Rarity tokens?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
wizardofoss
Adept

Rarity tokens?

Bericht door wizardofoss »

Wie weet er hoe het zit de "rarity" van token kaarten? Het is duidelijk dat sommige tokens vaker voorkomen dan andere, maar weet iemand daar het fijne van?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

simpele methode is om eens bij een grote winkel die tokens verkoopt te kijken naar de prijzen van de verschillende tokens (www.starcitygames.com bijvoorbeeld). Over het algemeen is het dat des te zeldzamer de kaart die ze maakt is, des te zeldzamer het token ook zal zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Mee eens bijv. een rat token of zoiets dergelijk zal goedkoper zijn dan een Angel token of zoiets (als die er uberhaupt is ik grijp gewoon maar wat uit de lucht) maar verder denk ik nou niet dat je echt hele dure tokens zult hebben, of het moeten special edition promo's ofz zijn of misprints (bijv. rat token met een zombie erop ofzo)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Wilt-Leaf Liege
Adept

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Volgens mij komen ze allemaal in principe evenveel voor hoor. De prijs is meer een indicatie of er veel vraag naar de token is.
Luck never gives, it only lends
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Jah het zijn en blijven tokens, vroeger gebruikte je een stukje papier ofz xD of een omgedraaide magic kaart :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, ze komen echt niet even vaak voor, voorbeeld:

http://sales.starcitygames.com//carddis ... duct=47848
http://sales.starcitygames.com//carddis ... duct=47849

Ik heb 2 boxen lorwyn open gemaakt en had een hele zooi beasts, maar maar 1 avatar. En deze heb ik uberhaypt nog niet in het echt gezien (zelf 2 boxen, vrienden ook zo'n 2 boxen):

http://sales.starcitygames.com//carddis ... duct=53199

Zoals ik al zei, afhankelijk van hoe rare de kaart is die ze produceert drukken ze een token vaker of minder vaak.

mazzel

pi
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Is ook logisch want je zult veel minder vaak zo'n avatar token bijv nodig hebben (ik zou niet eens weten welke kaart zo'n avatar token in game brengt)
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ajani goldmane

mazzel

pi
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

*doh* was ik alweer vergeten xD maarjah tot nu toe dus 1 kaart waar je zo'n avatar token mee inzet dus wat hebje aan een avatar token in 1 op de 10 boosters ofz ^_^
wizardofoss
Adept

Bericht door wizardofoss »

Er is absoluut verschil, bij Zendikar is de Vampire bijvoorbeeld het zeldzaamste token, er wordt tot €5 voor gevraagd bij de webshops.
Ik was nieuwsgierig of er echt concrete of statistische informatie over de frequentie van de tokens bekend was. Dus als iemand binnenkort nog een boosterbox opentrekt en even de tokens wil tellen dan hoor ik graag het resultaat.

NB ik heb even de Zendikar spoiler onderzocht op de tokens en de rarity van de kaarten die ze oproepen:
soldier: R
bird: R
vampire: M
angel: R
merfolk: R
illusion: C
zombie giant: U
elemental: R, C
beast: M, U
snake: U
wolf: R
Conclusie: het Vampire token wordt als enige alleen door een Mythic card opgeroepen en is daarom het zeldzaamste. De Illusions en elementals zouden het vaakst moeten voorkomen (klopt dat?).
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Zou kunnen, net als met die avatar tokens ^zie boven^ waarom zouden ze in godsnaam 1 op de 10 tokens een vampire maken als er maar 1 mythic is om ze te gebruiken, maakt het voor degene die die daadwerkelijke mythic gebruikt moeilijker één te krijgen maar het is wel logisch.
Plaats reactie