Heel goed artifact deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Heel goed artifact deck

Bericht door fastdealer »

Dit deck vind ik echt super handig, heb hem zelf gemaakt.

-13 landjes
-8x Afbeelding mana creatures
-4x Afbeelding mana creature
-4x Afbeelding mana creature
-4x Afbeelding mana creature
-3x Afbeelding mana spell
-9x Afbeelding mana spells
-12x Afbeelding mana spells
-3x Afbeelding mana spell
Totaal: 60 kaarten


Lands:
4x Urza's Factory
4x Stalking Stones
4x Mishra's Workshop
1x swamp (of een ander basic-land)

Creatures:
4x Ornithopter
4x Phyrexian Walker
4x Brass man
4x Painter's servant
4x Metalworker

Spells:
3x Sol Ring
3x Thran Dynamo
3x Sword of Fire and Ice
3x Sword of Light and Shadow
3x General's Kabuto
3x Pariah's Shield
3x Shield of Kaldra
3x Helm of Kaldra
3x Sword of Kaldra



Ik heb het deck zelf gemaakt, en vind het een erg fijn deck om mee te spelen. Een paar leuke dingen in het deck:

-Als je een metalworker op het veld hebt liggen en nog bijv. 6 kaarten in je hand (wat natuurlijk artifacts zijn) dan tap je de worker en krijg je 12 mana. Daarna tap je de rest van je land en speel je bijna alles uit je hand (nog leuker is als je 2 metalworkers hebt :P dan kan je alles uit je hand gewoon spelen en zelfs al vet veel dingen equippen)

-Als je sword of kaldra, shield of kaldra en helm of kaldra op het veld hebt. Nu betaal je 1 mana en krijg je een 4/4 artifact creature die Kaldra heet. Ook word alles geëquipped waardoor hij 9/9 is met haste, trample, firststrike, total indistuctable is en als hij damage doet, de creature waaraan die dat doet uit het spel word verwijderd.

-Als je Painter's servant hebt, Pariah's shield, sword of fire and ice en sword of shadow and light:
Je speelt de painter en ziet bijv dat je de firesword hebt, dus kies je rood. Alle kaarten zijn nu rood ook creatures. Je speelt ook het zwaard later en equipt het eraan (hierdoor heeft hij protection van alle creatures want ze zijn allemaal rood). Ook is wel leuk als je dan daarna die shadow and light zwaard pakt en pariah's shield. Als je die ook hebt geëquipped heb je dit:

Een 1/3 creature met +4/+4, dat protection van alle creatures heeft. Ook kan je niet meer dood gaan door pariah's shield. En als dit creature een player damaged (wat hij zeker doet want hij kan niet geblokt worden) dan krijg je 3 levens, een creature uit je graveyard, je mag 2 schade naar een creature of player doen en je mag een kaart pakken!!!





Die laatste vind ik best wel vet en heb het al vet vaak gehad. Het leuke aan dit deck is dat er eigenlijk 3 soorten manieren van winnen zijn. Dus het maakt niet uit wat je pakt (daarom heb ik er ook geen tutors in) hoe dan ook heb je wel een goede combo in je hand!!!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je hebt 4 workshops?

Je deck speelt veel te veel prijzige kaarten om te casten en veel te weinig land om dat mee te doen. Als je werkelijk zoiets als dit wil bouwen, kijk dan eens naar de serieuse type 1 decks die onder de naam Stax of $t4ks of zo schuil gaan.

De servebt zonder grindstone spelen in een deck als dit is bijna ondenkbaar.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
fastdealer
Expert
Berichten: 51
Lid geworden op: ma nov 10, 2008 7:43 pm

Bericht door fastdealer »

pi,

Mishra's Workshop is Legal In Vintage, en dat type speel ik.

Verder heb je niet zoveel landjes nodig omdat er veel zijn die meer dan 1 produceren:
-4x Mishra's Workshop produceerd 3
-4x Metalworker produceerd hoogstens 12 (ook legal)

En de andere 8 landjes produceren 1, ik heb het getest en het is echt meer dan genoeg, bij dit deck heb je namelijk ook niet heel erg veel mana nodig! (zie bovenaan laagste is 0 hoogste is 4 of 5)

Ik had eerst idd ook meer landjes maar toen kreeg je veels te veel mana, zo klopt het precies.

Idd het zijn dure kaarten, maar met dit deck heb je met weinig landjes veel mana, en je hebt dan nog heel veel kaarten over ik je hand =D

En je kan idd ook grindstone spelen, maar zelf vind ik dat een saaie manier om te winnen :P Maar dat kan je doen heb je 64 kaarten


grzzz Fast
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar je beantwoord mijn vraag niet of je ze hebt?

Voor 15 van je kaarten heb je 4 of meer landjes nodig of moet je een workshop pakken en 1 of 2 landjes. Om metalworker te spelen heb je een workshop nodig of 3 landjes. De meeste tournooiwaardige type 1 decks winnen het potjes tussen beurt 2 en 4 (merk op dat het p¨otje dan niet noodzakelijk over is, alleen dat dan duidelijk is wie er gaat winnen). Ik denk dat jij van veel langzamere decks uit gaat.

Hoe verloopt een gemiddeld potje voor jou deck?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
xzabre
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 3:53 pm

Bericht door xzabre »

Weet je zeker dat dat wel werkt, hele painter's servant met sword of fire and ice gedoe?

Het punt is namelijk dat je creature protection from red kijgt. En je sword is ook rood! Dus lijkt het mij dat hij eraf wordt gehaald door de protection...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik geloof dat het goed gaat zolang ie er op blijft liggen, maar als je weer gaat targetten als je het equipement wil verplaatsen dan heeft protection zoiets van "hey, doe eens niet...". Wel eentje die de moeite waard is om na te kijken lijkt me, want ik weet het niet 100% zeker.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Equipments die er al op zitten, gaan er niet af door protection.

Maar als je wilt equippen, dan target je dat creature met die equip ability, dus dat gaat dan niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie