Boosterdraft

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Boosterdraft

Bericht door Franky »

Hallo!

Ik heb even een vraagje;
Hoe zit Boosterdraft nou precies in elkaar?
Is het gewoon dat iedereen een pakje openmaakt en er een kaart uitpakten doorgeeft?
En nadat er 3 pakjes pp opzijn ga je een toernooitje doen ofzo? en wat gebeurt er met de overige boosters die overblijven?

En heeft iemand tips voor me hoe ik zo'n boosterdraft het beste kan spelen? welke kaarten ik moet kiezen etc?

Groeten!

Franky
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ehm er zijn meerdere mogelijkheden. Je kan bv zeggen iedereen heeft 3 boosters, maakt er 1 van open kiest een kaart uit en geeft de overige kaarten over tot dat ze op zijn en dan begin je aan de volgende booster
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
carcassonne
Expert
Berichten: 92
Lid geworden op: ma feb 16, 2009 12:55 pm
Locatie: zwolle

kan ook

Bericht door carcassonne »

6 boosters openen voor 2 spelers je shud de kaarten(de tokens niet en land niet)je legt 4 kaarten open op tafel(het stapeltje dicht)en de eerste speler a kiest een kaart speler b daarna twee kaarten en speler a daarna de laaste en dan begint speler b en dan speler a twee kaaryen en dan speler b een kaart dat doe je tot het stapeltje op is en maak je een deck en ga je potjes spelen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de uitleg van carcassonne klopt helemaal niet, lord of the squirrel zit in de buurt.

Bij boosterdraft krijgt iedere speler 3 packs (of ze brengen ze zelf mee, ook goed). De spelers gaan in een kring aan de tafel zitten, meestal maximaal met zijn 8-en tegelijk. op het teken van degene die de draft leidt maakt iedereen zijn eerste pack open, telt de kaarten er in en als alles klopt dan kiest iedereen een kaart uit. Hierna geef je de overige kaarten naar links door. Dit herhaal je totdat het eerste pack op is. je mag nu even kijken naar de kaarten die je gedraft hebt (let op, tussendoor niet!). Dan maken we pack 2 open en herhalen we het voorgaande, met als verschil dat we nu de kaarten naar rechts doorgeven. Weer mag je kijken als het pack op is en het 3e pack wordt weer naar links doorgegeven. Met de kaarten die je gedraft hebt en zoveel basic land als je zelf wilt toevogen maak je een deck van minimaal 40 kaarten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
carcassonne
Expert
Berichten: 92
Lid geworden op: ma feb 16, 2009 12:55 pm
Locatie: zwolle

maar

Bericht door carcassonne »

maar dat is ook een leuk spelletje wat je kunt doen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vast wel, maar absoluut geen boosterdraft :P.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
carcassonne
Expert
Berichten: 92
Lid geworden op: ma feb 16, 2009 12:55 pm
Locatie: zwolle

jaah

Bericht door carcassonne »

jaah dat is waar
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Oke bedankt voor de info! Nog ff een vraagje, zit er ook een soort van timer bij? want heb gehoord dat 1 van mn vrienden er super lang over doet om een kaart uit te zoeken:P

Groete!

edit: nog even een vraagje hierover: Als ik dit ga doen komende week zullen we met 6 a 8 spelers zijn. Wat voor vorm toernooi moetne we dan houden? en wat doen jullie met de boosters die overblijven?
Gebruikersavatar
carcassonne
Expert
Berichten: 92
Lid geworden op: ma feb 16, 2009 12:55 pm
Locatie: zwolle

nee

Bericht door carcassonne »

nee maar je moet niet een halfuur beslissen kiez er een uit en ga zo door
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

carcassonne, heb je wel eens boosterdraft gespeeld? bij een enigsinds officiele zit er een judge bij die roept wanneer je een keuze moet maken. Wanneer er nog 15 kaarten in het pack zitten geeft hij/zij je meer tijd dan wanneer er nog 3 in zitten. ook als je het met een groep vrienden doet zou ik wel iemand de leiding geven en die een beetje aan laten dringen als iemand er lang over doet.

Als je een box hebt die je samen hebt gekocht dan zou ik bij 8 man waarschijnlijk zeggen iedereen krijgt nog een booster en de laatste 4 verdeel je 3:1 over de eerste en tweede. Als je met minder bent zou ik eventueel 2 extra boosters geven. Zorg wel dat duidelijk is dat deze boosters NIET voor het deckbouwen zijn. uiteindelijk is het wat je zelf leuk vindt, iig is een paar als prijs leuk.

Ik liet altijd iedereen een keer tegen iedereen spelen. Als je minder tijd hebt dan laat je bv iedereen 2-3 potjes spelen en laat je de beste vier halve finales en daarna een hele finale spelen. Doe gewoon wat je leuk lijkt binnen de tijd die je hebt. Trek trouwens ongeveer ene uur uit voor het deck bouwen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Of je bewaart de boosters voor een andere keer.
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Ah ik denk dat ik een leuk prijzenpotje maak, voor de 1e en 2e, (misschien ook 3e), moet nog ff kijken hoe of wat maar t is wel leuk als je ook wat kunt winnen want anders gaan mensen denk ik alleen rares uit de boosters halen.
Bedankt voor de uitleg!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je bang bent dat mensen alleen maar rares uit de boosters halen kun je ook afspreken dat iedereen de rares aan het eind inlevert in dat ze eerlijk verdeeld worden. Bijvoorbeeld om de beurt een kiezen te beginnen bij de winnaar.
Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Ah oke! goed idee! dankje
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

persoonlijk vind ik dat helemaal niet lekker spelen, ik bewaar vaak de coole kaarten uit mijn deck na een draft en op die manier moet ik vaak een aantal coole kaarten weer inleveren. Ook heb ik meestal best redelijk geluk met de rares die ik kan draften in dat ze zowel voor hetr deck werken als goed zijn. Als je dan een puur dure kaarten hebt weten te draften is het ook weer zo´n teleurstelling om die weer in te moeten leveren.

Ik ben altijd voor houden wta je draft.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie