Madness / Discard deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Madness / Discard deck

Bericht door lord of the squirrel »

Hey,

Voordat ik gestopt was, was ik bezig met een madness / discard deck. Wit groen is het, maar het werkt nu niet echt meer, verlies elke keer van een half af elven deck met tokens :P

Lands (22):
9x Forest
9x Plains (waarschijnlijk iets te veel in verhouding met het aantal witte kaarten)
4x Riftstone Portal

Creatures (24):
4x Llanowar Elves
4x Wild Mongrel
2x Basking Rootwalla (moeten er maar vier worden)
2x Brawn
2x Valor
2x Arrogant Wurm
1x Anurid Scavenger (heb er vier)
3x Anurid Swarmsnapper
2x Phantom Nantuko (geen idee wat deze erin doet)
2x Nomad Mythmaker

Enchantments (14):
4x Elephant Guide
4x Narcissism
4x Strength of Isolation
2x Mirari's Wake

Artifacts (2):
2x Howling Mine

Total cards: 62

Ik weet niet wat er precies in al die series zit die ik heb gemist, de vraag is dus: hoe kan ik dit deck verbeteren zodat het in de hudige tijd mee gaat. anurid brushhopper kan er nog in. Voor de anurid scavenger kan je ook iets als Wheel of Sun and Moon gebruiken. Voor de rest heb ik niet echt een idee.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Mijn Madness-deck is groen/rood. Dat vind ik persoonlijk voor Madness toch een fijnere kleurencombinatie.


(Ik heb bijv. Anger erin zitten, maar ook het broertje van Arrogant Wurm, namelijk Reckless Wurm. Naast Madness draait mijn deck vooral om Trample creatures en direct damage. Ik heb bijvoorbeeld ook Fiery Temper erin zitten (maar omdat 4 direct damage kaarten weer een beetje weinig is, heb ik Lightning Bolt er ook maar in gestopt... :)) Omdat het merendeel van de creatures van zichzelf trample hebben, heb ik daarom Brawn er maar uit gelaten.)


Ik mis bij jou sowieso Patchwork Gnomes. Narcissism was bij mij gesneuveld, omdat bij die de ability ook nog eens een mana kost, terwijl bij Wild Mongrel en Patchwork Gnomes je verder geen mana hoeft te betalen (is leuk als je meerdere kaarten tegelijk wil discarden).

En andere kaarten die ik erin heb zitten, zijn: Genesis en Worldly Tutor.


(En verder Taiga... 8) En in het kader van Trample nog Stonebrow, Krosan Hero en Deus Of Calamity (heersch-kaart in een rood/groen deck :D).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ik moet alle nieuwe madness kaarten nog even bekijken, maar de madness kaarten die jij opnoemt waren er nog niet voordat ik stopte dus vandaar misschien de wit groen :)
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

lord of the squirrel schreef:ik moet alle nieuwe madness kaarten nog even bekijken, maar de madness kaarten die jij opnoemt waren er nog niet voordat ik stopte dus vandaar misschien de wit groen :)
Wanneer was je precies gestopt dan?

Ik had zelf Odyssey, Torment en Judgment toentertijd nog meegekregen. Toen ik Magic weer oppakte had ik hetzelfde als jij, een half afgemaakt deck. Maar van de oorspronkelijk versie van toen is nu weinig meer over... ;-)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ik heb nog een paar series daarna meegemaakt maar echt actief was ik niet veel langer. Onslaught block is het laatste block volgens mij, heb wat kaarten uit scourge en legions. Eight edition ook nog net volgens mij.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Dan kan ik je opmerking van daarnet niet helemaal plaatsen, want alleen Reckless Wurm was er toen nog niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

je madness rode kaarten waren er beide nog niet. Wurm en fiery temper, daarvoor had ik niet het idee om rood te kiezen als tweede kleur
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Fiery Temper is gewoon van Torment hoor.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

owh lool een reprint :), als je er op klikt zie je time spiral, had ik niet gezien :)

Ik ga is even kijken misschien voeg ik wel een klein beetje rood toe, wat minder wit. En extra kaarten om te discarden ofzo.

Ik ga is even sleutelen :)
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

traditioneel is madness blauw/groen. Blauw met name voor wonder en circular logic.

Met nieuwere kaarten is zwart ook best een leuke madness kleur dacht ik.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie