Ervaringen met winkels

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Wilt-Leaf Liege schreef:Ik heb vandaag kaartjes binnen gekregen, maar één kaart is niet N/NM, maar eerder excellent+. Ik baal toch een beetje, want ik heb liever al mijn kaarten N/NM.
ff mailen misschien?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

jep gewoon contact opnemen. Als hun op de site zeggen alle kaarten zijn NM dan moeten ze dat gewoon zijn. Gewoon een nieuwe eisen
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik zit even hun voorwaarden door te lezen. Dan zou ik hem terug moeten sturen. Enfin, ik ga ze wel even mailen, want ik vind dit toch eigenlijk wel erg slecht. Ik weet alleen niet of ik de moeite wil nemen om hem weer terug te sturen en zo. Het bedrag is niet hoog genoeg om er al te veel energie aan te besteden.

De kaart is excellent te noemen, maar zeker niet Near Mint. Er zitten in totaal 10 kleine witte vlekjes op de randen, en zelfs een kleintje op het midden van de kaart. Dat zijn van die beschadigingen die je krijgt als je je kaarten niet sleeved bij het schudden.

Het idiote is dat ik dezelfde kaart een tijdje geleden ook had besteld bij een andere winkel, maar die kwam nooit aan. Kortom Jace Beleren is bij mij vervloekt. :(
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

als ze hem nm garanderen zijn de verzendkosten van jou voor hun rekening dus daar zou ik me niet te druk om maken.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb al bij verschillende winkels meegemaakt dat ze gewoon een nieuwe sturen. En alleen toen het om echt veel kaarten ging moest ik de kaarten terug sturen.

Discussie is overigens wel wat NM is, als ze echt willen kunnen ze natuurlijk zeggen dat dat volgens hun NM is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Het lijkt me niet dat er een zinnig iemand is deze kaart NM zou noemen. :roll:

Ik heb ze even een mailtje gestuurd en gevraagd om een vervangend exemplaar. Ik ben benieuwd. Ik vind het gewoon vreemd dat ze me zo'n kaart opsturen. Als je er achter komt dat je alleen nog een beschadigd exemplaar hebt, zeg dat dan even, dan kan ik nog altijd beslissen of ik hem voor een lagere prijs zou willen kopen. Nu is het een vervelende verrassing, en krijg ik het idee dat ze hem opsturen met het idee dat veel mensen toch niet gaan klagen. :x

Dat is wel prettig aan Manamaze. Als ik daar kaarten koop dan haal ik ze gewoon persoonlijk op bij mij om de hoek. Geen gezeik met de post en/of onverwachte schade.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

misschien wel even handig voor de rest van de mensen hier als je de winkel even noemt want dit topic is ervoor zodat mensen de beste winkel kunnen kiezen en niet net als jou voor dit soort verassingen komen te staan. En als ze een nieuwe gaan sturen veranderd het gewoon in een positief punt kwa service van ze.
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

of nog liever zet het in het topic van het artikel er over:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php ... highlight=

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik zal binnenkort even mijn ervaringen met winkels in dat betreffende onderwerp plaatsen. Afgelopen tijd heb ik veel besteld, en is er veel mis gegaan, en soms ook opgelost, dus wellicht interessant.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ze willen de kaart niet vervangen. Bij een vorige bestelling zou ik een aantal kaarten erg goedkoop hebben gekregen doordat de prijs en de voorraad niet tijdig was geüpdate. Het betrof een drietal Ajani´s die idd erg goedkoop waren. Niet alleen waren ze goedkoop, ze hadden ze ook niet meer.

Deze webwinkel heeft ze toen alsnog elders ingeslagen om mij deze Ajani´s alsnog te kunnen leveren. Echter omdat de Ajani´s zo goedkoop waren (5,95), hebben ze daar flink verlies op geleden. Omdat deze kaarten zo goedkoop waren, zou ik al voldoende gecompenseerd zijn. Dit wist ik trouwens pas toen ik had geklaagd bij mijn tweede bestelling.

Natuurlijk vind ik het tof dat ze deze kaarten alsnog hebben geleverd, ondanks dat ze daarmee flink de boot in gingen. Echter is het bijhouden van de voorraad en de prijzen volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Daarbij is het natuurlijk al helemaal raar dat dit als argument gebruikt wordt om bij een andere bestelling geen juiste kwaliteit te leveren.

De praktijk is natuurlijk als volgt. Ze hebben nog behoorlijk wat moeite gedaan om mij bij de eerste bestelling alsnog tegemoet te komen, ondanks dat dit erg nadelig was voor hen. Ze balen dan dat ik vervolgens bij een andere bestelling kom zeuren dat een kaart niet Near Mint is, terwijl ze al veel moeite hebben gedaan en er geld op hebben toegelegd. Weliswaar begrijpelijk, maar in de praktijk kan je mij toch niks kwalijk nemen lijkt me. Of je moet koopjesjagen een doodzonde vinden.

Nou, ik laat het er verder bij zitten, want de kaart is nog altijd excellent, en de effectieve schade is hooguit een paar euro. Als ze
tegen mij hadden gezegd dat de Ajani´s niet meer leverbaar waren, had ik er ook genoegen mee genomen, dus ergens kan ik er ook wel mee leven met het idee dat ik reeds gecompenseerd zou zijn. Feitelijk onjuist, maar netto ben ik er niet slechter op geworden door bij hen te bestellen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

Dus ze willen hun fout goedpraten met hun eigen domme actie beetje apart. Maar welke winkel is dit nou?
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Eltee's Lair, ik heb inmiddels onder de kop artikelen en winkel vergelijkingen een aantal reviews geschreven over winkels, waaronder ook deze.
Luck never gives, it only lends
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

besteld bij dragonbreath: een ajani goldmane, 2x spirit link en een sword of light and shadow.
throws: 1x mother of runes en een foil plains.
prima winkel. :)
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb laatst al een paar keer boosters, decks etc. besteld op http://www.legendaryshop.nl was allemaal snel geleverd (na een dag ofz), had ook zo'n special edition "From The Vault Exiled Box" ding gekocht kwam allemaal goed en snel aan en gewoon met ideal betaald (en maar 2,75 verzendkosten voor wat boosters, bij sommige sites moet je pakketpost betalen voor een paar boostertjes, vind ik een beetje overdreven als je het mij vraagt), zag een tijdje terug in hun nieuws dat ze losse kaarten gaan verkopen en ze verkopen ook een hoop andere dingen zoals Dungeons & Dragons enz. dus goed alternatief ^-^ zal ook wel wat over in dat `winkel vergelijken` een post erover zetten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

pi schreef:Oy,

of nog liever zet het in het topic van het artikel er over:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php ... highlight=

mazzel

pi
Ik sluit dit topic omdat we anders het dubbel posten blijven houden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gesloten