Zwart/Wit.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Shooty
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 4:10 pm
Locatie: Aan de bar

Bericht door Shooty »

Hoi,

Ik heb 22 land, eiganjo castle and shizo zijn 2 legendary lands die hetzelfde doen als normale landjes. (+ een ability die 1 mana kost)

MVG Erik
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

dat klopt, ik kan ook tellen, mana screw is niet alleen een mana tekort, maar ook vaak genoeg is het de verkeerde kleur hebben. Het is goedkoop kwa investering om daar wat aan te doen, dus waarom zou je niet? Het is niet alsof ik je scrublands aanrade.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Shooty
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 4:10 pm
Locatie: Aan de bar

Bericht door Shooty »

pi schreef:Hoi,

dat klopt, ik kan ook tellen, mana screw is niet alleen een mana tekort, maar ook vaak genoeg is het de verkeerde kleur hebben. Het is goedkoop kwa investering om daar wat aan te doen, dus waarom zou je niet? Het is niet alsof ik je scrublands aanrade.

mazzel

pi
Hoe kan ik de verkeerde kleuren krijgen als het grotendeels hybrid is :)

De reden waarom ik geen basilica en arcane sanctum gebruik is omdat het vertragend werkt.

Ook speel ik 2 signets die me daar in geval van nood bij helpen.

Ik begrijp je tips maar naar mijn mening is met de mana base niets mis.

Wat vind je trouwens van Godless Shrine?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

beter dan de meeste van die, al zou ik eerder de basilica spelen, bedenk namelijk dat deze je in weze 3 landjes uit 2 kaarten geeft, terwijl er niets is wat jij voor 1 mana speelt. Ik wilde mijn suggesties kwa prijs beperkt houden, veel mensen willen niet heel veel aan de manabase uitgeven. Ik heb misschien ook wel meer een obsessie met manabases dan de meeste spelers.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Shooty
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 4:10 pm
Locatie: Aan de bar

Bericht door Shooty »

Hoi,

Ik ga morgen naar de zaak hier in de buurt.
Ik ga die bassilica's eens uitproberen.
Je hebt me min of meer overtuigd.

MVG Erik

~Andere tips hoor ik graag~
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Wat dacht je van 4x Dark Ritual? Is wel mono-color, maar dat is in ieder geval een versnelling die je goed kunt gebruiken en als je hem later in het spel trekt is ie altijd nog leuk voor je Stillmoon Cavalier.
Verder zou ik als het een 1-op-1 deck is kijken naar je mana curve en zorgen dat je op iedere casting cost (1 t/m 5) spells hebt om te spelen. Zo kun je de 4x Nip Gwyllion in je deck stoppen en niet in je sideboard. Ook lijkt mij 1-op-1 Tidehollow Sculler een goede optie.
Qua landjes kun je ook denken aan Tainted Field en de Godless Shrine die je al noemde (het is niet alsof je niet genoeg leven hebt om dat te betalen ;-))
Verder kun je proberen om van de kaarten die je echt wilt trekken (Deathbringer Liege, Mortify, Stillmoon Cavalier?) er 4 in te stoppen en zo het deck wat consistenter te maken.

En de Orzhov Basilica lijkt mij ook een goede, maar ik speel zelf zelden met meer dan 2 van die landjes.

Ciao,
Danyael
Plaats reactie