Ik ben sinds een paar jaar weer begonnen met magic. En heb voor wat afwisseling een nieuw deck in elkaar gezet. Ik heb nou al veel potjes gespeeld met een aantal kameraden van mij... en het blijkt dat ik 2 vs 1 het nog niet al te moeilijk heb. Ik zal eerst even een decklist neerplanten:
Teferi's School
Creatures:
4 x Disruptive Student
4 x Disruptive Pitmage
4 x Nameless One
4 x Puppeteer
2 x Temporal Adept
4 x Aphetto Alchemist
2 x Arcanis the Omnipotent
1 x Teferi, Mage of Zhalfir
Spells:
4 x Counterspell
4 x Cancel
4 x Boomerang
2 x Unsummon
1 x Forbid
Enchantments:
1 x Memory Erosion
1 x Equilibrium
Lands:
25 Island's
67 kaarten
Eventuele kaarten: (Sideboard)
2 x Azami, Lady of Scrolls
2 x Rayne, Academy Chancellor
4 x Syncopate
4 x Spell blast
4 x Willbender
4 x Stonybrook Angler
4 x Escapte Artist
2 x Isochron Scepter
Memory Erosion heeft niet echt toegevoegde waarde.. maar is wel leuk om in het spel te hebben
Ok, dus mijn deck is er een beetje op gebaseerd om aanvallen af te weren door ze te tappen met Puppeteer en ze terug te sturen met Temporal Adept + spells etc uit mijn hand. Zo mijn levens te beschermen. En uiteindelijk een beetje damage te gaan doen met Nameless One.
Nou gebruik ik mijn counter mages (Disruptive Student en Disruptive Pitmage)Om zoveel mogelijk spells van hun duurder te maken.
1ste vraag: Stel ik heb 3 pitmages liggen... en mijn tegenstander speelt een spell voor zoveel mana, waardoor hij nog 2 mana overheeft.
Kan ik met mijn 3 pitmages zijn spell 3 duurder maken zodat zijn spell gecounterd word? Of is het zo dat je een spell maar 1 keer kan counteren ofzo?
2de vraag: Ik gebruik mijn Aphetto Alchemist Om mijn Puppeteer's en Temporal Adept's vooral te untappen en nog een keer hun ability te gebruiken... Mag dit? of is er iets dat je maar 1 keer een ability van een mage mag gebruiken?
3de vraag: Over mijn deck, ik zit nog wel in het begin van een potje (1on1 en multi) dat ik nogal kwetsbaar ben omdat ik liever niet block met mijn mages omdat ik ze later nodig heb. Meestal is het zo dat ik rond de 7-10 levenspunten zit voordat mijn tegenstanders niet meer door mijn wall of mages kunnen.
Hebben jullie tips voor dit probleem?, en hebben jullie nog tips voor mijn deck in het algemeen?
Ik hoor het graag
Mvg