Blauw Control card advantage?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Blauw Control card advantage?

Bericht door Pacifism »

Hallo,

Ik heb hier de laatste tijd wel veel mee gewonnen, zowel in multiplayer als in 1 op 1.

Als iemand suggesties heeft om het deck beter te laten werken dan hoor ik dat graag.

Land:

Island 19x
Reliquary Tower 3x
Saprazzan Skerry 3x

Creatures:

Man-o'-War 2x
Spire Golem 2x
Serra Sphinx 2x
Wall of Deceit 2x
Wall of Tears 1x
Floodgate 1x
Guile 2x
Clone 3x
Sage Aven 1x

Spells:

Rhystic Study 3x
Counterspell 4x
Wash Out 4x
Boomerang 2x
Echoing Truth 1x
Index 1x
Ponder 1x
Brainstorm 1x
Fact or Fiction 1x
Meddle 2x
Mana Short 1x
confound 1x
Abduction 1x
Ovinize 1x

Artifacts:

Sapphire Medallion 1x

Sideboard:

Blue Elemental Blast 3x
Hibernation 1x
Controlled Instincts 1x
Aura Graft/c] 2x
[c]Artificial Evolution
1x
Power Taint 2x
Energy Flux 3x
Quash 1x
Interdict 1x
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien faerie conclave?

Verder zou ik vooral kijken naar je deck meer consistent maken door kaarten 4x te spelen en niet 1x. 1x doe je eigenlijk alleen als je een manier hebt om een kaart op te zoeken en bijna nooit nodig hebt.

Probeer ook even mijn standaard vragen te beantwoorden:

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

pi schreef:Oy,

misschien faerie conclave?

Verder zou ik vooral kijken naar je deck meer consistent maken door kaarten 4x te spelen en niet 1x. 1x doe je eigenlijk alleen als je een manier hebt om een kaart op te zoeken en bijna nooit nodig hebt.

Probeer ook even mijn standaard vragen te beantwoorden:

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk?
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

mazzel

pi
Mijn deck moet gevaren terug naar de hand brengen zodat de tegenstander steeds weer mana moet gebruiken om zijn kaarten in het spel te leggen. Met mijn vliegers doe ik dan schade. Met rhystic study en brainstorm etc. probeer ik wat cardadvantage te houden, en voor sommige gevaren later in het spel heb ik counterspell

Formaat is gewoon casual multiplayer, of 1 op 1.
Ik speel meestal tegen 4 a 5 mensen.
De decks die zij spelen zijn: Goblin themed, Elf themed, Zombie themed en af en toe een burn deck of counterdeck, maar meestal toch die creature type based, grote leger decks.

Mijn budget, ik denk 50,- moet wel zeggen dat ik aardig wat kaarten heb dus kan zijn dat ik mischien wat kaarten heb die aangeraden worden.

Ik zat zelf te denken aan propaganda en
crawlspace voor tegen de grote legers.

Problemen die ik ontdekt heb zijn:

- Vliegers die doodgeburnd worden.
- Te weinig verdediging in het begin tegenover de grote legers.
- Zou wat meer schade moeten doen met me vliegers om sneller tegenstanders uit de weg te ruimen.

Als iemand een idee heeft om dit deck rigoreus te veranderen gewoon zeggen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

morphling klinkt als je ideale finisher. Misschien wat buiten bereik kwa prijs though. Genju of the falls misschien? Quicksilver dragon of silver wyvern kunnen denk ik je tegenstanders wel afleren je finishers te burnen :). Je zou ook iets als the hive of myr matrix kunnen proberen en meer door aantallen winnen.

Propaganda lijkt me inderdaad een goed begin om creatures af te houden. Meer echoing truth zou ook moeten helpen denk ik. Ik mis ook een beetje fog bank in je defense.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

pi schreef:Oy,

morphling klinkt als je ideale finisher. Misschien wat buiten bereik kwa prijs though. Genju of the falls misschien? Quicksilver dragon of silver wyvern kunnen denk ik je tegenstanders wel afleren je finishers te burnen :). Je zou ook iets als the hive of myr matrix kunnen proberen en meer door aantallen winnen.

Propaganda lijkt me inderdaad een goed begin om creatures af te houden. Meer echoing truth zou ook moeten helpen denk ik. Ik mis ook een beetje fog bank in je defense.

mazzel

pi
Hoi Pi,

Ja morphling is goed zeg :P mischien even kopen, quicksilver dragon gelijk erin gedaan.
genju of the falls liever niet, landjes die doodgeschoten worden door sharpshooters en burnspells is niet zo fijn voor me mana. Silver Wyvern is opzich wel goede kandidaat. the hive is beetje te duur qua mana. myr matrix is opzich wel goed. echoing truth zou ik wat meer erin moeten doen ja. fog bank die word zo doodgeschockt.. weet niet of er iets anders is zoals dat maar dan dat ie 'alle' damage prevent die hij krijgt en doet. Bedankt voor de informatie trouwens.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

elke shock die naar een bank gaat is er een die niet naar iets anders gaat toch? Maar goed, begrijp je punt, Er is vast een blauwe flying wall te vinden die zoveel damage kan hebben dat hij bijna zo werkt als de fogbank.

Bedenk wel dat je dingen als the hive pas gebruikt aan het einde van je tegenstander zijn beurt en dat het dan vaak niet zo heel erg uit maakt hoeveel je moet betalen. Al ben ik met je eens dat the hive voor wat hij doet best duur is.

Ik heb eventueel nog een morphling te ruil of the koop. Masticore is overigens van vergelijkbaar niveau.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

pi schreef:Oy,

elke shock die naar een bank gaat is er een die niet naar iets anders gaat toch? Maar goed, begrijp je punt, Er is vast een blauwe flying wall te vinden die zoveel damage kan hebben dat hij bijna zo werkt als de fogbank.

Bedenk wel dat je dingen als the hive pas gebruikt aan het einde van je tegenstander zijn beurt en dat het dan vaak niet zo heel erg uit maakt hoeveel je moet betalen. Al ben ik met je eens dat the hive voor wat hij doet best duur is.

Ik heb eventueel nog een morphling te ruil of the koop. Masticore is overigens van vergelijkbaar niveau.

mazzel

pi
Hoi Pi,

Ik zal binnenkort even een update maken van me deck, heb wat aanpassingen gemaakt naar de reacties die gegeven zijn. Over zo'n soort wall heb ik nog nog niks gevonden, wel een witte kaart Cho-Manno, Revolutionary maarja die is niet blauw :x
Morphling zou ik wel willen ruilen ja, wat voor kaart had je in gedachten als tegenruil? of kunnen we dat hier niet bespreken? Ik weet niet uit me hoofd wat voor kaarten ik allemaal heb maar zijn er denk ik 9650 ofzo met kaarten uit series van 1992 tot nu, dus zou wat tussen kunnen zitten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nou, elke kaart uit 1992, want magic begon pas in 1993 :P. Een PM of mail is waarschijnlijk handiger.

Ik kan wel zulke walls vinden:

drift of phantasms
thunder wall
wall of air

Iets als cho-manno zul je natuurlijk niet vinden, maar 5 damage doen is best veel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Pacifism
Expert
Berichten: 68
Lid geworden op: do dec 25, 2008 1:03 am

Bericht door Pacifism »

pi schreef:Oy,

nou, elke kaart uit 1992, want magic begon pas in 1993 :P. Een PM of mail is waarschijnlijk handiger.

Ik kan wel zulke walls vinden:

drift of phantasms
thunder wall
wall of air

Iets als cho-manno zul je natuurlijk niet vinden, maar 5 damage doen is best veel.

mazzel

pi
Hoi Pi,

Whaha ja dat zou wel vreemd zijn he, dan had ik wel dikke collectors items van prototype magic kaarten :P .
Wall of Air had ik er vroeger in, die werkt inderdaad wel het best.
Ik heb het decklijstje boven even aangepast aan hoe ik het momenteel heb, wel aardig wat aan veranderd.

Groetjes,
Pacifism
Plaats reactie