Multiplayer combat phase

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
lord of the squirrel
Administrator

Multiplayer combat phase

Bericht door lord of the squirrel »

Heey,

Even een korte vraag waar een maat van mij mee zit. Mag je in multiplayer meerdere mensen aanvallen of maar 1 tegelijk in een combat phase. Of verschilt dat per multiplayer type?

Alvast bedankt
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Dat verschilt. In "standaard" multiplayer mag je maar 1 tegenstander aanvallen, maar er zijn multiplayer-formaten waar die beperking niet geldt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ken dat niet als de "standaard", sowieso is in multiplayer het altijd de vraag wat de standaard is. Spreek zoiets gewoon met jouw groep af. Wij spelen wat ik ken als de "standaard", dat je gewoon altijd iedereen aan mag vallen. Ik heb zelfs ooit maar 1 potje gespeeld waar dat niet was, en toen werd het speciaal vantevoren afgesproken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Uit de regels:

306 is de standaard regel. 602 beschrijft de afwijkende variant.
306 - Combat Phase

306.2 - During the combat phase, the active player is the attacking player; creatures that player controls may attack. As the combat phase starts, the active player chooses one of his or her opponents. The chosen opponent is the defending player; that player and planeswalkers he or she controls may be attacked. Some multiplayer games allow the active player to attack multiple other players. See Rule 602, "Attack Multiple Players Option," and Rule 606, "Two-Headed Giant Variant."
602 - Attack Multiple Players Option

602.1 - Some multiplayer games allow the active player to attack multiple other players. If this option is used, a player can also choose to attack only one player during a particular combat.

602.2 - As the combat phase starts, the attacking player doesn't choose an opponent to become the defending player. Instead, all the attacking player's opponents are defending players during the combat phase.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Ken jij multiplayer groepen die zo spelen, in 11.5 jaar magic ben ik er namelijk nog nooit een tegen gekomen. Een standaard die niet standaard gespeeld wordt vind ik niet echt een standaard.
altx
Wizard

Bericht door altx »

pi schreef:Ken jij multiplayer groepen die zo spelen, in 11.5 jaar magic ben ik er namelijk nog nooit een tegen gekomen. Een standaard die niet standaard gespeeld wordt vind ik niet echt een standaard.
Voor mij geldt het eigenlijk precies andersom. Van het weekend voor het eerst een variant gespeeld waar je wel meer dan 1 tegenstander mocht aanvallen.

pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Speel jij langer multiplayer dan de multiplayer regels bestaan?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Waar maak je dat uit op?

Ik zeg alleen maar dat ik in de tijd dat ik Magic speel dat juist nog nooit was tegengekomen.

David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Ik denk niet dat pi iets ergens uit op maakt. Volgens mij is ie gewoon benieuwd of jouw group zelf heeft bedankt om maar 1 speler aan te vallen of dat jullie dat uit de regels hebben.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Naja, toen ik begon met Magic, was ik de nieuweling in een bestaande groep en heb ik me aangepast aan de rest. Sindsdien weet ik niet meer beter.

In de tussentijd nog wel een break van flink wat jaar gehad, maar de groep waar ik nu mee speel (andere mensen dan toen) zijn het ook zo gewend. In ieder geval is het nooit een punt van discussie geweest.

Dat dat ook nog eens de officiele regels zijn, is mooi meegenomen... ;-)

pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

inderdaad ging het me er om of het verzonnen was aan de hand van de nieuwe regels of niet, in het geval van die eerste groep zeker niet dus.

Ik blijf het vreemd vinden. Er was ook geen grotere reactie op de nieuwe multiplayer regels toen die gereleased werden dan op dat je als standaard maar 1 speler aan kon vallen.

mazzel

pi
altx
Wizard

Bericht door altx »

Okay, helder. Je klonk zo sarcastisch... :P

(Nee, serieus, was moe van een enerverende dag werken. Denk dat dat er iets mee te maken had...)

Maar wat ik moet zeggen, is dat de regels erop naslaan, eigenlijk pas sinds kort een gewoonte van me geworden is. Toentertijd ging ik (puur) af op wat degenen zeiden die langer Magic speelden dan ik. Maar kritisch beschouwd lag het niveau (lees: mijn niveau) toen ook een stuk lager. En dan maakt het minder uit of alles precies volgens de regels gaat of niet.

De laatste tijd heb ik vrij geregeld dat ik een deck aan het bouwen ben en dan op een gegeven moment op een bepaald punt even niet helemaal zeker weet in hoeverre iets goed gaat werken of niet. En dan sla ik de regels er even op na.

Plaats reactie