vraagje over Saviors of Kamigawa

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Sarthex
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do jan 22, 2009 6:26 pm
Locatie: Kumtich, Tienen, België

vraagje over Saviors of Kamigawa

Bericht door Sarthex »

hallo allemaal, ik ben Sarthex (15 jaar), en een complete newb op het gebied van magic. Ik ben dus met magic begonnen, zo'n jaar of twee geleden, met een theme deck van Saviors of Kamigawa: Critical Mass. Ik wist niks van de regels en aangezien mijn vrienden totaal niet geinterresseerd waren in Magic belandde dat deck, zonder ook maar 1x gespeeld te hebben, in de kast. 1 van mijn andere vrienden heeft 2 weken geleden 3 theme decks gekocht en ben ik "terug" begonnen. Nu ben ik in het bezit van SoK: Critical Mass en SoK: Spirit Flames. omdat ik van mijn ma niks via internet mag kopen ( :x )en de dichtsbijzijnde "magic"winkel al meteen een uur rijden is, kan ik niet een kaartje van die editie en eentje van dat enz. nemen om mijn decks te boosten (rottig :x )boosters kan ik natuurlijk wel kopen wanneer ik in die winkel ben.
mijn vraag is eigenlijk: zijn deze decks "goed" of "slecht"? en wat kan ik doen om ze te verbeteren? Welke kaarten zou ik zoal ondeling kunnen uitwisselen om betere decks te krijgen? Welke "combo's" werken goed van deze decks?
ik weet dat je het beste leert door te spelen, maar ik ben al content dat ik 3 games (van 1 ronde) kan spelen per week , als ik geluk heb.
Sorry voor het storen :)
-Sarthex
Give a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

W:7 D:0 L:2
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goed is relatief. Zolang jij en je vriend beide pre-constructed decks spelen zullen ze het redelijk doen omdat alle precons ongeveer van hetzelfde niveau zijn. Wel kan het zijn dat de ene precon het spel op een manier probeert te spelen waar de andere geen rekening houdt omdat zoiets niet in die zijn set zat en die daardoor veel meer, of juist minder wint.

Voor uitbreiden, als je met boosters uit wilt breiden omdat je geen toegang tot losse kaarten hebt dan zou ik eens in het ravnica block kijken naar de verschillende guilds. Ravnica zelf bevatte namelijk voornamelijk kaarten voor 4 combinaties van 2 kleuren en en beide expansions elk 3 van die combinaties. Als je dan dus van de juiste zet koopt dan heb je relatief veel kans op kaarten in jouw kleuren.

Voor verdere hulp is het denk ik handiger als je post waar je nu mee speelt. Tip: zet de kaartnamen tussen en om er meteen een link van te maken naar de gatherer database van wizards.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Sarthex
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do jan 22, 2009 6:26 pm
Locatie: Kumtich, Tienen, België

Bericht door Sarthex »

wel, de decks waar ik nu mee speel zijn SoK: spirit flames en SoK: Critical Mass (vooral spirit flames). ik ben gisteren naar die vriend gegaan voor wat videogames en magic enzo, en ik denk dat ik de beste reultaten kreeg met spirit flames, vooral vanwege de soulshift abilitys.
tot nu toe heb ik geen kaarten van die decks onderling uitgewisseld, ik wou ze eerst eens proberen. Ter informatie: die vriend heeft "Lorwyn: elvish predation", "Darksteel: mind swarm (ofzoiets)" en "Champions of kamigawa: spiritbane".
zou het niet beter zijn als ik gewoon link naar de wizardsite van de theme decks die ik heb? daar zijn de kaartnamen automatisch gelinkt naar de database, toch?
http://www.wizards.com/magic/displaythe ... decknum=3&
http://www.wizards.com/magic/displaythe ... =1&lang=en

ik denk dat ik vooral rood/groen ga spelen, die soulshift is echt nice, en die groene "gets +x/+x" kaarten zijn zalig. ik denk dat ik nog veel lol ga beleven met die decks... :D
Give a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

W:7 D:0 L:2
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar dan moet de ander steeds switchen tussen browser windows als je het zo doet. Ook wel handig als je dna even links naar die andere decks geeft.

Rood/groen is de favoriete combinatie van veel beginners :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie