zwart groen deck maken

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

zwart groen deck maken

Bericht door roboroach1ik »

hallo

ik speel al een tijdje magic en ik wil graag een zwart groen deck maken. ik heb er ruim voldoende kaarten voor maar nu is mijn vraag hoe moet ik de samenstelling doen.

bv. een deck met 60 kaarten hoeveel zwarte landen en hoeveel groene enzz enzz.

ik hoop er een reactie op te krijgen die mij kan helpen.

grtzzz
Gebruikersavatar
Lard0s
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:39 am

Bericht door Lard0s »

Hey,

wat voor soort deck wil je gaan maken met je zwarte en groene kaarten..? Hoe wil je je tegenstander gaan verslaan? hoe gaat je deck samenwerken?

Meestal zit een deck rond de 20 lands.

Groetjes,
Allard
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou op 24 land mikken in eerste instantie, vroeger werd er altijd 20 geroepen, maar later heeft men ontdekt dat dat eigenlijk niet echt genoeg is.

Verder gaat het er inderdaad heel erg om wat je wilt doen. Er is niet een of ander default zwart/groen deck waar ALTIJD X forests en Y swamps in worden gespeeld. Als je een deck bouwt hangen alle kaarten met elkaar samen, en met elkaar bepalen ze hoeveel land je nodig hebt.

Wat ik zou doen is een thema zoeken voor je deck. Denk hierbij aan dingen als "ik wil de dredge ability misbruiken" (golgari grave-troll) of "ik wil een elfjes deck bouwen" (priest of titania) of misschien "ik wil een deck bouwen dat wint met grote beesten" (spiritmonger), etc. Tussen haakjes even een voorbeeld kaart er bij die bijvoorbeeld zo'n richting zou kunnen inspireren, want dat zou ik je vooral als advies geven, kijk naar je kaarten en zoek naar dingen die je leuk lijken om een deck omheen te bouwen. Als je je thema hebt ga je zoeken naar kaarten die er leuk mee samen werken. Misschien ontdek je dat zwart maar een paar kaarten heeft die er goed mee werken en groen best wel veel, of juist andersom. Misschien zelfs dat je ontdekt andere kleuren te willen spelen. Anyway, afhankelijk van wat je besluit te gaan doen bouw je dan ook je mana base, want in een deck met bijna geen zwart ga je natuurlijk niet net zoveel swamps als forests doen.

Vaak is het wel aan te raden om tijdens het bouwen ook een beetje in gedachten te houden hoe je je manabase er uit wilt laten zien, het is namelijk vaak aan te raden om niet beide kleuren even veel te spelen, maar eerder een veel, zeg 2/3 van je deck, en de ander minder, de andere 1/3 omdat het dan een stuk makkelijker wordt om je landjes goed te krijgen. Zeker als je dan ook nog in de kleur die je veel speelt je goedkope kaarten speelt en in de kleur die je weinig speelt je dure kaarten zodat je meer de tijd hebt om het juiste landje te pakken voor die kaarten. In ieder geval zou ik in zwart groen in veel gevallen aanraden om eens te investeren in golgari rot farms als je die nog niet hebt. Eigenlijk alleen als je deck heel snel moet zijn is het geen goed landje en zwart groene decks zijn vrijwel altijd niet zo heel snel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

hee, thnks voor de info, ik hbe nu een deck gemaakt van rond de 70 kaarten met 30 landen,

groen is een snelle set dus ik dacht als ik dat dan combineer met zwart wat bekend staat om zijn sterkte, is het nu een snelle sterke deck geworden, ik heb nu in 3 beurten al een 5/5 monster op het vled liggen, ik hbe er nog een paar goede sorcery's en instants aan toegevoegd, leuke articects en het is nu redelijk sterk, bedankt voor de tips.

verdere tips zijn nog altijd welkom.
!today is a good day to die!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

misschien handig om even een lijstje te plaatsen? Anders is het een beetje moeilijk om suggesties te doen. Ik zou sowieso proberen het terug te werken naar 60 kaarten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
roboroach1ik
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 7:01 pm

Bericht door roboroach1ik »

ok, ik heb nu aleen ff geen tijd, doe ik vannavond nog
!today is a good day to die!
Gesloten