Hallo iedereen,
Ik wil heel graag weten of dit kan. In dit artikel van een bekende magic speler:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... /daily/as7
Staat dit stukje:
When we look at Echoing Truth's ability, it starts out as quite straightforward: return a non-land to the owner's hand, and then return all permanents with that name as well. For the most part, since it can't return a land, it starts out as a weaker Boomerang. To make the most of the card, you really have to be making the most of the “return them all” feature.
Still, just starting at the basics, it's obvious you can use the card to save something that is going to be destroyed. If your opponent is going to take something of yours out, you can make it not happen (ho hum). At least a little bit more exciting is when you get to use a creature in combat to kill another creature, but save your own by bouncing it out of harm's way. Of course, that leads me to quickly imagine a dream block: my 3 Frogmites block a pair of Goblin Piledrivers and a Goblin Warchief, and with damage on the stack I save all of my little froggies.
Kan dit echt?
Groeten,
Pacifism
Echoing Truth vraag
Moderator: Admins & Moderators
Stel, je valt aan met een 2/2 creature. Die wordt geblockt door een ander 2/2 creature. De aanvallende speler assignt 2 schade aan het blockende creature en de verdedigende speler assignt 2 schade aan het aanvallende creature. Dat gaat op de stack. Dan kun je nog instants e.d. spelen. De verdedigende speler speelt nu dus Echoing Truth op het blockende creature, vóórdat de combat damage daadwerkelijk resolvet. Die gaat ook op de stack. Aangezien je de stack van boven naar beneden af gaat, resolvet Echoing Truth nu dus als eerste en dus gaat het blockende creature terug naar zijn hand. Vervolgens resolvet de combat damage. Dan zeggen de regels dat als een creature in de tussentijd (dat wil zeggen ná het assignen van de combat damage maar vóór het resolven ervan) het spel verlaten heeft, hij nog wel damage doet, maar niet meer krijgt. Gevolg: Het blockende creature is veilig in zijn hand. En het aanvallende creature is dood.
Even in een notendop.
Ik weet het, hoe de combat phase in combinatie met de stack precies in zijn werk gaat, is inderdaad nog best complex.
Even in een notendop.
Ik weet het, hoe de combat phase in combinatie met de stack precies in zijn werk gaat, is inderdaad nog best complex.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
klopt helemaal. Lees anders het artikel over de stack nog eens:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2764
(Gaat wel niet specifiek over combat, maar werkt hetzelfde daarvoor als voor het spelen van spells).
mazzel
pi
klopt helemaal. Lees anders het artikel over de stack nog eens:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2764
(Gaat wel niet specifiek over combat, maar werkt hetzelfde daarvoor als voor het spelen van spells).
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Dit gaat vanaf 11 juli aanstaande weer anders werken:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/42a
Vanaf dan werkt combat ineens weer op de oude manier (voordat de stack er was) en kun je dus niet meer combat damage op de stack leggen en dan je beestje returnen (bouncen) of opofferen (saccen).
Gr. R
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/42a
Vanaf dan werkt combat ineens weer op de oude manier (voordat de stack er was) en kun je dus niet meer combat damage op de stack leggen en dan je beestje returnen (bouncen) of opofferen (saccen).
Gr. R