Mijn eerste deck's.

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lietje
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: ma aug 17, 2009 6:31 pm
Locatie: Boxtel

Mijn eerste deck's.

Bericht door Lietje »

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi Lietje,

voor welk formaat bouw je je deck, wat is je budget, wat is het idee achter je deck? (Probeer ons iets meer te geven dan een lijst met kaarten, dan kunnen we je een stuk beter helpen).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik denk dat je nog boel kan verbeteren door de tips toe te passen die gegeven zijn. Ik zie daar nog weinig van terug. Zo is je deck bv. veel te groot, en daarom heb je ook te weinig land. 22 land is goed als je deck uit 60 kaarten bestaat, maar niet als je deck uit 70+ kaarten bestaat. Maar ik zou zeggen, kijk die adviezen van vorige keer nog eens door. :wink:

Misschien kan het ook geen kwaad om eens te kijken naar bestaande decks. Dan kan je in één oogopslag al een groot verschil zien. Wellicht doe je er goed aan eerst een bestaand deck te bouwen. Op die manier zie je wat er werkt aan zo'n deck.

Hieronder vind je een voorbeeld. Ik heb het overigens niet zelf bedacht. Het is een budget-deck wat je op de officiële Magic-site kan vinden. Je ziet het bestaat uit 60 kaarten, waarvan 23 land.
Bijna alle kaarten zitten er standaard 4 keer in. Het idee achter dit deck is simpel. Het is snel. De bedoeling van het deck is om je tegenstander zo snel te overrompelen dat hij geen kans meer heeft om terug te komen in de match.

- Dus focus je op een deck van maximaal 60 kaarten
- Stop voldoende land in je deck
- Wat is het idee achter je deck? Dit kan heel simpel zijn. Je kan bv. alleen maar creatures in je deck stoppen die vliegen, en daarom moeilijk te blocken zijn. Een snel deck, landdestroy deck enz. enz.

19 Forest
4 Treetop Village
23 lands

4 Boggart Ram-Gang
4 Bramblewood Paragon
4 Imperious Perfect
4 Llanowar Elves
4 Nettle Sentinel
4 Wren's Run Vanquisher
24 creatures

4 Giantbaiting
4 Hunting Triad
4 Obsidian Battle-Axe
1 Overrun
13 other spells
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Lietje
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: ma aug 17, 2009 6:31 pm
Locatie: Boxtel

Bericht door Lietje »

Hoi hoi,, Ik moet idd even goed kijken naar de tips enzo,, ik heb helaas niet al te veel tijd om dit te doen. Als ik genoeg tijd heb doe ik dit en ik zal tegen die tijd nog wel wat laten horen.

Iig bedankt voor alle tips hier en op me vorige post.

Groetjes.
Plaats reactie