Mono-black Rogue

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Mono-black Rogue

Bericht door MagicTG »

Hi everybody,
Hier is een nieuw deckje, zeg maar wat jullie vinden en ik hoor het wel:
Creatures:
4 x Oona’s Blackguard
3 x Frogtosser Banneret
4 x Prickly Boggart
4 x Nightshade Stinger
4 x Stinkdrinker Bandit
4 x Inkfathom Infitrator

Other Spells:
3 x Nameless Inversion
3 x Cloak and Dagger
3 x Morsel Theft
3 x Noggin Whack
3 x Terror/Soul Reap

Het is een budget deckje, geen enkele rare. De bedoeling is vrij simpel. Eerst de one-drops het veld opp (Prickly en Stinger) nadat je damage heb gedaan de volgende beurt speel stinkdrinker bandit voor de geweldige prowlkost en je kan de volgende beurt 6 damage doen (als je prickley en stinger op het veld hebt). Tis dus een snel deckje met een aantal removal spells om de tegenstander eventueel wat te vertragen.
Commends are more then welcome!

Greetzzz
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

commends is een afkorting van commandments of zo? ;)

Heb je nog bepaalde eisen aan kaarten die je speelt, zoals bv type 2 legaal of goed in multiplayer?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

pi schreef:Oy,

commends is een afkorting van commandments of zo? ;)

Heb je nog bepaalde eisen aan kaarten die je speelt, zoals bv type 2 legaal of goed in multiplayer?

mazzel

pi

Srry dat comments was van commentaar... beetje noob van me sorry(A)
maar pi, heb jij nog tips dan, het is idd type 2 dus geen timespiral meer dus Shards.
Zou jij er nog bepaalde kaarten uit doen of juist in doen?
Greetz.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je deck speelt 'eerlijk', je dumpt wat creatures en kaarten die er leuk mee samen werken en daar hoop je mee te winnen. Iets als een wrath of god stopt je waarschijnlijk flink. ik zou een beetje minder van je focus op 1 creature type weg gaan en gaan denken over zwakheden van het deck zoals die nu is en die proberen op te vullen (desnoods met kaarten die minder goed samen werken).

Wat zijn je eigen ervaringen tot nu toe met je deck?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Wrath of god of damnation kan idd eenprobleem inleveren. Het probleem wordt er dan miss. iets minder op omdat al mijn creatures voor 1 of 2 gespeeld kunnen worden (met prowl kost) dus die vul je zo weer op.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

pi schreef:Wat zijn je eigen ervaringen tot nu toe met je deck?
HWat zie je bijvoorbeeld normaal tegen je en waar win/verlies je dan van?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Ik he bnog niet heel veel ervaring ermee, nog geen toernooien/fnm gespeeld maar wel paar keer tegen vrienden. Ik heb met name tegen g/w elves gespeeld. dat ging best wel goed eigelijk. als er bijv. een wilt-lief-liege kwam terror je hem gewoon, dan wordt het niet moeilijk. een groot voordeel is dat die g-w elves geen removal spells hebben en ze hebben tijd nogdig om sterk te worden. Oversoul of dusk is nog altijd wel een probleem natuurlijk.
Ook merfolk zouden niet een heel groot probleem moeten zijn maar is tog nog wel moeilijk.
al met al funcioneert het best wel goed!
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Oh en by the way. Zoals jij zei zou een wrath of god een probleem kunnen vormen. Ik ben het daar dus niet geheel mee eens aangezien ik alleen maar one&two-drops heb dus ik kan gauw genoeg weer m'n rogue's op het veld kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat op zich is niet een reden om niet bang te zijn voor een wrath. Want als je die 1 en 2 mana creatures moet pakken voordat je ze kunt spelen dan maakt het bijzonder wienig uit hoeveel ze kosten en bijzonder veel uit hoeveel je er pakt. Als dat dus je enige taktiek is tegen wrath dan ga je het hopeloos verliezen, want de wrath speler heeft natuurlijk wel rekening gehouden met het feit dat hij een wrath wil spelen en die heeft dus nog een partij creatures in zijn hand zitten (iets wat jij ook zou moeten hebben).

Ik doelde ook niet op tournooien, maar in het algemeen, als jij alleen met vrienden is de vraag dus wat spelen je vrienden. Je zegt dat het tot nu toe goed gaat, maar 2 decks is wel weinig, zijn er geen andere decks die ze ook hebben?

mazzel

pi

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
MagicTG
Advanced
Berichten: 36
Lid geworden op: di jun 10, 2008 5:04 pm

Bericht door MagicTG »

Oke ik snap wat je bedoelt. Is het dan niet handig om zelf een damnation erin te doen? dit zou dan misschien het effect verminderen van dat de tegenstander nog creatures op hand heeft?
Ik heb verder nog gespeeld tegen:
Red-Green Aggro: verloren (firespout)
Black-Green Elves: Gewonnen tot mijn verassing
en nog een paar decks.
Firespout is voor mij egt een soort van dodelijke kaart.
Heb jij enig idee wat ik tegen dat soort kaarten kan doen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jammer dat bad moon niet meer legaal is. verder doe je er hetzelfde tegen als je tegen een wrath zou doen, niet alles spelen. Damnation is btw niet legaal meer als je bij je type 2 met shards eis wil blijven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie