Opnieuw spelen

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Opnieuw spelen

Bericht door Uranday »

Hoi allemaal,

Ik zet het maar in dit forum neer om het als 1 post te kunnen doen. Lang lang lang geleden heb ik magic gespeeld. De kaarten die ik toen had ga ik binnenkort weer eens opzoeken (liggen ergens bij familie op zolder). Ik geloof dat het 7th edition was.

Nu ben ik weer een beetje begonnen met spelen, in dit geval de morningtide set. Samen met mijn vriendin, erg leuk.

Nu zitten we te denken om ook een beetje deckbuilding te gaan doen om in eerste instantie tegen elkaar te spelen en later misschien wel tegen andere.

Mijn idee was om de oude kaarten op te duiken en daar eventueel 2 fatpacks bij te kopen van de laatste serie (om de kosten te drukken). Is hiermee nog een beetje een deck te maken? Spelen er mensen op die manier of wordt er eigenlijk alleen maar standard gespeeld?

Verder had ik nog een vraag, bij activated abilities en striggered abilities, kan je die counterspellen? Dus in het geval van een activated ability op het moment dat de tegestander hem cast? En bij triggred als er een creature op tafel komt, kan je de triggered ability dan counterspellen? Kan je het geheel counterspellen dwz ik counter de createre en dus ook de ability.
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen.

Groeten Patrick
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Uranday,

Ten eerste welkom terug ^_^

Zelf ook pas weer begonnen, de regels zijn een hoop veranderd in de loop der tijd, misschien is het een idee om bijv 2 basis decks te kopen van M10 en daar mee te beginnen, heb je ook meteen twee speelbare decks en is goed te doen als herintreder, als je wat meer info wilt heb je Hier allerlei links naar Nederlandse spelregels, filmpjes, spelregels voor gevorderden enz. enz.

Je kan natuurlijk ook nog met je 7th edition spullen en welke expansion sets je toen der tijd had.
Wat betreft types er worden nogsteeds allerlei formaten gespeeld, zie Hier de magic wiki, hier staan alle toernooi formaten op ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

Ja activated en triggered abillities kun je counteren met stifle :mrgreen:
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Bericht door Uranday »

Even nog een andere vraag, remove from game (exile). Wanneer mag je die spelen? Zoals ik nu begrijp mag je hem niet spelen als de tegenstander een blocker heeft gekozen om die blocker weg te krijgen. Dan blijft deze gewoon blocken. Klopt dit?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Je mag 'm wel spelen. Alleen geblocked blijft geblocked. Er komt dus geen schade door naar de verdedigende speler. Maar dat blockende creature kan jouw aanvallende creature dan ieder geval geen combat damage meer doen, omdat hij ge-exiled (en dus niet meer in combat) is.

Het laatste moment dat je kunt voorkomen dat een bepaald creature blockt, is nádat je attackers gedeclared hebt máár vóórdat de tegenstander blockers gaat declaren.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Bericht door Uranday »

Even een vraag... Hoever ga je komen als je een Zendikar Boosterbox icm met Zendikar: Intro pack Set? Kan je daar een paar leuke speeldecks mee maken? En eventueel later dan daarvan weer 1 gebruiken om een echt goed deck te maken?
Uranday
Advanced
Berichten: 13
Lid geworden op: di okt 13, 2009 10:13 am

Bericht door Uranday »

of kan ik dan beter die serie van 2010 kopen? Kan niet echt een goede reden vinden om te kiezen tussen zendikar of 2010...
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Zendikar is een hele leuke set, onder meer door de ability Landfall. Maar M10 is de nieuwe ook erg leuke basisset. Als je nog niks hebt, is het misschien leuker om met de basisset te beginnen. Deze basisset is een stuk leuker dan de voorgaande sets, dus wat dat betreft echt een aanrader. Maar met Zendikar beginnen kan ook heel goed hoor.

Je zou bv. twee intropacks kunnen kopen. Dat zijn pre-constructed decks met een thema. Bv. Vampire-thema. Je kan dan boosters erbij kopen om je deck gaandeweg te verbeteren.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@wilt was precies wat ik bedoelde ^_^ totaal mee eens dus, vooral door het veranderen van vanalles is M10 een leuke basis zet om opnieuw mee te beginnen bijv. en een 2 intro packs en wat boosters is ook niet al te duur ook :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

persoonlijk denk ik dat je meer waar voor je geld hebt als je een verzameling overneemt voor dezelfde prijs. Verder is het de vraag wat jij een "echt goed" deck noemt. Wat ik echt goed noem daar heb ik met de 40.000+ kaarten die ik heb nog niet genoeg voor, ik merk dat ik zat losse kaarten toch nog koop.

Het is altijd kwa geld een beter idee om in de nieuwste set te investeren als je van plan bent te gaan ruilen en zo. Op de lange termijn is het meer relevant wat je van een set vindt. Ik vind persoonlijk M10 wat saaier dan Zendikar of andere expansions omdat er meer simpele kaarten in zitten (core set en zo).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Daarom zijn het ook coresets ze zijn voor de beginner en voor ons om toe te voegen aan expansion based decks ^_^ maar ben het er mee eens ik heb zelf ook een hele berg oude kaarten je kan wel een deck gaan bouwen ermee maar je bent gewoon een hoop geld kwijt als je er wat leuks van wilt maken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Het is natuurlijk ook heel erg leuk om een boosterbox te kopen en dan te gaan draften met een stel vrienden. Wij hebben toen met z'n vieren gedraft en dat was echt heel leuk. Met een boosterbox kan je dat dan 3 keer doen.

Wij speelden gewoon drie ronden, waarbij je dan tegen iedereen één keer speelt. 8 man draft is ideaal, maar met 4 kan ook uitstekend.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Wilt, Maar hij gaat eerst weer met zijn vriendin opnieuw beginnen te spelen :P draften is net weer een stapje verder ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Tarry
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do okt 15, 2009 9:19 am

Bericht door Tarry »

DutchG0d schreef:Ja activated en triggered abillities kun je counteren met stifle :mrgreen:
Hee, dit is handig! Is er misschien ook een permanent (creature enchantment of zelfs sorcery, artifact) die activated of triggered abilities blokkeert? Dat zou echt gaaf zijn in een blauw control deck.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie