vraagje kicker + suspend

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
fristiman
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 18, 2009 2:57 pm
Locatie: enschede

vraagje kicker + suspend

Bericht door fristiman »

hoi

ik had een vraag wat betreft het betalen van de kicker mana kost als je zo een kaart suspend.

ik heb een deck waarin ik jhoira of the ghitu gebruik om zware kaarten voor 2 mana en 4 beurten te spelen. (en dan natuurlijk snel counters wegwerken zodat je ze de volgende beurt al kan spelen) ik wou dit wat uitbreiden met wat kaarten van zendikar, waaronder een paar met kicker. ik vroeg mij nu alleen af wanneer ik precies die kicker manacost moet betalen? als ik hem suspend, of als ik de laatste counter weghaal en hem speel? (of het is onmogelijk)

dus stel ik suspend met jhoira een Conqueror’s Pledge, maar ik wil ook die kicker hebben, als ik die later kan betalen kost me dat dus 2 mana en even later 6 mana ipv in een keer 12 mana. het zou me in elk geval een leuk voordeel geven, 6 mana is makkelijk, 12 mana is vrijwel niet te doen.

volgens de regels gok ik op als de laatste counter eraf gaat en ik hem speel, maar ik wist het niet zeker aangezien je hem niet echt speelt zoals hij bedoelt is denk ik. ik wil mezelf niet al te enthousiast maken/ bult kaarten kopen/ deck overhoop halen, voordat ik het zeker weet.

alvast bedankt.

edit: http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=74033 Conqueror’s Pledge
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Er staat "play it without paying its mana cost" dus naar mijn mening kun je Conqueror's Pledge gewoon spelen zoals normaal maar dan via een andere weg en dan alleen de 6 kicker betalen voor 12 tokens, maar ik kan het verkeerd hebben hoor misschien weet iemand anders het zeker.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

lijkt mij ook dat je de kicker kunt betalen wanneer de laatste counter er af gaat en je de kaart mag spelen zonder mana cost te betalen. Vantevoren mag het zeker niet. Het zou kunnen dat het uberhaupt niet kan, maar dat lijkt me niet. Het lijtk mij vergelijkbaar met orim's chant op isochron scepter, waar je ook de kicker kan betalen als je de scepter activeert.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Als we de regels erbij pakken:
502.21 - Kicker

502.21a - Kicker is a static ability that functions while the spell is on the stack. "Kicker cost" means "You may pay an additional cost as you play this spell."
Ik sluit me aan bij Pi, dat je de kicker mag betalen als de laatste counter eraf gaat.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
fristiman
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 18, 2009 2:57 pm
Locatie: enschede

Bericht door fristiman »

ok, dan weet ik dat. dan weet ik nu in elk geval zeker dat ik niet de boel zit te flessen tjdens een game. tijd om eens wat uberkaarten met kicker te zoeken en erin gooien :evil:.

bedankt 8)
Plaats reactie