EDH deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

EDH deck

Bericht door a2thej_b »

hoi,

ik hoorde pas vrij recent de variatie op magic genaamt Elder dragon Highlander.

Ik had al wel gehoord van highlander, leek me een beetje onmogelijk om speelbaar te maken aangezien je alleen maar verschillende kaarten pakt.

met EDH daarentegen kun je wel een strategie volgen naar het legendary creature dat je hebt.

kan iemand misschien zijn of haar EDH deck posten als iemand die heeft, kan ik een beetje zien hoe zoiets werkt.

toen ik het hoorde dacht ik meteen aan een van mijn favoriete Shards of Alara kaarten: sedris, the traitor king, en om hier een EDH deck mee te maken.

aangezien ik elk potje deze in het spel zal hebben, hebben alle creatures in mijn graveyard unearth 2B.

dus als ik veel creatures met coms into play effecten speel, zoals mulldrifter en nekrataal, kan het wel leuk worden.

dus of iemand zijn EDH deck ff wil posten.

mzzl
A2theJ_B
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb mijne al gepost:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2853

Een lijst die meer up-to-date is, aangezien hier weinig reacties kwamen:
http://edh.truespace.ca/EDH_Forum/viewt ... 5542#15542

Ik weet niet of Sedris een erg goeie keuze is voor een generaal. 6 mana is best wel veel, zeker nadat ie een paar keer dood is gegaan, wat in mijn ervaring best vaak gebeurt met generaals. Ook moedigt hij aan om creatures te spelen die makkelijk dood gaan, die je dan even kort terug brengt en die dan helemaal verdwijnen. Dit klinkt wel leuk, maar betekent ook dat je vrij snel door je creatures heen jaagt. Ik zou in ieder geval weg blijven van creatures die te graag dood gaan, maar, comes into play abilities her gebruiken is natuurlijk wel erg leuk.

Ik zou in ieder geval aan crater hellion, living inferno en hateflayer denken voor het zwaardere geschut in je deck en waarschijnlijk heb je ook wel wat aan kaarten als avatar of woe, visara the dreadful en vein drinker.

In EDH, zeker als je het multiplayer speelt, krijg je behoorlijk veel tijd waardoor kaarten die normaal waarschijnlijk veel te duur zijn kwa mana een stukje interessanter worden. Ik speel het vrijwel altijd multiplayer en ik heb nog maar 1 potje gespeeld waarin ik niet mijn grote beesten gewoon kon casten (en in dat potje was ik mana screwed, was de wort speler pissed op me omdat ik het vorige potje won (goblins kunnen nog steeds behoorlijk snel gaan in EDH) en had ik de impact van boggart shenanigans onderschat, anders had ik wel eerder removal gespeeld voor de goblins).

Ik ben van plan een 2e EDH deck te bouwen met tetsuo umezawa als generaal, ik zit dus in dezelfde kleuren te denken als jij. Wil eventueel wel mijn voorlopige lijst met je delen?

Overigens is ook gewoon highlander goed speelbaar hoor, je moet alleen een strategie vinden waar veel kaarten voor zijn gedrukt. Om een voorbeeld te noemen, mijn eerste highlander deck draaide om 187-creatures hergebruiken, ik speelde kaarten als sunken hope, ghostway en haunted crossroads. Allemaal heel verschillend, maar uiteindelijk is het eindresultaat wel hetzelfde.

Speel je trouwens multiplayer of 1:1? 40 levens per persoon is echt erg veel in multiplayer, wij hadden regelmatig potjes die we om 2 uur begonnen en die ik om 6 uur moest verlaten. Wij zijn een tijdje terug gegaan naar 20 (ook tijdens bovenstaand wort scenario), maar dat voelde aan als weer wat te weinig. Wij zijn nu 30 aan het proberen, we hebben alweer een potje van 4 uur gespeeld, maar dat kwam vooral door een decree of annihilation, want in principe had ik de boel gelocked met een blazing archon en spearbreaker behemoth na ongeveer 2 uur. Uiteindelijk won ik alsnog 2 uur later.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

nog even ter aanvulling, de eerste draft van mijn tetsuo list:
http://edh.truespace.ca/EDH_Forum/viewt ... 6208#16208

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie