Deck Hulp Turnabout

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Deck Hulp Turnabout

Bericht door Franky »

Hallo mensen!

Ik ben nieuw met magic (naar lang gezeur aan te horen van mijn vrienden hebben ze me uiteindelijk toch overkunnenhalen :P ).
Nu moet ik maar eens een deck hebben, dus heb ik het deck Turnabout van de serie Shadowmoor op www.zwartelotus.nl.
Omdat het deck van Shadowmoor is heb ik er ook 3 boosters van Shadowmoor bij gekocht.

Nu is mijn vraag hetvolgende:
Ik wil natuurlijk mijn deck verbeteren, heeft iemand iedeeën van 'must-have' kaarten om dit deck aan te vullen? En moet ik gewoon als ik weer boosters ga kopen vooral van Shadowmoor?

Ik heb al wat rond gesnuffeld op de forums en zag allemaal informatie over combo decks, ik weet dat dit niet echt een combo deck zal zijn, maar mijn vrienden zijn ook niet dikke pro's dus ik zou er voorloping mee vooruit kunnen, maar als ik nou alvast wat meer vooruit kijk, dan heb ik hier nog een vraag:
Is het dan slim om eerst alleen maar wit / groen / wit-groene kaarten te gaan sparen voor een elvendeck in de hoop dat ik misschien kaarten weet te verzamelen die goeie combo's kunnen maken?

Misschien zijn het wat domme vragen, maar mijn excuses daarvoor omdat ik nog een redelijke newbie ben:P

Groeten!

Franky
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

(het is een beetje wat je combo noemt, ik zie eigenlijk weinig combo decks op deze forums zoals ik ze zou defineren)

Het is handig als je begint met vertellen wat in het turnabout deck zit. Sinds 1998 ongeveer ben ik niet meer op de hoogte geweest van de preconstructed decks. Zoiets geldt voor veel ervaren spelers.

Helemaal handig zou zijn als je daarbij de kaartnamen tussen en kunt zetten, dan wordt er namelijk meteen een link van gemaakt naar een beschrijving van die kaart.

Overigens is kwa uitgaven het misschien efficienter om losse kaarten te kopen dan boosters. Als je wel boosters wilt hangt het er ene beetje om wat het deck doet voor we kunnen zeggen wat je beste gok is. Sowieso is het bij het openen van boosters waarschijnlijk dat je niet altijd voor jouw deck nuttige kaarten open maakt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ik heb er ooit 1 gekocht en ik zit nog steeds met kaarten eruit opgescheept. Hoop dat ze tegenwoordig betere decks samenstellen :S

http://www.wizards.com/magic/magazine/A ... rcana/1573

daar staat het deck onderaan Pi
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

goed ik heb het even bekeken, het lijkt mij handig als je hier een groen/wit elven deck van maakt met een focus op elf warrior tokens.

Het is de bedoeling dat je goede kaarten zoals Rhys the Redeemed en drove of elves vaker in je deck krijgt.

Bij decks met elven is het belangrijk dat ze lekker snel zijn dus stop er ook kaarten als llanowar elves in om meer mana te krijgen.

Wat kaarten voor elf tokens:
elvish promenade
imperious perfect
lys alana huntmaster

Je kan ook met +1/+1 counters erbij gaan werken zoals:
Immaculate Magistrate
Er is volgens mij nog een kaarten met counters en elven maar weet die even niet zo snel.

En als je genoeg geld eraan kan spenderen is iets als doubling season ideaal om tokens en counters te verdubbelen.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Bedankt voor jullie reactie!
Deze kaarten zitten in het deck turnabout:

Forest x 11
Plains x 12
Sapseep Forest x 1

Barrenton Medic x 1
Devoted Druid x 2
Drove of Elves x 2
Elvish Hexhunter x 1
Old Ghastbark x 2
Pale Wayfarer x 2
Pili-Pala x 2
Resplendent Mentor x 1
Rhys the Redeemed x 1
Safehold Duo x 2
Safehold Sentry x 3
Seedcradle Witch x 1
Wilt-Leaf Cavaliers x 1
Wilt-Leaf Liege x 1
Barkshell Blessing x 1
Dawnglow Infusion x 1
Gleeful Sabotage x 2
Gloomwidow's Feast x 1
Mercy Killing x 2
Presence of Gond x 3
Revelsong Horn x 1
Shield of the Oversoul x 1
Toil to Renown x 1
Umbral Mantle x 1

Dit is het Turnabout deck,
Ik heb eerst 3 boosters gekocht omdat ik nog niet echt een idee heb welke kaarten ik als aanvulling moet doen, soms doen mn vrienden een game voor een uncommen dus dan heb ik er als het goed is een paar om in te zetten:D
Ik ben ook van plan om binnekort een boosterdraft te gaan doen, dus zou ik kunnen stemmen voor de serie waar de meeste goede kaarten inzitten voor dit deck.
Welke site is goed voor het kopen van losse kaarten?

Groeten!

Franky
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Bedankt voor de reactie lord of the squirrel!
Hier kan ik zeker wat mee!
Het is dus grotendeels de bedoeling dat ik veel tokens kan maken?
Is het dan bijvoorbeeld handig om nog een of meerdere Wilt-Leaf Liege te krijgen zodat al die tokens die in play liggen +1 +1 krijgen?

Groeten!

Franky
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

zie mijn reactie boven nog voor het deck.

Kaarten kopen, zelf doe ik het niet zo vaak. Ik ruil liever maar dat is moeilijk als je net begint dus dan moet je wel eens wat kopen. De site met veel kans dat ze het hebben is nedermagic, vrij bekend maar vrij duur. Zwarte lotus is een goedkope, maar die hebben haast geen kaarten op voorraad volgens mij. Voor de rest weet ik het niet echt.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

elke token krijgt 1 keer +1/+1 als hij groen is en als hij wit en groen is +2/+2. Als je er meerdere heb liggen krijgen ze dat voor iedere wilt-leaf liege die er ligt.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Ok!
Trouwens, de kaarten die jij in je post noemde, is het handing om elke 4 x te krijgen?
Ik zal ze iig even opschrijven en tussen de verzameling van mijn vrienden kijken of ze misschien er wat van hebben, en de rest misschien bestellen over een week.
Dan heb ik nog even een vraagje: als ik wat goede kaarten voor het deck verzameld heb, dan moet ik er ook weer een paar uit mijn deck halen ofniet? Wat zijn niet zulke goede kaarten die eigenlijk zo snel mogelijk vervangen moeten worden?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

lord of the squirrel schreef:zie mijn reactie boven nog voor het deck.

Kaarten kopen, zelf doe ik het niet zo vaak. Ik ruil liever maar dat is moeilijk als je net begint dus dan moet je wel eens wat kopen. De site met veel kans dat ze het hebben is nedermagic, vrij bekend maar vrij duur. Zwarte lotus is een goedkope, maar die hebben haast geen kaarten op voorraad volgens mij. Voor de rest weet ik het niet echt.
Ik zweer zelf bij CardExchange. Die zijn ook niet de goedkoopste (maar volgens mij wel net een tikkeltje goedkoper dan NederMagic), maar hebben wel een behoorlijk grote voorraad. En ik heb daar al vrij regelmatig besteld en alleen maar goede ervaringen.

Ik heb allerlei sites voorbij zien komen die (zogenaamd) goedkoper zijn, maar als ze dan van alles niet op voorraad hebben, schiet dat ook niet echt op.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

van die kaarten met untap functies en voor tappen 1 damage preventen of een mana aanmaken zijn vervangbare kaarten als je het mij vraagt. (barrinton magic, devoted druid)

misschien een resplendent mentor kan ook wel weg.

pili-pala heeft ook weinig nut als je het mij vraagt, net als pale wayfarer. Het zijn aardig wat kaarten van het doel van het deck untappen, maar ze zijn allemaal vrij duur voor onnodige functies. Maar dat zijn dingen die je kan verwachten van preconstructed decks.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

eerst even voor een aantal mensen hierboven, we hebben zo'n mooie edit/wijzig knop, dubbel posten is echt niet nodig.

Ik ga momenteel voor magicunited.nl, relatief grote voorraad (vergelijkbaar met cardexchange) en vrij goedkoop.

Voor het deck, zijn er kaarten in je deck die geen elfjes zijn of elfjes maken? Zo ja dan zou ik eerst eens goed kijken wat die kaarten je bieden. Het kan de moeite waard zijn om ze te spelen, maar dan moeten ze wel iets erg goeds doen. Die pili-pila is een aardig begin voor verwijderen en ik denk dat je er zo wel meer vindt. Er zijn zoveel elfjes in magic dat het goed mogelijk is om helemaal geen andere creatures nodig te hebben om een bepaald effect te krijgen.

Zijn er kaarten in het deck die jij heel leuk vindt?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

er zitten wel redelijk wat kaarten in die ik leuk vind, maar op het moment zit ik vooral te denken aan Wilt-Leaf Liege.
Misschien is daar wel wat leuks mee te doen, misschien iets met een kaart als ik daarmee een kaart uit mn hand moet discarden zodat ik die liege gratis op mag leggen, zijn er trouwens veel kaarten waarmee je wit/groene tokens kan maken zoals bij Rhys the Redeemed?
of is dat niet zo slim om te focussen op tokens die door die liege 3/3 worden?

Groeten!

Franky
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Franky schreef:(...) misschien iets met een kaart als ik daarmee een kaart uit mn hand moet discarden zodat ik die liege gratis op mag leggen, (...)
Dat gaat niet werken:
If a spell or ability an opponent controls causes you to discard Wilt-Leaf Liege (...)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Ah oke;) had ik overheen gelezen..

dankje
Plaats reactie