alweer een interessante vraag :P

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
rtkronald
Advanced

alweer een interessante vraag :P

Bericht door rtkronald »

Ik vervolg me vragenreeks weer,

aangezien ik meerdere jaren dit spel niet gespeelt heb is alles een beetje vervaagd.

ik speel Momentary blink ( remove a creature you control from the game and put it back under your control into play ) op Cloudgoat Ranger ( if comes in play put 3 1/1 tokens in play).

1. is het effect van het terugkomen van de creature een spell? kan dit gecountered worden? ( ik bedoel dus niet of momentary blink gecountered kan worden )

2. Werkt het effect van cloudgoat ranger nogmaals als hij op deze manier terugkomt?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
altx
Wizard

Bericht door altx »

1) Nee, het is geen spell, maar een triggered ability. Kan dus niet gecounterd worden door een "Counter target spell", maar wel door een "Counter target triggered ability". Bijvoorbeeld: Stifle

(Ik hoop dat ik er nu een keer niet naast zit... :roll:)

2) Ja, hij zegt "When <this> comes into play". Dat wordt elke keer getriggerd als hij in het spel komt en aangezien hij "removed from the game" was, komt hij dus van buiten het spel weer in het spel en gaat die trigger dus weer af.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

volgens mij zit je er niet naast.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
rtkronald
Advanced

Bericht door rtkronald »

Okey thnx alweer voor de info :P
Plaats reactie