Mono Black (tenth, shadowmoor, eventide)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Snjits
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 18, 2008 6:56 pm

Mono Black (tenth, shadowmoor, eventide)

Bericht door Snjits »

gebaseerd op wither en creature removal

Creatures:
3x Nip Gwyllion
4x Soot Imp
2x Dusk Urchins
2x Corrosive Mentor
2x Smoldering Butcher
3x Harvest Gwyllion
1x Kulrath Knight
1x Ascendant Evincar
2x Midnight Banshee

others:
4x Edge of the Divinity
3x Beckon Apparition
3x Torture
4x Soul Reap
4x Terror
1x Crumbling Ashes
1x Blowfly Infestation
4x Unmake
2x Incremental Blight
3x Corrupt

lands:
21 x Swamp
1x Leechridden Swamp

geen crowd of cinders gebruikt, als ik met vrienden speel gebruiken we geen creatures uit die cycle omdat ze meestal het spel helemaal overhoop gooien (zeker in een mono color deck ;p)

voor de keren dat ik al gespeeld heb, werkt de deck goed, heb amper opnieuw moeten trekken om te beginnen
nip gwyllion en edge of the divinity vormen een mooie startercombo (met twee edge of the divinities, kan ik op beurt 2 al een 7/7 life linker in het spel hebben, en een 4/4 lifelinker is ook niet slecht in geval ik maar een divinity heb)

de deck bevat wel meer kaarten dan de gebruikelijke 60 (71 om precies te zijn), maar dit heeft me nog niet gestoord tijdens het spelen

aangezien dit een van de eerste decks is die ik gemaakt heb, had ik graag wat opinies en suggesties
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

als je kaartnaam tikt krijg je dezelfde links als je nu hebt, wel zo handig :).

Ik zie niet helemaal wat er mis is met de crowd, misschien kun je dat wat verder uitleggen? Je lijkt verder vaak al te proberen kaarten wat vaker te spelen, maar toch heb je sommige kaarten maar 1 of 2x er in zitte, misschien kun je die keuze toelichten? (Ik vind hem wat vreemd).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Snjits
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 18, 2008 6:56 pm

Bericht door Snjits »

meeste kaarten komen gewoon uit boosters vandaar dat ik sommige maar enkel of dubbl heb en ze er dus ook niet meer insteken

over crowd, deels zelfde reden, ik koop booster boxen samen met enkele vrienden (om de kosten te drukken, sins ik maar student ben en niet al te veel geld reserves heb) dus hebben we crowd en anderen in de cycle ook niet altijd veel, sommige 3 keer andere dan weer maar een keer of zelf niet
en meestal als er zulk een gespeeld word beslist die de winnaar in onze spellen, verder ben ik de enige die een mono deck speelt, dus zou crowd in mijn deck nog eens eens zo hard zijn dan bevoorbeeld een horde of boggarts in een rood groene deck

ik kan aannemen dat dit raar lijkt, dit is ook deels de reden dat ik de deck hier post om er reacties op te krijgen voor verbetering en dergelijke, aangezien ik stilaan, kaarten als enkeltjes begin bij te kopen
en die crowds houd ik waarschijnlijk als side deck
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als de crowds potjes wint tussen jouw vrienden dan zie ik niet echt in waarom je hem niet zou spelen. Ik denk ook dat het vooral aan je vrienden is om betere decks te spelen als die kaart een probleem is, het is namelijk maar een simpel creature. Als je deck niet eens een simpel creature aan kan dan vraag ik me uberhaupt af wat je plan is in een potje magic.

Verder zou ik zorgen dat je minder kaart slechts 1x speelt en de boel terug werken naar 60 kaarten, beide om je deck meer consistent te maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie