Vraag over momentary blink in combat phase

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
rtkronald
Advanced

Vraag over momentary blink in combat phase

Bericht door rtkronald »

Ik heb de volgende kaart en 5 andere kithkins in het spel:
Afbeelding
Kinsbaile borderguard kwam er in toen ik 3 kithins had, dus hij is een 4/4
De tegenstander heeft 3 beestjes opliggen, 2 creatures met 2/2 en 1tje is 4/4. ik besluit aan te vallen met alles. Op met moment dat hij ervoor kiest om mijn Kinsbaile borderguard te blocken met zijn 4/4, mag ik dan Momentary blink:
Afbeelding
Spelen op mijn Kinsbaile borderguard? Zoja, mag hij dan alsnog ervoor kiezen een andere creature van mij te blocken?

Dan heb ik nog een vraagje ( :? ). Als ik Kinsbaile borderguard heb als 4/4, ik heb 5 kithins in het spel, als de tegenstander mij dan aanvalt, mag ik dan Momentary blink op kinsbaile borderguard spelen zodat het met sterkere krachten kan blokken?

Alvast heel erg bedankt voor enige verheldering

*ps: ik weet dat het Token effect van Kinsbaile borderguard icm momentary blink geen effect heeft aangezien hij niet in de graveyard word gedaan.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, je mag de Blink spelen nadat de blockers aangewezen zijn en voordat er iets met combat damage gedaan wordt. Let op: indien je de Blink speelt voordat de combat damage op de stack gaat, dan doet de Borderguard geen damage meer.

Nee, wanneer blockers aangewezen zijn, mag je niet van mening veranderen omdat je tegenstander een Blink speelt.

Je mag voor het aanwijzen van de blockers de Borderguard blinken om hem groter te maken. Daarna kun je hem nog steeds als blocker gebruiken. Je moet de blink uiteraard wel spelen voor de fase waarin je jouw blockers aanwijst.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
rtkronald
Advanced

Bericht door rtkronald »

Dragonheart schreef:Ja, je mag de Blink spelen nadat de blockers aangewezen zijn en voordat er iets met combat damage gedaan wordt. Let op: indien je de Blink speelt voordat de combat damage op de stack gaat, dan doet de Borderguard geen damage meer.
betekent dit dat als dat 4/4 beestje mij blokt we in principe allebei dood gaan maar dat ik hem voorda die in de graveyard beland uit het spel verwijder? of moet ik de blink spelen voordat er sprake was van enige schade bij iemand?
altx
Wizard

Bericht door altx »

rtkronald schreef:
Dragonheart schreef:Ja, je mag de Blink spelen nadat de blockers aangewezen zijn en voordat er iets met combat damage gedaan wordt. Let op: indien je de Blink speelt voordat de combat damage op de stack gaat, dan doet de Borderguard geen damage meer.
betekent dit dat als dat 4/4 beestje mij blokt we in principe allebei dood gaan maar dat ik hem voorda die in de graveyard beland uit het spel verwijder? of moet ik de blink spelen voordat er sprake was van enige schade bij iemand?
Dat laatste.

De kaart zegt "target creature you control". Dat gaat niet op als het creature al dood is.

edit: Zelfs ik heb het wel eens bij het verkeerde eind... :roll:
Zie mijn volgende reply.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
rtkronald
Advanced

Bericht door rtkronald »

aha op die manier, dan is alles mij voor deze kaart weer duidelijk, bedankt :)
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het beste is dit:
Je valt aan met je 4/4
Hij blockt met zijn 4/4
Je laat de combat damage op de stack gaan (4 voor ieder resolved nog niet)
Je speelt blink op jouw mannetje
Je laat de combat damage resolven
Resultaat: zijn beest is dood en jouw beest leeft nog.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Dragonheart schreef:Het beste is dit:
Je valt aan met je 4/4
Hij blockt met zijn 4/4
Je laat de combat damage op de stack gaan (4 voor ieder resolved nog niet)
Je speelt blink op jouw mannetje
Je laat de combat damage resolven
Resultaat: zijn beest is dood en jouw beest leeft nog.
Ik zat net al te twijfelen... Maar dat komt nu ik er nog even goed over nadenk, omdat de schade (vanzelfsprekend) niet meer aan het creature gedaan wordt dat uit het spel is gehaald, maar dat dat creature (dat uit het spel is gehaald) zijn schade nog wel doet. (Enigszins verwarrend.)

Zie:
310.4a - Combat damage is dealt as it was originally assigned even if the creature dealing damage is no longer in play, its power has changed, or the creature receiving damage has left combat. CompRules 2003/07/01
En:
310.4c - If a creature that was supposed to receive combat damage is no longer in play or is no longer a creature, the damage assigned to it isn't dealt. CompRules 2003/07/01

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad, zo werkt het, best leuk om op het juiste moment te blinken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ik merk dat ik nog steeds een beetje roestig ben, omdat ik het 6 jaar niet gedaan had... :x

rtkronald
Advanced

Bericht door rtkronald »

Oh zelfs nog een stuk beter voor mij :P ik hou van die kaart
Plaats reactie