-2/-2 ga je dan dood?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
líkos
Advanced

-2/-2 ga je dan dood?

Bericht door líkos »

als bijvoorbeeld infest speelt op een ]grizzly bear, en hij dus 0/0 is, gaat hij dan dood? en wat gebeurt er dan met een llanowar elf die dus eigenlijk -1/-1 is...

alvast bedankt
my name is nobody because nobody is perfect
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Ja, zodra een creature toughness 0 of minder heeft, gaat ie naar de graveyard. Regenerate of Indestructable helpt hier niet tegen.
líkos
Advanced

Bericht door líkos »

oke bedankt :D

wel jammer dat ik nu een weddenschap heb verloren, maaarja...
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Wat had je gewed dan? Dat een creature gewoon zou blijven leven? En zou het dan dood gaan zodra het 0 damage krijgt? ;)
altx
Wizard

Bericht door altx »

Volgende keer het spelregelboekje raadplegen vóórdat je een weddenschap afsluit... :roll:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je er over nadenkt is er vanuit flavor gezien iets voor te zeggen dat als je geen "klappen" meer kan vangen je nog wel blijft leven totdat iemand daadwerkelijk de genade slag toedient. In weze ligt in magic die grens op 1 leven of 1 toughness, maar het is niet eens zo gek om te denken dat dat op 0 ligt.

-1 in dat verband is natuurlijk wel erg vreemd, vandaar denk ik dus ook de 2e vraag van likos. In magic reken je trouwens alsof -1 gelijk is aan 0, tenzij je er daadwerkelijk een rekensom mee doet. Bijvoorbeeld, een creature heeft een p/t van -1/1 (stel je voor dat de infest gespeeld is met een 1/3 in play) en er wordt op dat zelfde creature een giant growth gespeeld dan rekenen we vanuit die -1/1, dus wordt hij een 2/4 en niet een 3/4.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
líkos
Advanced

Bericht door líkos »

altx schreef:Volgende keer het spelregelboekje raadplegen vóórdat je een weddenschap afsluit... :roll:
zou handig zijn, maar dan ben je ook maar slim bezig

mijn motto: waarom makkelijk doen alsd het ook moeilijk kan?
te vervangen met: waarom nadenken als je ook kan gokken?

en bedankt Pi, dat is dan duidelijk :)
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Oy,

als je er over nadenkt is er vanuit flavor gezien iets voor te zeggen dat als je geen "klappen" meer kan vangen je nog wel blijft leven totdat iemand daadwerkelijk de genade slag toedient. In weze ligt in magic die grens op 1 leven of 1 toughness, maar het is niet eens zo gek om te denken dat dat op 0 ligt.
Dat is waar maar dan zou je ook 2 damage aan een 1/1 moeten geven voordat ie dood is. Is dat ook wat je dacht likos?
líkos
Advanced

Bericht door líkos »

uuhm, nee... want dna krijgt hij zegmaar schade, en dan gaat hij dus dood... ik dacht dus dat hij schade moest krijgen van een creature of spreuk zoals shock :D

ik heet trouwens Floris
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de gewoonte op fora is om als je het niet meldt iemand's nickname te gebruiken. Ik vermoed dat dat nog vaak zal gebeuren tenzij je met je eigen naam ondertekent :).

Maareh, blij dat nu duidelijk is hoe het werkt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie