Verloren speler :P

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ben wel bezig met een multi color deck maar zit weinig van die nieuwe series in :).

Even vraagje, er is een landje dat zegt dat je er alleen maar multicolor spells mee mag spelen en eentje die zegt dat je er alleen maar creature spells mee mag spelen. Mag ik dat landje dan gebruiken om de ability van elvish piper te activeren en dan in het ene geval een multi color creature neer te leggen en in het andere geval gewoon een creature?
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Zeer waarschijnlijk niet. Maar het hangt van de bewoording af.
Zeg er even bij over welke kaarten je het hebt. Wel zo handig.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

pillar of the paruns en ancient ziggurat, maar als ik het zo leest lijkt het idd niet
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Beide kunnen alleen gebruikt worden om spells te spelen. Elvish Piper's ability is geen spell. Dus nee.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

lots: zet ff en om de kaartnamen heen, dan linkt ie meteen naar een beschrijving van de kaart. Heeft Seb! een paar jaar geleden gebouwd en is vaak erg handig.

EDIT: na hint van David...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi bedoelt en .
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

nog even een vraagje met steely resolve hoe werkt het targeten precies. Hebben kaarten als een overrun, threshold effect van nut collector en canopy claws dan nog wel effect. Dus kort gezegd wat wel en wat niet :)

En ik kreeg een msg over dat door of destinies niet echt nut heeft in een squirrel deck omdat er maar een paar echte squirrels zijn en tokens into play dus geen spells zijn. Maar tegenwoordig hebben sorceries een type erbij staan bv elf. Is het dan niet zo dat het bij oude kaarten is rechtgetrokken om dat ook erbij te krijgen want anders worden die kaarten eigenlijk gewoon dik benadeeld.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

"Target creature loses flying" is targeted. "Creatures you control ..." en "Squirrel creatures get ..." is niet targeted. Meer uitleg nodig? :?

Wat Door of Destinies betreft: Als je Squirrel als creature type kiest, dan krijgt elk Squirrel token ook +1/+1 voor elke charge counter op Door of Destinies (een token is ook een creature). Je hebt inderdaad alleen een uitdaging om die charge counters er ook op te krijgen.

De andere vraag snap ik niet helemaal, maar ik doe een poging. Als twee kaarten dezelfde naam hebben, dan doen ze ook altijd exact 100% hetzelfde. De tekst op een kaart wordt nog wel eens gewijzigd en er komen zo nu en dan errata, maar voor elke kaart geldt te allen tijde de laatste stand van zaken, onafhankelijk van wat er precies op de kaart zelf staat. Het maakt dus ook niet uit uit welke serie je een kaart precies hebt, het is altijd de laatste stand van zaken die telt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

tweede was niet wat ik bedoel. als ik op doors squirrel kiest en ik speel chatter of the squirrel om een token into play te brengen is dat een sorcery dus zou er geen counter of doors komen.

Tegenwoordig heb je sorceries waar bij het kaarttype er bijvoorbeeld Elf achter staat. Dat deden ze ten tijde van chatter of the squirrel nog niet. De vraag is, is daar voor oudere sorceries nog wat verandert in de rulings zodat ze daar ook effect op hebben en met een chatter dus wel een counter erop komt. Zo niet zou ik het een beetje benadeeld vinden omdat ze iets nieuws op kaarten erbij gaan zetten en oudere kaarten daar geen effect op hebben
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

lord of the squirrel schreef:tweede was niet wat ik bedoel. als ik op doors squirrel kiest en ik speel chatter of the squirrel om een token into play te brengen is dat een sorcery dus zou er geen counter of doors komen.
Dat bedoel ik. Maar misschien dat je op een andere manier die counters erop kunt krijgen...
Tegenwoordig heb je sorceries waar bij het kaarttype er bijvoorbeeld Elf achter staat. Dat deden ze ten tijde van chatter of the squirrel nog niet. De vraag is, is daar voor oudere sorceries nog wat verandert in de rulings zodat ze daar ook effect op hebben en met een chatter dus wel een counter erop komt. Zo niet zou ik het een beetje benadeeld vinden omdat ze iets nieuws op kaarten erbij gaan zetten en oudere kaarten daar geen effect op hebben
Zul je even op moeten zoeken wat de laatste stand van zaken m.b.t. chatter of the squirrel is.

Ik snap alleen je redenering niet helemaal. Alleen omdat een kaart een token van een bepaald type in het spel brengt, zou de kaart zelf ook maar gelijk dat type moeten hebben?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

misschien zijn het wat unieke kaarten maar neem hunting triad die heeft als sorcery zijnde het type elf erbij staan en daar zou door of destinies dus wel effect op hebben. Ik weet niet hoe vaak dat soort sorceries voor komen maar dat bestond ten tijde van chatter of the squirrel nog niet en daarom dacht ik hebben ze iets aan de regels gedaan om zoiets recht te trekken dat chatter ook werkt op een door
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Er zijn in totaal maar 33 instants en sorceries met een creature type. Ik denk niet dat ze dat ook bij oude kaarten gedaan hebben. Het is alleen iets van Lorwyn en Morningtide. Maar was waarschijnlijk makkelijker om zelf achter te komen dan om drie keer uit te leggen ;).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

magic zal echt nooit oude kaarten een nieuw kaart type geven (namelijk tribal in dit geval). Ik denk dat het wel een beetje wishfull thinking is om aan te nemen dat ze dat wel doen. Sowieso had je gatherer of manabase.com kunnen gebruiken om te ontdekken wat de laatste kaarttext is en zo kunnen zien dat dit inderdaad niet is gedaan.

(Ok, ik weet het, er is een uitzondering waarbij een kaart een ander kaarttype kreeg, zelfs als je interrupt->instant niet mee telt.)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

dan schoppen we doors maar van de want list af :)
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Plaats reactie