Noggle Bridgebreaker en "Hallo"

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Silly Hollow
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 10:33 am

Noggle Bridgebreaker en "Hallo"

Bericht door Silly Hollow »

Ten eerste even een hallo van mijn kant! :)

Ik ben pas sinds een week een Magic the Gathering speler en het begon eigenlijk met de demo op Xbox Live van Duals of the Planeswalker. In de loop der jaren heb ik MtG vaak voorbij zien komen maar nooit echt 'serieus' genomen qua om er wat zelf mee te doen.

Na die demo was ik zo gigantisch verbaasd dat ik de dagen erna gelijk als een gek ben gaan zoeken, downloaden, lezen googlen enz enz.

Ik speel nu bijna dagelijks DotP en gister voor de eerste keer Magic III online.

Ik heb 2 boosterpacks gekocht en een Themedeck Sidestep. ( Waar ik tot nu toe zeer over te spreken ben. )

Mijn eerste match gister ging eigenlijk best goed ( Die heb ik gewonnen ondanks dat ik echt TE stomme fouten maakte. :D )

Afijn, ik snap iets niet van de Noggle Bridgebreaker. ( Van de Sidestep deck. ) Er staat: "When Noddle Bridgebreaker comes into play, return a land to its owner's hand."

Ik ging er vanuit dat ik een land van de tegenstander terug kon sturen naar zijn hand/deck. Maar ik kon, voor zover ik dat kon zien gister, alleen een land uit mijn eigen kaarten die op tafel lagen terug sturen naar mijn hand/deck.

Is dit ook de bedoeling bij een Noggle Bridgebreaker? En zo ja, is dat bedoelt als iets positiefs of als een straf?

Bedankt in ieder geval!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Correctie: Noggle Bridgebreaker zegt:
When Noggle Bridgebreaker enters the battlefield, return a land you control to its owner's hand.
Het zit 'm in het you control gedeelte, met andere woorden jij moet de controller zijn van het betreffende landje. Als dat er niet had gestaan, dan had je inderdaad een landje waarvan je zelf niet de controller bent, terug naar een tegenstander zijn hand kunnen sturen.

In eerste instantie is het niet positief bedoeld, het zijn een soort van bijkomende kosten als je het creature speelt. Maar het leuke van Magic is dat je in combinaties soms een nadeel toch weer in je voordeel om kunt buigen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Silly Hollow
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 10:33 am

Bericht door Silly Hollow »

Aahhhh bedankt! Wel vreemd dat er meerdere teksten zijn. De tekst die jij aangeeft vertelt het wel duidelijk.

Bedankt voor het snelle antwoorden! :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er is maar 1 tekst hoor, die altx hierboven quote.

Een voorbeeld van hoe dit in je voordeel kan zijn is wanneer je je gemstone mine bijna op hebt gemaakt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Silly Hollow
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 10:33 am

Bericht door Silly Hollow »

Jullie hebben ( Logischerwijs ) volkomen gelijk. Ik las, want dat kwam mij blijkbaar goed uit :wink: , over dat "....you control..." gedeelte heen.
Plaats reactie