Nieuwe speler

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
charlesde5de
Advanced

Nieuwe speler

Bericht door charlesde5de »

Ik ben dus een nieuwe speler en ik ben bezig met mijn eerste deck, ik heb alleen 2 vraagjes:
ik heb 2 nourish kaarten (+6leven 2groen) en ik weet niet of deze kaarten nou goed zijn of niet, ik ben namelijk erg onder de indruk

er zijn artifacten enzo, maar ik snap dat hele fenomeen niet, ik heb best een leuke(Ur-Golem's eye)
maar ik snap niet wat het te maken heeft met artifact creatures enzo
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tenzij een kaart je een substantiele hoeveelheid leven geeft of ook andere dingen doet zou ik niet met life gain spelen. Aan beide eisen voldoet nourish niet. Substanieel zou iets zijn als congregate, pulse of the fields of sun droplet, ook iets extra doen is zoiets als corrupt, spike feeder of absorb.

Je zou kunnen verdedigen dat 8 leven wel veel is, maar dat valt erg tegen. In veel gevallen, zeker wat later in een potje, is 8 damage de schade die een speler in 1 beurt doet (bv met creatures), je hebt er dan dus een beurt aan tijd gerekt. Iets wat je net zo goed met fog had kunnen doen in veel gevallen (en dat is ook geen goede kaart). Het is aan te raden om in plaats van kaarten te spelen die zorgen dat je pas later verliest, kaarten te spelen die zorgen dat je wint. Ik denk dat spike weaver vele malen beter zou zijn om iets te noemen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert

Bericht door fastdealer »

Je kan beter de tegenstander levens laten verliezen, dan jezelf meer levens geven. Verder zijn Artifacts/Enchantments die dat doen beter dan instants en sorcery's (want die blijven damage doen, dus niet 1 malig)

voorbeelden zijn: Where Ancients Tread, Form of the Dragon , pestilence, Heart of Bogardan en Chandra Nalaar

Ook leuk zijn enquipments zoals sword of kaldra, helm of kaldra, shield of kaldra
charlesde5de
Advanced

OK bedankt dit helpt echt
fastdealer
Expert

Bericht door fastdealer »

Wat ik ook wel een leuke combo vind is dit:

Je hebt het artifact creature Stuffy Doll op het veld liggen en ook het artifact Pariah's Shield. Nu equip je het schild aan Stuffy Doll, en elke x als jij normaal damage zou krijgen, krijgt je tegenstander het.

(want stuffy doll kan niet dood door damage, als er schade op hem komt gaan er levens van je tegenstander af en als er schade op jou af komt gaat dat naar stuffy doll in plaats van naar jou)

(hoef je ook geen levens meer te gainen :P)
charlesde5de
Advanced

nice
Plaats reactie