Deck Hulp Turnabout

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Franky
Advanced
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 21, 2009 11:35 am
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Franky »

Ik weet dat quillspike geen tokens geeft, maar ik had het over de combinatie die altx beschreef.
En trouwens pi, heb jij nog adviezen over welke kaarten ik uit mijn deck moet halen zoals ik op pagina 2 heb beschreven?

Groeten!
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Als je de Quillspike + Devoted Druid + Flourishing Defenses combo wilt spelen raad ik je aan je deck opnieuw te gaan bouwen met die 3 kaarten als basis. Je hebt dan namelijk niet echt de Wilt-Leaf Liege nodig omdat de tokens toch alleen maar groen zijn. De Imperious Perfect die Pi voorstelde is ineens een stuk beter dan de Liege (goedkoper om te spelen en maakt zelf ook tokens).
En realiseer je dan ook dat het deck vrij kwetsbaar is omdat anderen alleen maar 1 van de delen van de combo hoeven te vernietigen, waarna je ineens weinig meer kunt. Als je de volledige combo eenmaal hebt liggen, dan maak je een oneindig aantal (oke, laten we zeggen 2 miljoen) tokens aan en val je de beurt erop iedereen aan (of je doet het speler voor speler, wat bij jullie gangbaar is), maar de andere spelers zullen hier na een potje of twee bedacht op zijn en als ze eenmaal 2 van de 3 delen zien liggen en je cast het derde deel zullen ze proberen om 1 van de 2 delen die al lagen te slopen (dit heet disrupting the combo).

Een standaard Elf deck is juist heel moeilijk te disrupten omdat het allemaal kleine beestjes zijn die op zichzelf niet zoveel doen en samen een formidabel leger vormen door de hoge synergie.

Hoop dat je hier wat mee kunt. Het is niet dat ik je wil afhouden van het combo idee, maar ik wil je wel op de hoogte stellen van de mogelijke gevaren van zo'n deck. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn om een combo deck te hebben dat door de medespelers als te sterk gezien wordt, wat dus inhoudt dat ze altijd op je letten en je dwarszitten waar ze kunnen.

Gr.R
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

lord of the squirrel schreef:ik heb er ooit 1 gekocht en ik zit nog steeds met kaarten eruit opgescheept. Hoop dat ze tegenwoordig betere decks samenstellen :S
Nou, zo verkeerd is het toch niet? Er zit goede value in dit deckje. Die Wilt-Leaf Siege kost los al vaak net zoveel als het hele deck! Ik zocht toevallig nog een aantal Wilt-Leaf Sieges voor een casual deck, maar kon ze nergens vinden. Ik heb nu maar twee van deze theme-deckjes gekocht. :)
Plaats reactie