Jund deck verbeteren

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Hildo
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 11:40 am

Jund deck verbeteren

Bericht door Hildo »

Hey ppl!

Ik probeer mijn Jund deck te verbeteren. Na een aantal potjes gespeeld te hebben met een sacrifice deck met veel tokens (tegen een kithkin deck), ga ik nu voor een mana strategie met wat meer grote creatures. Het nadeel hiervan is dat ik vrij veel mana nodig heb en dat ik (vanwege de kaarten die ik heb) 5 color moet spelen om met grote creatures te kunnen spelen. Wat denken jullie hiervan? Wat zouden jullie verbeteren aan dit deck?

5x Mountains
4x Forests
4x Swamps
2x Islands
2x Plains
3x Rupture Spire
2x Savage Lands
2x Terramorphic Expanse
1x Unstable Frontier
25 lands

4x Rampant Growth
3x Yoke of the Damned
2x Voices from the Void
2x Soul's Majesty
1x Lush Growth
1x Raise Dead
1x Bone Splinters
1x Clarion Ultimatum
15 spells

2x Tukatongue Thallid
2x Goblin Outlander
2x Viashino Slaughtermaster
2x Vagrant Plowbeasts
2x Fusion Elemental
2x Scuttlemut
1x Charnelhoard Wurm
1x Thornling
1x Scavenger Drake
1x Algae Gharial
1x Hissing Iguanar
1x Sprouting Thrinax
1x Rhys the Redeemed
1x Jund Battlemage
20 creatures
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Jund deck verbeteren

Bericht door altx »

Hildo schreef:Hey ppl!

Ik probeer mijn Jund deck te verbeteren. Na een aantal potjes gespeeld te hebben met een sacrifice deck met veel tokens (tegen een kithkin deck), ga ik nu voor een mana strategie met wat meer grote creatures. Het nadeel hiervan is dat ik vrij veel mana nodig heb en dat ik (vanwege de kaarten die ik heb) 5 color moet spelen om met grote creatures te kunnen spelen. Wat denken jullie hiervan? Wat zouden jullie verbeteren aan dit deck?

5x Mountains
4x Forests
4x Swamps
2x Islands
2x Plains
3x Rupture Spire
2x Savage Lands
2x Terramorphic Expanse
1x Unstable Frontier
25 lands

4x Rampant Growth
3x Yoke of the Damned
2x Voices from the Void
2x Soul's Majesty
1x Lush Growth
1x Raise Dead
1x Bone Splinters
1x Clarion Ultimatum
15 spells

2x Tukatongue Thallid
2x Goblin Outlander
2x Viashino Slaughtermaster
2x Vagrant Plowbeasts
2x Fusion Elemental
2x Scuttlemut
1x Charnelhoard Wurm
1x Thornling
1x Scavenger Drake
1x Algae Gharial
1x Hissing Iguanar
1x Sprouting Thrinax
1x Rhys the Redeemed
1x Jund Battlemage
20 creatures
Zou je ons een plezier kunnen doen en de volgende keer zelf even en om de kaartnamen heen willen zetten? Ik ken niet alle kaarten uit mijn hoofd... ;)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hildo
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 11:40 am

Bericht door Hildo »

Sorry voor mn noobness :)
Dank voor de tip
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Om te beginnen de standaardtip er maar eens in gooien: Goede kaarten in principe 4x spelen. En minder goede kaarten eruit.

Voor de rest ontgaat me eerlijk gezegd een beetje waarom je 5 kleuren speelt. Ik zou het persoonlijk terug brengen tot 2 kleuren (hoogstens 3) en me wat meer op die kleuren focussen (wordt het deck ook weer een tikkeltje sneller en betrouwbaarder).

Neem bijv. die Fusion Elemental. Super moeilijk om neer te leggen, maar je krijgt er nauwelijks wat voor terug. Block 'm met een 1/1'tje en er komt nog steeds geen schade door. Dan is die Charnelhoard Wurm al beter (die heeft tenminste al Trample van zichzelf).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hildo
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 11:40 am

Bericht door Hildo »

Thanks voor je tips.

Ik zit eraan te denken om mijn deck wat stabieler te maken door van alles 4 stuks te hebben. Misschien moet ik dus toch maar wat losse kaarten kopen. Of tig booster boxes, want er is niets beter dan die kindersurprise-ervaring ;)

Die 5 color setup is een beetje omdat de grote critters die ik heb allemaal multicolor zijn. Het leek me dan maar beter om 5 color te proberen. Ik moet zeggen dat ik het deck nog niet heb uitgeprobeerd, maar inderdaad, goede kans dat het totaal mana broken is. Ik geef het nog even een kans en als het niet lukt ga ik weer terug naar de Jund-kleuren.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

broken is een term die in magic kringen vaak gebruikt wordt voor (te) goed. ik zou een andere term gebruiken als dat niet is wat je bedoelt :).

Zo op het eerste gezicht speel je gene dingen waar je per se 5 kleuren voor nodig hebt, ik zou proberen of ik het terug kon brengen naar 2 of 3 als ik jou was. Dat is ene stuk vriendelijker voor je landjes, zodat je daadwerkelijk ook op tijd kunt spelen wat je pakt. (Ik zou op tijd noemen, als je genoeg landjes hebt om theoretisch een kaart te kunnen spelen dan zou je de juiste kleuren moeten hebben om dat ook daadwerkelijk te doen. Natuurlijk lukt dit niet altijd, maar als het vaker niet is dan wel dan is het tijd om nog eens goed naar je land te kijken).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Jund heeft als mechanic Devour, maar ik zie daar nog weinig van terug in je deck. Wat dacht je van kaarten als Mycoloth, Caldera Hellion, Predator Dragon en Thunder-Thrash Elder.
Dan geven de removal kaarten die je speelt (Yoke of the Damned en Bone Splinters) meer voordeel, zeker in combinatie met kaarten als Scavenger Drake, Algae Gharial en Hissing Iguanar.
Ik raad je dan wel aan zowel de Tukatongue Thallid als de Sprouting Thrinax 4x te spelen.
Plaats reactie