Treefolk deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Cope
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 17, 2009 6:06 pm

Treefolk deck

Bericht door Cope »

Ik ben van plan dit deck in elkaar te zetten maar ik vroeg me af wat de mening van andere was. ben namelijk best nieuw met magic ;)

LAND

12x Forest
4x Swamp
4x Plains
4x Murmuring Bosk

CREATURE

4x Treefolk Harbinger
4x Bosk Banneret
4x Leaf-Crowned Elder
4x Dauntless Doubark
4x Indomitable Ancients
4x Doran, the Siege Tower
4x Timber Protector
4x Old Ghastbark
4x Unstoppable Ash
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hey,

er zijn eigenlijk wat basis dingen die je moet beantwoorden voor we goed suggesties kunnen doen voor je deck:

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Cope
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 17, 2009 6:06 pm

Bericht door Cope »

- wat moet jouw deck doen?
lekker spelen, en moet kunnen winnen.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual, speel magic in de kroeg :)
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Red semi burn deck, merfolk control deck en vaak een reanimate deck maar daar kan ik niet van winnen xD
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nope
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1op1 en multiplayer bijde ongeveer even vaak
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
<80 euro

alvast bedankt
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Cope schreef:een reanimate deck maar daar kan ik niet van winnen xD
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nope
Hoe kun je zeggen dat je niet kunt winnen en op hetzelfde moment zeggen dat er geen problemen zijn? Waarom kun je niet winnen van het reanimate deck?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

- wat moet jouw deck doen?

Kun je wat utigebreider zijn, vrijwel elk casual deck moet lekker spelen en kunnen winnen. Wij zoeken meer naar op welke manier wil je dat doen, des te uitgebreider, des te beter (ook voor de andere vragen).

- welk formaat speel je gewoonlijk?

Casual, is dat type 1 regels of helemaal zonder restricties? Dus ook bv unglued kaarten en ante kaarten?

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

Inderdaad wat David zegt, als je niet kan winnen van een deck is dat een duidelijk probleem. Heb je een idee wat er voor zorgt dat je daar niet van kan winnen?

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

Moet je deck goed zijn zowel in 1:1 als 1:N of wil je focussen op een van de twee?

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Ik neem aan dat dat budget voor het totaal is dat je aan wijzigingen uit wilt geven en niet per kaart? (geen probleem als het wel per kaart is hoor)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Cope
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 17, 2009 6:06 pm

Bericht door Cope »

pi schreef:Hoi,

- wat moet jouw deck doen?

Kun je wat utigebreider zijn, vrijwel elk casual deck moet lekker spelen en kunnen winnen. Wij zoeken meer naar op welke manier wil je dat doen, des te uitgebreider, des te beter (ook voor de andere vragen).

- welk formaat speel je gewoonlijk?

Casual, is dat type 1 regels of helemaal zonder restricties? Dus ook bv unglued kaarten en ante kaarten?

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

Inderdaad wat David zegt, als je niet kan winnen van een deck is dat een duidelijk probleem. Heb je een idee wat er voor zorgt dat je daar niet van kan winnen?

- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

Moet je deck goed zijn zowel in 1:1 als 1:N of wil je focussen op een van de twee?

- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Ik neem aan dat dat budget voor het totaal is dat je aan wijzigingen uit wilt geven en niet per kaart? (geen probleem als het wel per kaart is hoor)

mazzel

pi
oi :)

Ik wil winnen doormiddel van beesten

Jep dus zonder restricties :)

Dat ik niet kan winnen van dat komt omdat het best een
sterk deck is dat binnen een paar beurten wint, het kan bijvoorbeeld akroma in 1 a 2 beurten neerleggen =/

het beste in 1vs1 multiplayer boeit me niet heel erg veel :)

het budget is voor het gehele deck,

Bedankt
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je speelt Treefolk Harbinger en verliest van een snelle Akroma. Ik denk dat Crib Swap de oplossing voor al je problemen is. Succes!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Cope
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 17, 2009 6:06 pm

Bericht door Cope »

Dragonheart schreef:Je speelt Treefolk Harbinger en verliest van een snelle Akroma. Ik denk dat Crib Swap de oplossing voor al je problemen is. Succes!
Ah ok, maar ik heb het deck nog niet he ;)

Dankje
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en hoe winnen door middel van beesten? Het punt is dat je moet proberen heel specifiek te zijn. Hier kan ik nog niet zo heel veel mee, maar crib swap klinkt inderdaad als een goede suggestie tegen reanimator. Was er niet ook een treefolk spell die non-creature permanents kon slopen, rootgrapple geloof ik. Die een paar keer spelen om op te kunnen zoeken lijkt me ook gene slecht plan. Werkt reanimator met animate dead en dergelijke? Met timber protector is het misschien leuk om wat mass removal te spelen, damnation, pernicious deed, of misschien is wave of reckoning als budget optie leuk omdat de meeste van je kaarten die vanzelf overleven (en misschien wil je voor je andere kaarten een andere optie zoeken die het wel overleefd). Dit hangt natuurlijk wel weer erg samen met hoe de andere decks waar je tegen speelt er uit zien.

Al wat je extra kunt vertellen over je tegenstanders hun deck zou dat erg helpen voor wtta we voor suggesties kunnen doen (zoals ik hierboven ook probeerde aan te geven).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Cope
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 17, 2009 6:06 pm

Bericht door Cope »

okee iets specifieker.

de bedoeling is om via treefolk harbringer en leaf-crowned elder snel, dingen te spelen zoals doran, unstoppable ash,dauntless doubark en timber protecor te spelen. en dan aanvallen zodat ze doodgaan =p.

het idee van removals is handig, ik dacht mischien aan Oblivion Ring en Terror

En over dat reanimate deck. paar kaarten die erin zitten
Platinum Angel
Akroma, angel of wrath
Exhume
Exalted angel
Putrid imp
gister avond had die gozer 1 beurt akroma volgende beurt platinum angel =/
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hey,

wij stellen juist deze specifieke removal voor omdat het samen werkt met je harbringer en elder. Ring en terror doen dat niet. Aan de andere kant stellen we mass removal voor, omdat dat vaak ook wel erg handig is. Merk op dat terror akroma en platinum angel niet stopt, crib swap en wave of reckoning wel. Als je toch iets wil dat 1 creature sloopt dan is swords to plowshares zo'n beetje de default en is path to exile ook een goeie optie. Belangrijk hierbij is het removen from the game zodat het reanimator deck ze niet weer terug kan brengen.

Vergeet trouwens nameless inversion vooral ook niet als removal die te zoeken is met de harbringer.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie