Cascade+double strike vraagje
Moderator: Admins & Moderators
Cascade+double strike vraagje
Ok even een paar stomme vragen maar de nieuwe abilities gaan er bij mij gewoon nog niet helemaal xD
Over Cascade:
Als je nou bijv een 4RG beestje neer legt met cascade mag je dan bijv een 3BU ding direct spelen? of een 2G ding of wat dan ook hoe zit dat precies? Heb regelementen na gelezen maar werd me niet echt duidelijk.
Over Double Strike:
Creatures met double strike geldt alleen voor als ze creatures aanvallen toch, dus bijv een 2/2 creature met double strike doet eerst 2 damage in de first strike fase en daarna nog is 2 in de normale fase. Dit geldt niet voor tegen een speler toch? Een 2/2 creature met double strike doet geen 4 damage lijkt mij?
Over Cascade:
Als je nou bijv een 4RG beestje neer legt met cascade mag je dan bijv een 3BU ding direct spelen? of een 2G ding of wat dan ook hoe zit dat precies? Heb regelementen na gelezen maar werd me niet echt duidelijk.
Over Double Strike:
Creatures met double strike geldt alleen voor als ze creatures aanvallen toch, dus bijv een 2/2 creature met double strike doet eerst 2 damage in de first strike fase en daarna nog is 2 in de normale fase. Dit geldt niet voor tegen een speler toch? Een 2/2 creature met double strike doet geen 4 damage lijkt mij?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Wat double strike betreft: Volgens mij is er niet zo'n beperking. Als een 2/2 creature met double strike doorkomt, dan doet hij gewoon 4 schade.
Hier voor de volledigheid even de regels erbij:
Wat cascade betreft:
Hier voor de volledigheid even de regels erbij:
502.28 - Double Strike
502.28a - Double strike is a static ability that modifies the rules for the combat damage step.
502.28b - At the start of the combat damage step, if at least one attacking or blocking creature has double strike or first strike, creatures without double strike or first strike don't assign combat damage. Instead of proceeding to end of combat, the phase gets a second combat damage step to handle the remaining creatures. In the second combat damage step, surviving attackers and blockers that didn't assign combat damage in the first step, plus any creatures with double strike, assign their combat damage.
502.28c - Removing double strike from a creature during the first combat damage step will stop it from assigning combat damage in the second combat damage step.
502.28d - Giving double strike to a creature with first strike after it has already put first strike combat damage onto the stack in the first combat damage step will allow the creature to assign combat damage in the second combat damage step.
502.28e - Multiple instances of double strike on the same creature are redundant.
502.28.Ruling.1 - Double Strike is not First Strike. Effects that make a creature lose First Strike will not make it lose Double Strike.
Wat cascade betreft:
Wat is daar niet duidelijk aan? Het voorbeeld dat jij aanhaalt: Een mana cost van 4RG is een converted mana cost van 6. 3BU is converted 5. En 2G is converted 3.702.82. Cascade
702.82a Cascade is a triggered ability that functions only while the spell with cascade is on the stack. "Cascade" means "When you cast this spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card whose converted mana cost is less than this spell's converted mana cost. You may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled from the game this way that weren't cast on the bottom of your library in a random order."
702.82b If a spell has multiple instances of cascade, each triggers separately.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
voor het geval de regels iets te veel detail geven, samengevat:
Cascade:
Speel de 6 mana kaart, flip kaarten tot je er eentje tegenkomt van minder dan 6 mana, speel die. Doe de rest in random volgorde onderop.
Double strike:
Het beestje hakt 2x, 1x in de first strike combat step en 1x in de gewone. Het maakt hierin niks uit of dit tegen een ander beestje is, tegen een planeswalker of tegen een speler.
mazzel
pi
voor het geval de regels iets te veel detail geven, samengevat:
Cascade:
Speel de 6 mana kaart, flip kaarten tot je er eentje tegenkomt van minder dan 6 mana, speel die. Doe de rest in random volgorde onderop.
Double strike:
Het beestje hakt 2x, 1x in de first strike combat step en 1x in de gewone. Het maakt hierin niks uit of dit tegen een ander beestje is, tegen een planeswalker of tegen een speler.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ok thnx guys is duidelijk, wat ik dus niet echt super duidelijk in de regels staat is bij double strike als het op een PLAYER aankomt het gaat meer over creatures etc. vandaar dat ik me dat dus afvroeg.
Wat betreft cascade vroeg ik het me af of ze nou dus gewoon ermee bedoelde dat je mana geconvert werd dus zegmaar 3RG is 5 van maakt niet uit wat voor kleur en kan je dus een kaar spelen van 4 wat voor kleur dan ook (bijv 2GB of 3W enz enz) ik kon het gewoon niet helemaal uit de regels halen dus voor de zekerheid even vragen
Nog een laatste ding totaal hierbuiten dat nieuwe stack systeem, ik val aan met me 3/3 creature, tegenstander zet blocker in als 5/5 creature kan ik er nogsteeds een shock overheen gooien voordat de damage verdeelt is hé? naar mijn idee namelijk wel maar omdat ze de regels weer veranderd hebben...
Wat betreft cascade vroeg ik het me af of ze nou dus gewoon ermee bedoelde dat je mana geconvert werd dus zegmaar 3RG is 5 van maakt niet uit wat voor kleur en kan je dus een kaar spelen van 4 wat voor kleur dan ook (bijv 2GB of 3W enz enz) ik kon het gewoon niet helemaal uit de regels halen dus voor de zekerheid even vragen
Nog een laatste ding totaal hierbuiten dat nieuwe stack systeem, ik val aan met me 3/3 creature, tegenstander zet blocker in als 5/5 creature kan ik er nogsteeds een shock overheen gooien voordat de damage verdeelt is hé? naar mijn idee namelijk wel maar omdat ze de regels weer veranderd hebben...
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Hoezo? Er staat duidelijk dat hij twee keer combat damage doet. Dat over creatures vs. spelers verzin je er zelf bij.Saint schreef:Ok thnx guys is duidelijk, wat ik dus niet echt super duidelijk in de regels staat is bij double strike als het op een PLAYER aankomt het gaat meer over creatures etc. vandaar dat ik me dat dus afvroeg.
Er staat letterlijk converted mana cost.Wat betreft cascade vroeg ik het me af of ze nou dus gewoon ermee bedoelde dat je mana geconvert werd dus zegmaar 3RG is 5 van maakt niet uit wat voor kleur en kan je dus een kaar spelen van 4 wat voor kleur dan ook (bijv 2GB of 3W enz enz) ik kon het gewoon niet helemaal uit de regels halen dus voor de zekerheid even vragen
De combat damage gaat niet meer op de stack. Maar verder verandert er helemaal niks. Dus aan het einde van de declare blockers step kun je nog steeds instants en zo spelen.Nog een laatste ding totaal hierbuiten dat nieuwe stack systeem, ik val aan met me 3/3 creature, tegenstander zet blocker in als 5/5 creature kan ik er nogsteeds een shock overheen gooien voordat de damage verdeelt is hé? naar mijn idee namelijk wel maar omdat ze de regels weer veranderd hebben...
Overigens maakt het in dit specifieke geval vrij weinig uit, want damage wordt was van een creature gehaald aan het einde van de beurt, als ik het goed heb. Dus als jij tegen het einde van de beurt die Shock speelt, ben je ook nog steeds op tijd (omdat die 3 damage er nog steeds op zat).
Dude ik wou gewoon even zekerheid wees is aardig tegen mensen of antwoord anders gewoon helemaal niet en laat het over aan mensen met "people skills" ik vroeg namelijk niet om quotes uit het regelementen boek ik heb ook niet een of ander syndroom en kan ook gewoon googlen maar ik vraag het niet voor niet nog is hier om zekerheid te krijgen of ik het goed begreep want ik zag zelf even zo snel niet dat het ook voor players gold. Verder voor de uitleg toch bedankt.
Ik geef gewoon antwoord. Dat jij je op je pik getrapt voelt, is niet mijn probleem. Overigens begon je er zelf over dat de regels niet duidelijk zijn. Dus wie kaatst, kan de bal verwachten. Ik kan nu ook wel gaan flamen dat jij geen Engels kan lezen... maar dat doe ik maar niet...Saint schreef:Dude ik wou gewoon even zekerheid wees is aardig tegen mensen of antwoord anders gewoon helemaal niet en laat het over aan mensen met "people skills" ik vroeg namelijk niet om quotes uit het regelementen boek ik heb ook niet een of ander syndroom en kan ook gewoon googlen maar ik vraag het niet voor niet nog is hier om zekerheid te krijgen of ik het goed begreep want ik zag zelf even zo snel niet dat het ook voor players gold. Verder voor de uitleg toch bedankt.
Verder is een belangrijke stelregel: Als er geen beperking staat, dan is die er ook niet. Als een creature twee keer combat mag doen, dan mag hij twee keer combat damage doen, as simple as that. Als er nog andere wijzigingen waren ten opzichte van de reguliere regels, dan had dat er wel gestaan.
Begin graag met flamen dat ik geen engels kan lezen aangezien ik vertaler engels nederlands voor juridische stukken ben dus daarmee al jaren lang goed mijn geld mee verdien plus het feit dat ik een dubbel paspoort heb waarvan 1 Amerikaans is dus succes daarmee, het is niet het feit dat ik het niet begrijp maar het is het feit dat ik zekerheid wil hebben als ik het spel speel en aangezien ik dus herintreder ben en niet bekend ben met de nieuwe regels het voor mij ook een heel naslag werk is om alles weer onder de knie te krijgen. En daarnaast ben ik niet de enige die zich aangevallen heeft gevoelt door jouw nare reacties op dingen dus ik denk dat je dan toch echt eens bij jezelf te raden moet gaan. En daarnaast zoals Pi het uitlegde was toch tien duizend keer makkelijker als dan jij het deed? Dit is niet alleen voor mij dit is voor iedereen die met vragen zit dus ook als referentie voor als iemand anders met een zelfde soort vraag zit.
Saint schreef:Begin graag met flamen dat ik geen engels kan lezen aangezien ik vertaler engels nederlands voor juridische stukken ben dus daarmee al jaren lang goed mijn geld mee verdien plus het feit dat ik een dubbel paspoort heb waarvan 1 Amerikaans is dus succes daarmee, het is niet het feit dat ik het niet begrijp maar het is het feit dat ik zekerheid wil hebben als ik het spel speel en aangezien ik dus herintreder ben en niet bekend ben met de nieuwe regels het voor mij ook een heel naslag werk is om alles weer onder de knie te krijgen. En daarnaast ben ik niet de enige die zich aangevallen heeft gevoelt door jouw nare reacties op dingen dus ik denk dat je dan toch echt eens bij jezelf te raden moet gaan. En daarnaast zoals Pi het uitlegde was toch tien duizend keer makkelijker als dan jij het deed?
Als mensen zodanig in de verdediging schieten dat ze hun halve leven op het forum gooien... dan weet ik genoeg.
Dank je wel!
Komt daar je username vandaan?Dit is niet alleen voor mij dit is voor iedereen die met vragen zit dus ook als referentie voor als iemand anders met een zelfde soort vraag zit.
Het feit dat jij jouw halve leven verborgen moet houden voor andere mensen zegt voor mij dan weer genoeg en dat zoiets simpels jouw enige verdediging is zegt nog veel meer *toppie*.
En mijn nickname gebruik ik al jaren zo en komt uit WoW is makkelijk voor mensen om mij te herkennen.
En dat ik vriendelijk ben voor andere en vooral beginnende spelers kun je nog iets van leren maffe headbanger. Discussie gesloten ga maar met je lego spelen ofzo.
En mijn nickname gebruik ik al jaren zo en komt uit WoW is makkelijk voor mensen om mij te herkennen.
En dat ik vriendelijk ben voor andere en vooral beginnende spelers kun je nog iets van leren maffe headbanger. Discussie gesloten ga maar met je lego spelen ofzo.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
Saint, misschien moeilijk voor je om te zien, maar altx probeert je te helpen. Persoonlijk vind ik het heel erg handig dat hij de regels er bij haalt, dat dat niet jouw voorkeur is kan hij niet raden. Je kunt ook dat hij er verder geen uitleg bij geeft zien als compliment: hij verwacht blijkbaar dat jij intelligent genoeg bent om ze zelf te snappen. Sorry, maar ik denk werkelijk dat jij hier fout zit, hij bedoelt het echt goed.
Ik ben mij ook niet bewust van anderen die zich aangevallen voelen door de reacties van altx. Toch is het niet onmogelijk dat het waar is, dus inderdaad is het misschien de moeite om te denken over het soort reacties dat hij geeft (mijn persoonlijke suggestie zou een kleine samenvatting van de regels zijn als je regels quote). Wel denk ik dat jij zeker ook eens na moet denken over hoe jij reageert. Mijn persoonlijke voorkeur gaat zeker uit naar de reacties van altx.
Kunnen jullie dit in ieder geval via PM of zo uitpraten, dit lijkt me niet iets voor het hele forum. Gaat het hier door dan gaat het topic gewoon dicht, gelieve hier alleen verder te gaan over deze regel vragen.
mazzel
pi
Saint, misschien moeilijk voor je om te zien, maar altx probeert je te helpen. Persoonlijk vind ik het heel erg handig dat hij de regels er bij haalt, dat dat niet jouw voorkeur is kan hij niet raden. Je kunt ook dat hij er verder geen uitleg bij geeft zien als compliment: hij verwacht blijkbaar dat jij intelligent genoeg bent om ze zelf te snappen. Sorry, maar ik denk werkelijk dat jij hier fout zit, hij bedoelt het echt goed.
Ik ben mij ook niet bewust van anderen die zich aangevallen voelen door de reacties van altx. Toch is het niet onmogelijk dat het waar is, dus inderdaad is het misschien de moeite om te denken over het soort reacties dat hij geeft (mijn persoonlijke suggestie zou een kleine samenvatting van de regels zijn als je regels quote). Wel denk ik dat jij zeker ook eens na moet denken over hoe jij reageert. Mijn persoonlijke voorkeur gaat zeker uit naar de reacties van altx.
Kunnen jullie dit in ieder geval via PM of zo uitpraten, dit lijkt me niet iets voor het hele forum. Gaat het hier door dan gaat het topic gewoon dicht, gelieve hier alleen verder te gaan over deze regel vragen.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Naar mijn mening hebben we dit verder gewoon afgesloten en is het een nutteloze discussie om over door te gaan, het ging mij trouwens niet om het feit hoe hij zijn uitleg bracht maar de kleinerende achterliggende toon erachter dat als ik iets niet direct begreep etc. maar de zoals al eerder genoemde discussie was al gesloten dus wat mij betreft probleem opgelost, ik snap nu wat hij ermee bedoelde en reageerde misschien niet helemaal super terug omdat ik me dag ook niet echt had dus in elk geval daarvoor mijn excuus. Maar zoals je ook kunt zien zijn we in andere posts gewoon op normale wijze doorgegaan dus geen probleem meer naar mijn mening.