat als die in je graveyard ligt, al je creatures trample krijgen (als je 1 forest hebt, maar dat moet wel lukken... ;-)). (Het spreekt voor zich dat deze ook in mijn deck zit, aangezien ik daar ook kaarten kan discarden.)

Sheltering Ancient (0,50 euro bij CardExchange)
Voor 1 groene en 1 kleurloze mana een 5/5 creature met trample, met een (groot) nadeel: "Cumulative upkeep-Put a +1/+1 counter on a creature an opponent controls." Dat is dus je eerstvolgende beurt 1 counter weggeven, je beurt daarna 2 counters, je beurt daarna 3 counters, enz. enz. Maar je kunt 'm natuurlijk wel sacrificen als het te gek wordt. Overigens als je tegenstander (nog) geen creatures heeft, ben je ook de pineut, want als je een cumulative upkeep cost niet kunt betalen, moet je het creature sacrificen, wat ook de reden is dat je de cost niet kunt betalen. Maar voor die 2 mana moet je toch wel behoorlijk wat schade kunnen doen lijkt mij.

Shock (0,40 euro bij CardExchange)
Voor 1 rode mana 2 schade aan "target creature or player".

Incinerate (0,70 euro bij CardExchange)
Voor 1 rode en 1 kleurloze mana 3 schade aan "target creature or player". En als je die schade aan een creature doet, kan die niet regeneraten.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Bedankt het zijn wel leuke kaarten, maar de helft of meer is helaas niet te koop bij djinn. Ik had de dragon en wurm er alleen in gedaan als een soort laatste redmiddel. Ik kan ze ook vervangen door Volcanic Hammer en Lava Axe, maar van die heb ik allebei maximaal 3.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom per se djinn?? Ik heb zelf erg goeie ervaringen met cardexchange.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Sailor schreef:Bedankt het zijn wel leuke kaarten, maar de helft of meer is helaas niet te koop bij djinn. Ik had de dragon en wurm er alleen in gedaan als een soort laatste redmiddel. Ik kan ze ook vervangen door Volcanic Hammer en Lava Axe, maar van die heb ik allebei maximaal 3.
CardExchange heeft ze allemaal nog wel en net als Pi heb ik goede ervaringen met hun.

Volcanic Hammer en Lava Axe zijn allebei sorceries. Dan kun je beter Incinerate nemen (of misschien een kaart als Flame Burst; die is ook wel leuk). Want dat zijn instants en dus multi-functioneel. En Lava Axe is met zijn 5 mana ook nog eens behoorlijk aan de dure kant.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Ik heb geen ervaring met beide, maar over het algemeen is djinn net iets goedkoper en ik ben toch het meest van plan om shadowmoor kaarten te kopen. Ik vind dat stijltje wel vet. Ik kan de hammer en axe ook vervangen door deze: Burn Trail omdat ik hem dan een keer kan kopiëren en dus 6 damage naar mijn opponent's hoofd kan slingeren.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Sailor schreef:Ik heb geen ervaring met beide, maar over het algemeen is djinn net iets goedkoper en ik ben toch het meest van plan om shadowmoor kaarten te kopen. Ik vind dat stijltje wel vet. Ik kan de hammer en axe ook vervangen door deze: Burn Trail omdat ik hem dan een keer kan kopiëren en dus 6 damage naar mijn opponent's hoofd kan slingeren.
Weer een sorcery en 2 Incinerates kosten ook 4 mana (alleen dan 2 rode en 2 kleurloze, maar dat is maar een detail). Dan ga ik toch voor de twee Incinerates. Hoef ik ook geen creatures te tappen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor burn wil je inderdaad gewoon instants hebben. Als je allemaal sorceries hebt dan weet je tegenstander gewoon dat hij veilig aan kan vallen. Da's geen goed uitgangspunt voor een burn deck. Enige sorceries die ik zou overwegen doen mass destruction of zijn herhaaldelijk te gebruiken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Ah ok bedankt. Ik heb het net ff geplaytest (2 games tegen zelfde dude) en heb ze alle twee verloren. Dit heb ik geleerd Giantbaiting is de beste kaart ever in dit deck en ik heb vaak last van mana flood.

edit: net weer getest. nu had ik te weinig land :(
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Plaats reactie